1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zender maakt geen deel uit van pakket

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door chaozz, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds enige tijd mijn digitale ontvanger (Samsung DCB B270R) weer aangesloten. Na lang zoeken vond ik wat ik bij setup moest neerzetten om de zenders te zoeken (234.00 en 8888).

    Echter, als ik nu zap krijg ik bij alle zenders de melding dat de zender geen deel uitmaakt van mn pakket. Wat gaat er mis?
     
  2. je moet als frequentie 514.00 invoeren ipv 234.00

     
  3. Anders de decoder even aan/uit zetten en zonder kaartje opstarten en als om de kaart vraagt deze erin stoppen. Meestal wordt deze dan "gesynced".


    Als je problemen blijft ondervinden moet je even contact opnemen met klantenservice. Als je maar 1 smartcard hebt hoef je dan alleen maar te zeggen wat voor error je hebt, zei kunnen namelijk jouw kaart her-activeren. 9 van de 10 keer is het dan opgelost dus kan je eigenlijk al op hangen. Je kan natuurlijk ook even aan de lijn blijven om er zeker van te zijn.
     
  4. de frequentie veranderen heeft niet geholpen. waar moet ik dit soort dingen trouwens lezen? ik kan de brief van multikabel niet vinden, en op ziggo.nl vind ik ook niets.

    verder is de melding "E16 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement".
     
  5. de helpdesk neemt niet op. en nu?
     
  6. Heb ik ook gehad en ik vrees dat je een nieuwe smartcard moet aanvragen.
    Je dient dan wel eerst de oude op te sturen naar:
    Ziggo
    3533
    3500 SB Utrecht
    t.a.v. defecte smartcard

    En ikzelf heb na een week gebeld of de oude smartcard al was aangekomen. Het antwoord daarop was bevestigend maar ze hadden nog geen actie genomen de nieuwe op te sturen. Mij werd verteld dat het zo'n tien werkdagen duurt voordat je je nieuwe card binnenhebt.
     
  7. Als je de kaart meerdere maanden niet hebt gebruikt, dan zal je echt een sync via de helpdesk moeten krijgen, anders kan je wachten tot je een ons weegt, hij gaat het toch niet uit zichzelf doen.

    Als je niet zeker weet of de kaart met een sync nog gaat werken, dan zou ik toch zeker eerst laten sync'en voordat je zomaar een kaart gaat terug sturen. Ik heb zo het idee dat dat nog wel langer kan gaan duren dan wachten tot je een THD'er aan de lijn krijgt.

    Even concreet, kan je aangeven wanneer je voor het laatst de kaart werkend hebt gehad?
     
  8. ik denk een maand of 2. ik heb nooit geweten dat je hem na lang gebruik moet laten syncen. en hoe moet je dat ook weten?

    bedankt voor je tip in ieder geval. als ik de helpdesk weer niet aan de lijn krijg, dan ga ik toch eens goed nadenken over bijvoorbeeld digitenne.
     
  9. Normaal gesproken zou ik verwachten dat als een kaart niet meer werkt een klant uit zichzelf wel de helpdesk gaat bellen.
    Het valt nu alleen wat ongelukkig omdat het zowiezo drukker is op de THD, waardoor je er moeilijker doorkomt.
    Als de kaart niet echt defect is, dan is het normaal gesproken wel snel op te lossen door een belletje met de helpdesk.
     
  10. Een aantal weken geleden is geprobeerd mijn card die dezelfde foutmelding gaf te syncen maar helaas. En ik ken nog iemand die ook z'n decoder een tijdje niet heeft gebruikt bij wie ook steeds de melding e16 verschijnt.
    Dus toch maar altijd de decoder standby laten staan? Ikzelf heb destijds de stekker eruit gehad omdat ik vond dat de decoder veel hitte genereerde dus mijns inziens ook in de stanby-stand veel stroom verbruikte.


    (dit bericht heb ik gepost om 9.45, maar de tijd op het forum loopt twee uur achter!)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina