1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

NL-1 HD Storingen hier melden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. volgens mij is het gewoon een foutje in de regie.... Die mensen zullen zelf ook nog wel aan't leren zijn met HD spullen om te gaan....
     
  2. Alfons Verbiest

    Alfons Verbiest Forum Member

    Berichten:
    2.069
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Meer..
    Locatie:
    Almere
    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Zo iets denk ik ook. Op zich hoor je dat natuurlijk niet in beeld te krijgen.

    @AW78: of je dit bij de SD uitzendingen ook ziet weet ik niet. Ik kijk de Tour via het HD kanaal.
     
  3. Ik heb hier in groningen op 1083 vanavond overal blokjes af en toe, sd en hd.
    Kan natuurlijk aan vanalles liggen, ik meld het maar even.
     
  4. nogal veel onweer deze avond.
     
  5. Ja, ook op het gewone 9700 netwerk storingen inderdaad.
     
  6. Diverse zenders niet naar te kijken

    Ik heb op 15 juli de software van mijn HD-ontvanger (Samung DCB-H360R) geupgrade, dit ivm de berichtgeving mbt het toevoegen van de HD-kanalen NL1-HD en Eurosport-HD.
    Va 16 juli heb ik regelmatig naar deze kanalen gekeken, meestal werden deze goed weergegeven. Echter, soms waren er ook wat problemen met de beeldkwaliteit.
    Sinds gisteren is er niet meer te kijken naar de kanalen NL1-HD, Eurosport-HD, Net5 en L1-TV. Al deze zenders worden zéér slecht weergegeven, voornamelijk balken met 'vierkantjes' en storingen. Ik heb al diverse zaken gecontrolleerd mbt bekabeling, verwijderen smartcard etc, helaas zonder positief resultaat.
    Ook heb ik het Network-id ter test op 1080 ingesteld, ook hiermee geen positief resultaat. Network-id heb ik nu weer teruggezet op 1111.
    Enkele gegevens: Digitaal Totaal+HDTV pakket; ver loader 106; ver sw 132; ver hw 501; signaalsterkte ca 70.
    Iemand enig idee hoe ik deze problemen (snel) kan oplossen? Is de decoder misschien defekt?
     
  7. Sja ik heb ook al 3 dagen overal blokjes en geluid / beeld uitval. Welke netwerk ik neem maakt niet uit. Ik dacht eerst het zal het onweer zijn maar het blijft nog steeds. Een vriend van me met ook ziggo heeft echter nergens last van.
     
  8. Klinkt als een probleem met je signaal. Is je Bit Error Rate (BER) van de digitale ontvanger (bij signaalstatus te vinden) ook soms anders dan nul? Bij een goed signaal hoort die nul te blijven.
    Hoe is je analoge ontvangst ?

    Kan dus in het signaal, of in je ontvanger zitten, probeer eens een ander kabeltje of rechtstreeks aangesloten op de kabel-aansluiting.

    Zou ook een defecte ontvanger kunnen zijn (door onweer bijvoorbeeld), je kunt hem misschien bij iemand anders even aansluiten, is het dan wel goed, dan is het kabeltje of je signaal thuis niet goed. Blijft het dan ook slecht dan is je ontvanger stuk.

    Bij een slecht signaal thuis moet je de helpdesk bellen
     
  9. Bedankt voor je reactie.

    De ber is 0, signaal is 77 dus dat lijkt ok.
    Ik ga morgen analoog proberen en evt naar een vriend om de decoder daar te testen.
     
  10. Uiteraard moet je wel even naar de BER kijken als je blokken hebt, het zou kunnen dat je last hebt van een storing die er af en toe is (bijvoorbeeld van een draadloze telefoon) als die niet werkt is de BER goed en heb je geen storing. Had je een BER van nul terwijl je die beeldstoringen hebt ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina