1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Philips settop box DCR 2022

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door Jansam, 9 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @home maastricht/eijsden

    ik zie nogal wat gasten die problemen hebben met de DCR 2022 in het voormalige @home gebied maastricht en ook eijsden zag ik, ik kan me hier bij aansluiten. ik vrees dat men technisch een en ander weer niet op orde heeft. Ik hoop dat Ziggo orde op zaken komst stellen hier.:x
     
  2. Het vervelende bij sommige storingen is dat de afstandsbediening niet meer werkt. Het is dan ook beter niet de stekker los te trekken, maar de aan/uit knop op de philipsbox enkele seconden ingedrukt te houden. Ik zag dit niet terug in de gebruiksaanwijzing onder storingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2008
  3. Niet opstarten of vasthangen

    Beste lezers, na 14 dagen deze Philips elke dag gebprobeerd te hebben om goed op te starten: niet starten, via afstandsbediening werkt hij dan ook niet, starten via knop apparaat-aan (groen) maar nog steeds geen beeld, uitzetten met knop apparaat (rood) lang vasthouden, opstarten via knop op apparaat (groen), digitaal beeld-bevriest-daarna geluid na enige minuten, niet uit te zetten, stekker achter eruit, stekker erin-gaat dan vanzelf op groen/aan - maar geen digitaal beeld, weer stekker uit, stekker in, :evil: en dan plotseling wel digitaal beeld. Hij blijft dan verder de hele avond goed beeld geven en reageren met de afstandsbediening. Uitzetten via afstandsbediening gaat dan ook. Enfin gebeld met leverancier, "breng hem dan maar eens hier". Dus alle mooi weggeborgen kabels weer los. In zaak werkte het ook niet met de afstandsbediening, ook een andere afstandsbediening niet. Als hij eenmaal beeld geeft dan gaat het goed. Heb toen dit apparaat kunnen omruilen voor een Samsung DCB270R.
    En die werkt perfekt! :-P Ik meen zelfs beter beeld. Kan verbeelding zijn. Betere EPG dan Philips. En kan met 1 Samsung afstandsbediening werken, maar kon dat ook al met de Philips decoder. En dat terwijl ik bij eerste afhalen/levering niet in merk kon kiezen, zei men mij!! Nu kon dat blijkbaar wel!! Ik ben in ieder geval geholpen.:wink:
     
  4. Philips decoder beeld storing

    Ook ik heb via de actie van Ziggo een philips decoder mogen ontvangen, afgehaald op 19-06-2008. Na installatie een aantal keren per minuut een blokkerig beeld en E48 melding. Via de klantenservice van Ziggo en de leverancier in Heer alles geprobeerd, randapparatuur (telefoon-internetmodem-videorecoder e.d.) af/uit geschakeld en/of met alufolie afgeschermd, rechtstreekse kabel aangesloten op de decoder, wandcontactdoos vervangen, resultaat: blokkerig beeld! De leverancier beweert bij hoog en bij laag dat het niet aan de Philips decoder ligt maar aan het signaal van Ziggo. Monteur van Ziggo is langs geweest op 1 juli en ook die heeft de wandcontactdoos vervangen zonder resultaat. Het signaal is volgens hem uitstekend. Hij adviseert de decoder om te ruilen voor een Samsung. Mijn leverancier heeft echter geen Samsung. Ik word er een beetje gestresst van. Op de klantenservice van Ziggo werken aardige en vriendelijke mensen maar je wordt er gek van om steeds maar weer je verhaal te moeten herhalen en steeds maar weer dezelfde adviezen te krijgen. Mijn postcode is overigens 6226 en ik heb uitstekend analoog beeld. Stand van zaken per 2 juli: blokkerig beeld!!
     
  5. als de monteur samsung adviseert waarom kan ziggo dan niets voor je regelen? het is toch te gek voor woorden dat jij met een blokkerig beeld moet blijven zitten... toch nog maar eens bellen..:wink:
     
  6. Philips Decoder

    Ik heb nooit met Ziggo contact gehad over de Philips decoder. Woon ook in 6229. De leverancier is de eerste aanspreekpartner. Ik denk dat deze leverancier in Heer wat moe wordt van alle Philips decoders die hij terug krijgt. Toch heeft hij mij zonder veel tegenverweer perfect geholpen. Ik liep eerst weer met een Philips de deur uit vanwege de tulp geluid aansluitingen daarop, maar ging toch weer terug naar binnen om hem toch voor de Samsung om te ruilen en heel klantvriendelijk heeft hij dat gedaan. Ik heb alle probeersels met kabels en zilver papier niet eens gedaan. De signaal kwaliteit was en is nog steeds 100% en signaal sterkte varieerde per kanaal van 76% tot 88% en bij 1, 2 en 3 niet (kan je wel op de Samsung zien, Philips niet).
    Mijn buurman heeft 3 weken na mij ook een Philips decoder gekregen. Hij kon géén Samsung krijgen. Toch werkt bij hem deze Philips wel goed.
    Persoonlijk vergeleken vindt ik de Samsung beter beeld en duidelijkere kanaalinfo geven, om maar niet te spreken over de betere EPG.
    Ik zou toch proberen deze Philips decoder om te ruilen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2008
  7.  
  8. Ik ben heel benieuwd wat je daar gedaan krijgt, ik heb er zo al mijn vermoedens over. Ziggo heeft voor Maastricht een aparte deal afgesloten, maar men heeft bepaalde problemen geheel onderschat. Ik kan me voorstellen dat winkeliers en klanten daar nu een punthoofd van krijgen. Hoeveel mensen hebben al niet dure kabels gekocht, apparaten omgeruild tegen een duurdere exemplaar, al dat gebel en gedoe en dat voor de zgn digitale televisie. Ik vind dat Ziggo over de brug moet komen als mensen nog steeds problemen hebben. Anders met een nieuwe aanbieding om bij een andere leverancier bv. een Samsung op te halen.
     
  9. Philips decoder

     
  10. :)dit is dik voor mekaar!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina