1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Doorsturen:-> veranderd/storing? Mail blijft niet meer in inbox staan

Discussie in 'Internet - Email' gestart door RobvanB, 11 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al sinds een tijdje staat mijn casema mail met een doorstuur adres naar mijn werk geconfigureerd. Hierdoor kreeg ik mijn mail ook op mijn werk binnen.

    Helaas blijft de mail nu niet meer op de server staan, waardoor thuis binnen halen erg moeilijk wordt.

    Is deze verandering bekend? Bij de helpdesk in ieder geval niet. Men begon daar over configuratie van Outlook van mijn werk.....

    Ik heb dit ook al via een klacht gemeld, ik ben benieuwd naar de reacties.


    Groet, Rob
     
  2. Als je mail-forwarding op de mailserver aanzet blijft de mail nooit op de server staan, die wordt dan geforward naar je werk. Je kunt volgens mij niet instellen dat er een kopie verzonden moet worden. Als je een kopie wilt verzenden dan moet je dat in je mailprogramma doen, maar dan wordt die kopie pas verzonden op het moment dat je de mail ophaalt.
    Weet je echt zeker dat het zo heeft gewerkt als je beschrijft? Zou kunnen want ik ken de mailserver van Casema verder niet, maar normaal houdt doorsturen in dat er geen lokale kopie achterblijft.

    Als je op je werk weer een exchange-server hebt draaien, kun je daar dan niet weer een automatisch-doorsturen aanmaken naar (een ander) email-adres thuis ? Dat is in outlook dan met berichtregels te doen. Zo'n kopie wordt dan doorgestuurd zonder dat je pc hoeft aan te staan.
     
  3. Hi!

    Ja dat heeft zo gewerkt, en alle klanten die dat zo ingesteld hadden hebben hier e-mail over gehad. Waarom die niet door bovenstaande gebruiker ontvangen is weet ik niet.

    In de oude omgeving kon dat, er waren een hand vol gebruikers die dat enabled hadden, in de nieuwe situatie kan er alleen nog geforward worden zonder de lokale box.

    Veel mensen vonden het erg onhandig en vaak zat ook de mailbox vol en dan zat de provider met de ellende.

    Je kunt in de service site je instellingen aanpassen, en een ander adres instellen, het is echter wel of-of geworden. Dus of de lokale box, of een forward.

    De keuze daaromtrend heb ik niet gemaakt ;) Maar vertel je slechts hoe het nu werkt.

    Het is jammer dat je kennelijk die brief gemist hebt die is vorige week ,voordat het omgezet is, verstuurd.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Vreemd, ik heb alle mailcommunicatie nog eens nagekeken, maar ik heb geen mail ontvangen.

    Ik snap wel dat bij sommige mensen de mailbox vol kan raken, maar dat is volgens mij ook zo als de mail niet doorgestuurd wordt.

    Ik wacht nog even de officiele communicatie van Ziggo af, maar ik vind het niet echt een logische verandering. Een net-niet oplossing.

    Groet, Rob
     
  5. Zelfde probleem

    Ik had ook dezelfde functie aan staan bij mijn casema mail
    erg handig ik liet inderdaad een forwarding naar mijn zakelijk mail account en er bleef een kopie achter op de server die je dan thuis nog een keer kon ophalen.
    Plotseling was deze funcie weg Een bericht hierover nooit gezien
    sterker nog navraag gedaan bij de helpdesk per mail nooit een antwoord

    erg jammer dat deze mogelijkheid niet meer bestaat al was het dan maar voor een hand vol gebruikers.

    mailbox vol :shock: ja daar kom je dan vanzelf achter hé maar iemand die deze functie gebruikt weet echt wel waar hij meebezig is

    Ik had hem (op haar eigen verzoek) ook aan staan bij mijn schoonmoeder van 83 zodat we de mail die zei ontving in de gaten konden houden

    ik hoop dat het ooit nog eens terug komt

    Who
     


  6. Een slechte zaak......een reactie (zie onder) van Ziggo waaruit blijkt dat men het totaal niet begrepen heeft.

    Ik heb inmiddels via de live chat optie van de thuishelp met iemand van Ziggo gesproken en die vond het ook niet logisch dat die optie niet meer beschikbaar is. Hij zou het verder meenemen.
    Ik heb inmiddels een tweede poging gedaan om die klacht beantwoord te krijgen.




    Geachte heer/mevrouw van Blijswijk,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2751 - Klacht - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".


    Indien u succesvol kunt inloggen zijn uw gegevens correct. U dient deze juiste gegevens in Outlook Express in te stellen, hiervoor kunt u de volgende stappen volgen:
    - Open Outlook Express.
    - Klik in de menubalk op ‘Extra’ en dan ‘Accounts’.
    - Klik op het tabblad ‘E-mail’ en kijk hoeveel accounts u daar ziet staan. Indien er een of meer accounts staan, dan kunt u de oude, niet meer werkende, accounts verwijderen door ze aan te klikken en op ‘Verwijderen’ te drukken.
    - Klik op ‘Toevoegen’ en vervolgens ‘E-mail’.
    - Vul uw voor- en achternaam in en klik op ‘Volgende’.
    - Vul het e-mailadres in met allemaal kleine letters aan elkaar en klik op Volgende.
    - Selecteer bij servertype voor inkomende mail POP3.
    - Vul bij server voor inkomende e-mail pop3.casema.nl in.
    - Vul bij server voor uitgaande e-mail smtp.casema.nl in en klik op ‘Volgende’.
    - Vul bij ‘Accountnaam’ uw e-mailadres (dus met @casema.nl erbij) in en bij “Wachtwoord” het wachtwoord dat u zelf heeft bedacht.
    - Zet enkel een vinkje bij ‘Wachtwoord onthouden’ als deze er nog niet staat en klik op ‘Volgende’.
    - Klik op ‘Voltooien’.



    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice.Klik hier voor meer informatie.
    Met vriendelijke groet,

    M. XXXXXXX
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo B.V.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2008
  7. Ikzelf ben @Home klant en in heb destijds aan @Home gevraagd of we ook niet een dergelijke voorziening zouden kunnen krijgen. Neen dus, ik vrees daarom dat dit ook de policy van Ziggo zal worden !
     
  8. MK: email forwarding weg?

    Hi,

    In het verleden kon ik in mijn MK webmail/service-pagina een forwarder instellen waardoor al mijn quicknet email ergens anders aankwam.

    Is deze feature nog beschikbaar? Zoja, waar kan ik de instellingen vinden?

    Groeten
    DJ
     
  9. Hi!

    Bij je e-mail instellingen.

    http://www.ziggo.nl/mijnziggo/e-mail

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Haha.. Natuurlijk. Het is eenvoudiger dan ik dacht. Had deze instellingen volledig over het hoofd gezien.

    Bedankt!
    DJ
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina