1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door CampNou, 12 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds mijn installatie van mijn doe-het-zelf pakket nog niet kunnen bellen en gebeld worden. De Lampjes TEL 1 en 2 branden niet op het modem, ik weet dat 1 van de 2 moet branden...
    De helpdesk zegt dat het een paar dagen duurt voordat telefonie werkt maar het duurt nu al 1 week ofzo.
    Het gaat niet om een portering ofzo, het is een nieuw nummer.
    Ik vind het schandelijk hoe slecht je wordt geholpen!

    Hebben meerdere mensen problemen net als deze?

    Groet. :cry:
     
  2. niet werkende telefonie

    Wel handig als je even vermeld wat voor modem je hebt.

    Bij een Motorla SB-V5121E zal TEL1 knipperen totdat de aansluiting werkt, het LEDje zal dat oplichten en langzaam knipperen als je de telefoon opneemt.

    Bij een Scientific Atlanta EPC2203 zal TEL1 volgens mij al direct oplichten maar dat weet ik niet zeker.

    ALs je modem correct geregistreerd is duurt het enkele dagen voor de telefoon werkt, als je een nummer van een andere aanbieder meeneemt kan het iets langer duren, je krijgt dan meestal bericht over welke dag je telefoonlijn overgezet zal worden.
     
  3. Klopt, ik heb dus die Motorola, en die doet dus niet wat jij zegt dat ie moet doen, knipperen als je de tel opneemt.
    Anyway ik heb niet eens kiestoon als je de hoorn opneemt dus het is een probleem dat bij Ziggo ligt....
     
  4. Telefonie, SB-V5121E

    Het LEDje moet dus knipperen en het klopt dan wel dat je niets hoort. Het gebeurt overigens wel vaak dat de telefoonaansluiting van de woonkamer niet goed word aangesloten op het modem of stekkertjes worden niet goed gemonteerd.
    Maar in ieder geval moet dat LEDje eerst maar een knipperen.
    Ik neem aan dat je internet wel werkt, of niet soms? (je kom natuurlijk niet via de waterleiding op internet)
     
  5. Haha nee niet via de waterleiding nee, via het gasnet :P
    Het internet werkt perfect, alleen de telefonie nog niet...
    Eerst moet het lampje maar eens gaan knipperen, als dat het geval is, is het een eitje :-)

    Groet!
     
  6. Als Tel1 helemaal niet brand kan het misschien ook zijn dat het MTA gedeelte van je modem niet goed staat geprovisioned. Echter als je dit uitgesloten wilt hebben zou je toch contact moeten opnemen met de helpdesk óf via een Ziggo official die hier meekijken.
    Wat gebeurt er trouwens als je je eigen nummer belt? Wat hoor je dan?


    Succes.
     
  7. Wat jij zegt klopt misschien wel, als ik op die status-pagina van mijn modem kijk dan zie ik dit:

    Telephony DHCP Completed
    Telephony TFTP Failed
    Telephony Provisioning State Failure Configuration File Error


    Dit kan je zelf niet aanpassen lijkt mij.....

    Groet
     
  8. wat ik een beetje mis in dit verhaal is de datum dat je geactiveerd wordt
    meestal komt er een brief per waneer je kan bellen
     
  9. Mja, volgens de helpdesk zou het allemaal direct moeten werken.....
     
  10. Als het goed is heb je een PM ontvangen waarin eea aan je wordt gevraagd.
    En anders noteer je het HFC Mac ID [staat op een sticker aan de onder/achterzijde van je modem] en bel de helpdesk. Vraag aan de medewerker of die wilt controleren of je MTA gedeelte geprovisioned staat.

    Heb je nou al naar je eigen nieuwe nummer gebeld? Zoja, wat hoor je dan?

    Succes.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina