1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opzeggen Ziggo niet zo makkelijk als dat ik dacht

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Angular Momentum, 11 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Niets betalen zonder officiële ingebrekestelling en een periode waar je Ziggo de kans geeft te repareren is ALTIJD een dom advies.

    Zonder die ingebrekestelling heeft nml Ziggo alle recht om de vordering desnoods met een incassobureau op je te verhalen met alle extra kosten die daarbij komen.

    Ik zou dus eerst die ingebrekestelling maar eens aangetekend versturen.
     
  2. Da's niet helemaal eerlijk die post en poll zijn van voor de storing. Je moet zelfs nu oppassen met de conclusies uit die poll dat de onderliggende "echte" problematiek niet helemaal ondersneeuwt.
     
  3. OK, had even niet gezien dat de post waar ik op reageerde van voor de storing was, excuus.

    Maar de Consumentenbond poll is wel degelijk gesloten na de storing, nml pas gisteren. Is ook in het nieuws geweest dat het totaal aantal klachten alleen dit weekend van 10.000 naar 15.000 is gegaan. Die storing heeft dus een erg grote invloed (nml een derde van het totale aantal klachten) gehad.
    Heb zelfs zelf, ondanks dat ik de poll erg slecht geformuleerd vond en een erg lage pet op heb van de Consumentenbond, maar even de poll toch maar ingevuld afgelopen zaterdagavond direct nadat ik (naar bleek slechts even) weer connectie had.
     
  4. Ja, ga maar weer kosten maken.

    Na een paar herinneringen komt pas het incassoburo,
    zover moet je het ook niet laten komen.
    Mjn ervaring is, dat bij een herinnering een rechtstreeks telefoonnummer
    staat waardoor je sneller contact krijgt, en je probleem of klacht
    sneller verholpen wordt.
     
  5. Weet niet hoe Ziggo er mee omgaat. Van UPC weet ik (van het Chelloo.com forum) dat ze bij de eerste herinnering (na een maand) meteen al 10 euro administratiekosten heffen en de tweede aanmaning via de deurwaarder komt.
    Iig bij UPC is de strategie van niet betalen om je gelijk te halen dus kostbaar gebleken.
     
  6. :wink:
    Tsja, da's toeval denk ik, toen die storing begon was de uitspraak over 75% van de klanten die problemen hebben met internet al lang gedaan. Voor Utrecht geldt het in elk geval dus wel als je alleen het afgelopen weekeinde bekijkt.... :?
     
  7. Ja het is triest, bedrijven hebben veel macht.

    Ik weiger me er bij neer te leggen om zomaar alles te betalen zonder
    weerstand van mijn kant, dat is te makkelijk, ik ben de klant ze moeten mij
    paaien en ik niet hun.

    Ze zijn de belastingdienst niet. :wink:
     
  8. Oh, je kunt wel weerstand bieden, alleen domweg de rekening niet betalen is vaak niet een aan te raden optie.

    Probeer er uiteraard eerst met Ziggo uit te komen, desnoods via dit forum (zie tot mijn genoegen steeds meer activiteit van Ziggo webcare hier).

    Als dat niet helpt, stuur iig eerst een ingebrekestelling, liefst natuurlijk via je rechtsbijstandverzekeraar (als je die hebt en je belang groter is dan de drempel) en aangetekend. Geef ze even de tijd om eea te herstellen. Als dat niet helpt sta je stukken sterker bij het staken van de betaling.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina