1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

melding preview verlopen

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door jojet, 13 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Sinds een paar dagen het volgende probleem: normaal laat ik de h360 dag en nacht aan. Dit verliep altijd probleemloos, volgende dag kon je meteen kijken. Echter sinds een aantal dagen is het zo dat ik de volgende dag de melding krijg "e16 preview verlopen". Het apparaat uitschakelen via voorzijde of AB helpt niet, en geen enkele zender is benaderbaar. Als ik het apparaat via de achterzijde uit- en aanschakel is het probleem over. Even de smartcard controleren geeft het aan, en volia ik zie de EK weer in HD. Toch vind ik het irritant dat ik elke keer een koude herstart moet uitvoeren om wat te kunnen kijken. Ligt dit nu aan de smartcard of het apparaat? Hebben andere mensen ook dit probleem?


    john
     
  2. Geen probleem nog bij mij, maar ik deze ook pas sinds woensdag actief gemaakt, en aangemeld bij Ziggo ( Casema ).
     
  3. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn decoder nooit snachts aan staan, wel op standby maar nooit echt aan.

    Sinds de overgang naar ziggo (van multikabel) is dit probleem er. Het enige wat helpt is gewoon een paar minuten wachten en dan werkt alles weer prima. Ik heb het overigens alleen bij mijn H360R decoder, heb ook nog een panasonic en een samsung (geen hd) en daar totaal geen problemen.

    Ik heb nog niet met de smartcards zitten testen maar als het goed werkte en nu zomaar sinds de omschakeling niet meer dan zou ik zeggen dat het probleem bij ziggo zit.

    Het is wel zo dat er een update is doorgevoerd voordat de decoder geschikt was voor het nieuwe signaal, zou dat het probleem kunnen zijn?
     
  4. Ook ik heb wel eens deze melding de laatste tijd. echter na een seconde of 10 gaat het signaal gewoon aan.
     
  5. indien de decoder op standby gezet wordt dan worden er geen nieuwe sleuteltjes opgezet
    en er is misschien weer een opschoon actie geweest
     
  6. Het is inderdaad zoals Rambocus aangeeft, na een seconden of 10 wachten gaat het vanzelf weer op beeld. Wel vreemd want in het begin nooit last van, maar ok dus even geduld hebben (en soms blijft het apparaat het gewoon doen in standby, dagen achter elkaar).


    john
     
  7. Melding E16 bij aanzetten decoder samsung H360R

    Deze melding komt bekend voor !. Ik heb iedere keer last van deze melding als ik mijn decoder aanzet. Ook ik weet niet hoe dit te verhelpen is.

    Ik houd mij dus aanbevolen voor het antwoord !

    Rican_248
     
  8. Ik heb de melding al vanaf het begin dat ik digitale tv van @home heb.
    Ik heb er in het begin ook meerdere malen over gebeld maar het heeft niets opgelost. Na ongeveer 10 seconden heb ik beeld. Als ik de decoder 's middags heb aangehad en ik zet hem dan op de standby om hem vervolgens 's avonds weer aan te zetten heb ik er geen last van, wacht ik tot de volgende dag dan krijg ik de melding weer. Het heeft volgens mij ook te maken met de tijd dat de decoder in de standby staat. Welke decoder maakt volgens mij niet uit want ik had eerst een Samsung SD decoder en nu dus de Samsung H360RSA.
     
  9. dick360

    dick360 Forum Member

    Berichten:
    189
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Nootdorp / ZIGGO
    Lid geworden:
    17 mei 2008
    wachtijd preview code

    Bij mij staat alles uit als het niet in gebruik is,bij het opnieuw opstarten,moet het 'netwerk' opnieuw gezocht worden, vandaar deze meldingen, ook bij de standby procedure, zal er meestal een zoekactie" zijn op het netwerk van ZIGGO, waardoor er (wacht)meldingen komen,meestal binnen enkele minuten is er dan verbinding.
    Het lijkt net alsof je je Pc. opstart. ( volgens een medewerker van ZIGGO,is dit verschijnsel normaal)
     
  10. De melding in de eerste 10 sec heeft te maken met het feit dat de ontvanger de key updates gemist heeft, gedurende de tijd dat de ontvanger op standby stond. Het duurt ongeveer 10 seconden voordat de nieuwe keys ontvangen zijn, nadat de ontvanger weer ingeschakeld is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina