1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

De knuppel in het hoenderhok...

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door Bordewolf, 8 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Softwareupdates of geen ondersteuning??

    Ik gooi de knuppel nog maar eens in het hoenderhok:

    De oude Nokia's (maar ook de eerste Panasonics) lijken zo langzamerhand aan het einde van het latijn. Softwareupdates lijken er niet meer te komen (terwijl de Nokia zo af en toe nog steeds vastloopt!).

    Vanaf wanneer verdwijnt de ondersteuning van deze apparaten en wat gaat Ziggo dan doen?? Een omruilactie zoals dat bij de Sagems ook gebeurde? Veel mensen hebben een Nokia en Panasonic destijds gekregen via @home! Dus beroepen op het feit dat je hem zelf hebt gekocht en dat er geen levenslange ondersteuning is kan m.i. niet.
     
  2. Ik weet niet hoe oud oud is, maar als oud zeg 4/5 jaar is zijn ze natuurlijk ook echt wel een keer afgeschreven. En je kreeg ze kennelijk toen nog gratis ook.

    Vind het dan niet reëel gratis een nieuwe te verwachten.

    Anders zou het natuurlijk zijn als een betaalde decoder binnen zeg een jaar of twee niet meer ondersteund wordt.
     
  3. Ikzelf heb hem gewoon gekocht hoor! Sommige kregen deze gratis. Hoe dan ook wanneer ondersteuning ophoudt wordt je gedwongen een goed werkend apparaat van de kant te doen en een nieuwe te kopen. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling!
     
  4. helaas alles moet afentoe worden vernieuwt en bijgewerkt anders word het een gaos de mensen die hem gratis hebben gekregen hebben naar mijn mening geer recht op een vervangent exemplaar. voor de mensen die hemgekocht habben vind ik dat ze alleen recht hebben op een vegoeding als zij geen keuze hebben gehad voor het kiezen van een model. kortom ik vind dat alleen mensen die zelf gdwongen een bepaalde modem hebben moeten kopen recht hebben op een compensatie
     
  5. Ik vind dat wel een gemakkelijk statement. Maar goed, mijn concrete vraag is hoe lang de ondersteuning nog duurt en hoe @home het gaat oplossen wanneer deze verdwijnt... Je zou hoe dan ook mensen op kosten jagen wanneer de ondersteuing verdwijnt
     
  6. Heb je dan ernstige problemen met de software op dit moment ?
    Zo ja, wil je dan melden welke dat zijn ?
     
  7. Ja, De Nokia loop nog steeds vast nadat er snel wordt gezapt. Een probleem dat al stamt vanaf dat de Nokia op de markt is verschenen. ook na de laatste softwareupdate kent de Nokia dit probleem.

    Twigger kan je er ook meer over vertellen. Op zich is dit verschijnsel zeer jammer en ook irritant, maar ik verdom het eigenlijk om een andere decoder te kopen aangezien me deze destijd een dikke € 100,= heeft gekost. Daarnaast is het beeld super, veel vriendelijker dan bijvoorbeeld de Samsung. De opvolger van Nokia (de Humax) heeft ook een zeer mooi warm beeld maar schijnt ook last te hebben van de vastlopers.

    Men heeft wel eens gemeld dat men vaak vastloopt nadat men snel over bijv. SBS6 zapt.
     
  8. Of gewoon het "alles in 1" pakket aanvragen voor een gratis decoder dan kan de antieke Nokia altijd nog als reserve decoder of anders wel als theelichtje :wink: gebruikt worden.
    De Nokia en de Panasonic beginnen zo langzamerhand tot de curosia te behoren.
     
  9. Zelf gekocht of gratis gekregen, men kan mi niet verwachten dat de provider alle in omloop zijnde decoders tot in einde van dagen blijft ondersteunen met bijvoorbeeld software updates. Wat hier een redelijke termijn voor is, kan je heel lang over discussiëren, maar voor- en tegenstanders van hetgeen eruit komt zullen er altijd blijven.

    Wat dan vervolgens ook nog een punt van discussie is, tot wie moet men zich wenden als met na die tijd toch updates verwacht van de betreffende decoder? De fabrikant van het apparaat, of de leverier van de dienst?

    Waarom ik van mening ben dat een leverancier van de diensten een decoder niet tot in de oneindigheid moet blijven ondersteunen? Omdat men een keuze heeft. Er zijn 2 mogelijkheden:

    - Je hebt de decoder zelf gekocht, ofwel je had en hebt een keuze.
    - Je hebt de decoder gratis gekregen van je provider, in dit geval mag je een gegeven paard niet in de bek kijken. Heeft je tenslotte ook niets gekost, en je hebt er op geen enkele wijze voor betaald.

    Anders is het als je geen keuze hebt, of zelf geen apparaat kunt aanschaffen. Neem bijvoorbeeld UPC. Als je daar digitale tv wilt kijken krijg je de mediabox (in welke uitvoering dan ook), of je nu wilt of niet. Dan is het aan de aanbieder om dit apparaat te blijven ondersteunen of het apparaat om te wisselen voor een recenter model. Dit is bij Ziggo niet het geval. Men heeft zelf een ruime keuze aan geschikte apparatuur en men word niet gedwongen om een bepaald apparaat te gebruiken om van de dienst gebruik te maken.

    Persoonlijk vind ik 5jaar al een redelijke termijn voor een provider van de diensten om een bepaald type decoder te ondersteunen.

    Als het apparaat goed werkt verplicht niemand jou om een nieuw apparaat te kopen. Je kan er gewoon gebruik van blijven maken. Zoals hierboven aangegeven ben ik alleen van mening dat je na een bepaalde periode niet meer van Ziggo kan verwachten dat zij het apparaat actief blijven ondersteunen dmv software upgrades en/of bugfixes. Het houd op dat gebied een keer op, en daarvoor vind ik 5 jaar best een redelijk lange termijn. Dat is een periode waar veel andere producten nog een puntje aan kunnen zuigen, kijk alleen al naar de pc-industrie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina