1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

komt geen mail binnen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Sluis, 11 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. komt geen mail binnen-> Casema

    Sinds vandaag ontvang ik geen mail op mijn casema account.
    Ik heb via hotmail een mail gestuurd aan mijn mail adres bij Casema, ik kreeg dit terug:
    This is the Postfix program at host mx-fe.casema.nl.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to <postmaster>

    If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

    The Postfix program

    <email adres>: unknown user: "gebruikersnaam"

    Ik kan wel mail versturen maar ontvangen niet.
    OOk op webmail van Ziggo komt niets binnen, ik kan daar wel met mijn gebruikelijke gegevens inloggen. Maar webmail is leeg.

    Hoe los ik dit op?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2008
  2. Hi!

    Als je met die webmail jezelf een mail stuurt, wat is dan het afzender adres, en komt dat adres overeen met het adres waar je naartoe mailt ook?

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Ja adres waar het heen gaat klopt (ik heb even een G-mail account aangemaakt) daar komt het binnen met: Sluis <cjvdsluis@casema.nl>.
    Op webmail staat het wel in de map verzonden berichten. Maar mails aan mezelf komen niet in Postvak In terecht. Ook niks op eigen email programma.
     
  4. Heb ook het probleem krijg geen verbinding met de mailservers van casema, krijg geen contact met de helpdesk, verbinding wordt verbroken na invoer postcode. Heb het net ook geprobeerd en nu een bandje met de mededeling dat er in mijn postcode gebied een storing is (3436), dus dat zal ook wel de oorzaak zijn van in ieder geval mijn probleem.
    En ja, mijn gebruikersnamen heb ik niet aangepast want die stonden al goed :-P
     
  5. Positief bericht over Ziggo, de storing is opgelost :-P, kan weer mail ontvangen en versturen.
     
  6. gebruikersnaam is toch je email adres?
    En wat zet je bij accountnaam?
    Heeft iemand al gegevens ontvangen met Ziggo inloggegevens voor een email account?
     
  7. Is nog gewoon hetzelfde als vroeger bij Casema, daar is niets aan gewijzigd nog.
    inloggen met je hele email-adres en wachtwoord.
    Accountnaam is een interne naam die je er zelf aan geeft in je computer.
     
  8. dan staat het correct, storing maar even afwachten dan.
     
  9. Wij kregen onlangs deze mail:

    Vanaf vandaag logt u op alle Internetdiensten van Ziggo in met uw volledige e-mailadres. Pas de instellingen van uw gebruikersnaam als het kan vandaag nog aan. Dat voorkomt dat u straks uw e-mail niet meer kunt lezen en versturen. Hieronder leest u welke instellingen u daarvoor aanpast.


    E-mailprogramma instellen
    Dit is uw e-mailadres: *********@casema.nl

    En zo past u de instellingen aan:

    Outlook
    1. Open Outlook
    2. Kies Extra > E-mailaccounts
    3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en klik op Volgende
    4. Kies het pop3.casema.nl account en kies wijzigen
    5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige e-mailadres in
    6. Klik op Volgende en op Voltooien
    7. De instellingen zijn aangepast!

    Outlook Express
    1. Open Outlook Express
    2. Kies Tools > Accounts
    3. Kies het tabblad Mail
    4. Kies het pop3.casema.nl account en kies Properties
    5. Kies het tabblad Servers
    6. Selecteer uw gegevens bij Accountname en verwijder ze
    7. Voer op de plaats van uw accountname uw volledige e-mailadres in
    8. Klik op OK en op Close
    9. De instellingen zijn aangepast!

    Let op: u hoeft uw wachtwoord niet te veranderen! Medewerkers van Ziggo vragen ook nooit om uw wachtwoord of gebruikersnaam. Voor de veiligheid kunt u de gegevens ook beter niet aan anderen geven.

    Heeft u een eigen website?
    U gebruikt uw volledige e-mailadres en wachtwoord om uw website te uploaden.

    Voor de gebruikers van webmail
    De instellingen van uw webmail veranderen niet. U kunt gewoon uw e-mailadres en wachtwoord gebruiken om e-mail te lezen. Zoals u gewend bent

    Meer informatie
    Wilt u iets vragen over de gewijzigde manier van inloggen? Dan kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en in het weekend tussen 09.00 en 22.00 uur.
    Met vriendelijke groet,
    Willy Verweij
    Product Manager Internet en Telefonie




    Het vreemde is alleen, dat mijn Outlook Express 'n foutmelding gaf nadat ik mijn gegevens had gewijzigd en 't opeens wel weer deed toen ik de wijziging terugdraaide...... :shock: Nog steeds ontvang en verstuur ik gewoon m'n mail op de 'ouderwetse' manier...... :cool:
     
  10. Ik gebruik geen Outlook, maar incredimail. Hij doet het niet op de 'oude' manier en niet op de bovenstaande instellingen. Ook webmail doet het niet, dus denk dat het aan Ziggo zelf ligt en niet aan de instellingen van je mail account. Inloggen op Ziggo gaat alleen met gebruikersnaam en wachtwoord, als ik hele mailadres invul geeft hij een foutmelding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina