1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

levering en afspraken van Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door roel.loes, 13 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit er een brief bij met de activeringsdatum van het pakket ?
    Volgens een mail en de Ziggo/@Home helpdesk zal het nog 2 maanden duren voordat mijn @Home wordt omgezet naar Ziggo. Tot die tijd geen telefoon en geen aangepaste snelheid. Oftewel, ik heb niets aan het pakket.
     
  2. Ik zie nu dat je Multikabel hebt, daar zou het anders kunnen zijn.
    Mocht er iemand zijn in de regio Groningen die een Alles in één pakket heeft gekregen ben ik heel benieuwd wanneer de ingangsdatum van het pakket is.
     

  3. WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!! Augustus pas?? Hier ook oud-@home.. (assen) gelukkig werkt alles hier nog wel maar augustus is @#$) niet te geloven... Ik hoop dat iemand van de sicko helpdesk dit leest en oppakt want dit is gewoon bij de konijnen af...
    Ik heb vanmorgen ook nog maar is gebeld met de HD, 16 mei overstap aangevraagd maar ook nog geen enkele reactie gehad.

    Mod : @#$) zo klinkt het ook boos genoeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2008
  4. Ik heb gebeld met de helpdesk, gelukkig tegen lokaal tarief momenteel, en het probleem was dat er buiten iets geschakeld moest worden. Blijkbaar zijn de multitaps op afstand bestuurbaar hier in Santpoort en moest de retourband ingeschakeld worden, deze staat standaard uit om storingen door instraling te voorkomen.
    Nu dit gebeurd is, branden alle lampjes keurig op het modem.
    Er hoeft dus geen monteur te komen.
    Slordig natuurlijk dat het inschakelen van de retourband niet al gebeurd was maar men heeft excuses aangeboden en het was binnen 5 minuten geregeld.
    Het activeren doe ik vanavond en zal nog melden of alles dan goed werkt. Het begin is er tenminste.
     
  5. Ziggo en @Home klanten

    Ik ben net naar aanleiding van een mail gebeld door een Ziggo medewerker die de situatie duidelijk en eerlijk heeft uitgelegd.
    Door alle problemen worden Alles in één Ziggo pakketten die besteld zijn door "oude" @Home klanten pas in September geactiveerd. Pakketten worden wel binnenkort verstuurd, de snelheden worden echter pas in september aangepast, tevens zal telefonie als je dat nog niet hebt van @home niet voor September gaan werken. Het is niet mogelijk om de snelheden van "oude" @Home klanten eerder aan te passen aangezien het netwerk dat niet aan kan.
    Er is mij de mogelijkheid geboden per direct op te zeggen, maar aangezien ik thuis dan zonder internet zit maak ik daar op dit moment geen gebruik van.
    Ook als je het pakket wel accepteert (maar dus je oude snelheid houdt) blijft de opzegtermijn 1 maand.

    Het was wel zo prettig geweest als ik dit 6 weken geleden te horen had gekregen maar er is nu in ieder geval eindelijk duidelijkheid.
     
  6. Het netwerk kan makkelijk nieuwe snelheden aan..

    Eurodocsis 1.0 Down 55Mbit Up 10Mbit
    Eurodocsis 2.0 Down 55Mbit Up 30Mbit

    Op sommige plaatsen was het @home netwerk nog niet geschikt voor Eurodocsis 2.0 (3.0) .. maar zelfs dan zouden de snelheden gewoon haalbaar moeten zijn.

    Het netwerk kan het wel aan... maar het is gewoon een grote chaos en als ze nu ook de @home's nog omzetten wordt het nog een grotere chaos
     
  7. Het eurodocsis netwerk kan ook maar een maximum aantal klanten per wijk bedienen. Als een wijk 'vol' zit moet er dus uitbreiding komen (meer kanalen). Het zou dus kunnen dat men bang is dat bepaalde gebieden overvol komen waardoor niemand zijn snelheid meer zal halen. Als er heel veel aanmeldingen komen in een gebied en de hardware daar nog niet klaar voor is zullen ze niet meer uitleveren denk ik. En da's verstandiger dan straks iedereen zonder verbinding te laten zitten.
     
  8. dit kunnen ze gewoon NIET menen!!!!!!!!!!!!!!
     
  9. Ziggo

    Weer een ander verhaal.
    Ik heb het "Ziggo" pakket gekregen en een brief met nieuw contract van @Home.
    Heb het pakket toch maar aangenomen gezien de toezegging dat ik alsnog per direct op kan zeggen.

    "U kunt met ingang van 13 juni 17.00 uur gebruik maken van telefonie".
    Dat verklaart ook waarom mijn modem opeens uit het systeem was verdwenen, ik was al overgezet naar het nieuwe pakket terwijl ik dat nog niet eens had.

    Verder blijkt dat ik nu dus een nieuw "oud" @Home contract heb (wordt steeds duidelijker) met de snelheden van @Home en niet van het Ziggo alles in één pakket. Bovendien heb ik volgens de brief nu een nieuw contract van een jaar !!!
    Half Mei heb ik met @Home/Ziggo gebeld om mijn contract op te zeggen aangezien ik sneller internet wilde. Toen werd mij op het Alles in één pakket gewezen.
    Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in telefonie van Ziggo/@Home, maar dat zat er nu eenmaal bij.
    Ik heb nu dus het pakket (telefonie zou moeten werken, nog niet geprobeerd) maar de eerste maanden nog de oude snelheid. Internet werkte wel direct overigens.
    Ook een beetje merkwaardig, het pakket kwam niet met TNT en ik hoefde nergens voor te tekenen. Oftewel, geen enkel bewijs dat ik het pakket heb gekregen.
    Ik laat de rest nog maar even in de doos tot er misschien ooit eens echt duidelijkheid komt.

    update:
    Volgens een medewerkster van de helpdesk regio Groningen wordt de snelheid begin Juli aangepast en zijn per ongeluk oude @Home voorwaarden meegestuurd.
    "2 weken", "13 juni", "1 juli", "begin juli", "loop van augustus" en "in september" en diverse keren "zo snel mogelijk" zijn ondertussen de data die ik heb door gekregen als zijnde de ingangsdatum van Het pakket.
    Bedankt voor de duidelijkheid Ziggo.
    Ik geef het voorlopig op en wacht maar af .....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2008
  10. Alles werkt nu goed. Telefonie nog niet maar dat duurt even heb ik begrepen.
    Router installeren lukte niet, ondanks resetten modem.
    uiteindelijk maar het mac-adres van de computer gecloned in de router.
    Toen werkte het uitstekend.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina