1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo (draadloos) via Sitecom WL-143

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Movavu, 10 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De 192.168.x.y ip's zijn je lokale ip-adressen, die zijn nooit van buiten benaderbaar. De router vertaalt dit.

    Je moet ervoor zorgen dat zowel de PC's als de router op automatisch ip-adres verkrijgen staat, dan gaat alles goed.

    Als je geen verbinding meer hebt, wat zegt ipconfig van je laptop dan ?
    (Quote even de hele output als je die kunt copy'pasten)
    Kun je dan nog in de setup van je router komen ? Zo ja, wat voor ip-adres heeft je WAN kant dan nog (83.x.x.x ??) en zie je vreemde dingen bij subnet/gateway en zo ?
     
  2. bij de klanten die van casema afkomen hoeft er geen hostname ( computernaam ingevuld worden )
    de modems kunnen 2 verschillende mac adressen lezen

    ik denk dat de route even naar de fabrieks instellingen gezet moet worden

    en zeker niet geheel onbelangrijk checken of er nieuwe firmware beschikbaar is
     
  3. Eeeuuuhhmm.... nou.... bijna alles, dan..... :? :lol:
    Voor zover ik weet staan alle PC's op 'automatisch'; de laptop in ieder geval. Deze configureert nl. zelf zeer regelmatig 'n IP-adres in de 169.254-reeks. Die aktie wordt meestal voorafgegaan door de logboekinformatieregel "Het systeem heeft gemerkt dat de netwerkadapter blablablabla met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen"
    Geen idee waarom dit telkens gebeurt......
    Kun je verder nog iets met de logboekvermeldingen in m'n voorlaatste bericht?

    Volgens mij kan ik dan niet meer in de router komen, maar ik kan 't waarschijnlijk binnen nu en 'n kwartier, 20 minuten uitproberen..... De uitkomst daarvan zal ik z.s.m. posten.
     
  4. DHCP server is 10.1.xx.xx en deelt 192.168.xx.xx lan adressen uit? Dat klopt volgens mij niet.

    Staat "ip address verkrijgen" op je laptop/pc wel op automatisch?
     
  5. Bedankt voor je bijdrage, piotje!

    Computernaam hoeven we inderdaad niet in te vullen.

    'De router even naar de fabrieksinstellingen zetten'? Door op de 'resetknop' te drukken, dus? En dan alles opnieuw invoeren (neem ik aan....)?

    Nieuwe firmware is er niet ècht, althans, alleen 't volgende http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=345 en daar staat bij "Note that these downloads are completely unnecessary unless you plan to do programming to alter the code.". Volgens mij is dat niet echt de bedoeling, toch?
     
  6. De ene is de DHCP server op het internet die ip-adressen uitdeelt aan het modem, de andere is de lokale router die dat voor het interne netwerk doet. Dus dat kan.
     
  7. Als je een 169.x.x.x nummer krijgt, dan heeft je computer geen verbinding meer met je router en geeft hij zichzelf een lokaal ip-adres. Aangezien dit met al je computers gebeurt blijkbaar lijkt het dus toch op de router die ermee stopt na verloop van tijd.
    De logboekvermeldingen van je een-na-laatste bericht zeggen niet zoveel omdat je toen met twee computers op 1 modem hing.
    Ik denk dat het probleem in je router zit. Als je niet meer in je router kunt komen dan 'hangt' je router na verloop van tijd. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Van een slechte netvoeding, tot vastlopen door veel verkeer. Een factory default reset kan misschien een oplossing bieden of firmware (zoals al geschreven werd).
     
  8. Bedankt weer voor de nodige, duidelijke info, CeeS! :)
    We gaan er weer mee aan de slag en laten weer van ons horen.
     
  9. Die opmerking slaat op het onderste bestand wat daar te downloaden is, dat is de linux-sourcecode van de firmware, daar heb jij niets aan.

    Maar de nieuwste firmware is versie 2.50 en voordat je daar naar upgrade moet je blijkbaar eerst naar versie 2.45 upgraden als je een lagere versie erin hebt. Welke versie zit er nu in ?? (is meestal op een status scherm uit te lezen) Als je nog geen 2.50 hebt kun je dit proberen.
     
  10. Graag gedaan daar zijn we voor,

    terugstellen naar de fabriekswaarde verschilt per router
    by sitecom is het meestal de reset knop 10 seconden inhouden
    daarna instellingen terugplaatsen ( beveiligin,poortforwarden etc,etc ):)







     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina