1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

NL-1 HD Storingen hier melden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jean!

    Jean! Forum Member

    Berichten:
    100
    Ik heb ook al elders aangegeven dat history hd niet werkt op netwerk 1081 regio groningen.
     
  2. IJzerbroot

    IJzerbroot Forum Member

    Berichten:
    8
    Nl1-hd

    Ik heb 1.32 geinstalleerd, maar heb nog geen verbetering kunnen ontdekken: ik blijf op NL1-HD een korte onderbreking van het geluid (van zo'n 1 seconde om de 5 minuten) houden. :cry:
    Het beeld is in orde, net zoals bij 1.30.
     
  3. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    sw 132 is ook met name bedoeld voor Eurosport HD,.
     
  4. Eric van Beek

    Eric van Beek Forum Member

    Berichten:
    165
    Dat bedoel ik dus :(

    zoveel ondersteunde decoders zijn er niet bij Ziggo.
    Had Ziggo dit niet beter eerst goed kunnen testen,
    op deze paar decoders, voordat ze de update voor
    het eurosport HD testkanaal vrijgaven ???

    Als je wilt teruggaan naar de oude software versie,
    kan dat niet zo 1 2 3, omdat de mogelijkheid niet
    wordt gegeven ( althans nu nog niet ), en blijf je zitten
    met een gebrekkig systeem :(

    Pas als er veel mensen gaan klagen, gaat Ziggo kijken
    of ze een downgrade gaan plaatsen.

    Eigenlijk moet je zelf de mogelijkheid hebben om dit te kunnen
    kiezen vanuit het decoder menu ( of upgrade of downgrade ).

    Overigens ben ik wel blij dat er mensen zijn die dit voortouw in
    handen willen nemen, ondanks het feit dat ze dan meer ellende
    hebben dan plezier ( echter Ziggo moet hun huiswerk eigenlijk
    eerst gewoon goed doen ) voordat ze dit vrijgeven.

    quote van Anoniem

    sw 132 is ook met name bedoeld voor Eurosport HD,.

    Dan zou dit geen invloed mogen hebben op de andere kanalen.
    Dus mijns inziens een gebrekkige test door Ziggo voordat ze deze
    releae vrijgaven.
     
  5. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Ik heb in een eerdere posting aangegeven dat we verschillende testen hebben uitgevoerd met deze nieuwe software. Gelet op aanpassing die Samsung heeft uitgevoerd is er ook geen aanleiding om te verwachten dat er meer blocking zou ontstaan. Je hebt ook kunnen lezen dat veel gebruikers geen verslechtering hebben vastgesteld. Als wij ook maar enige twijfel of aanleiding hadden, waaruit afgeleid zou kunnen worden dat van regressie sprake zou kunnen zijn dan was deze versie niet vrijgegeven. Als je wilt dan mag je me je NAW gegevens per PM sturen, als je in Den Haag woont zouden we een controle kunnen uitvoeren met een sw 130 versie op jouw adres.
     
  6. Eric van Beek

    Eric van Beek Forum Member

    Berichten:
    165
    Ik heb 130 draaien, en peins er voorlopig niet over om over te stappen naar 132 zolang er nog behoorlijk wat meldingen van andere zijn die wel
    problemen erbij hebben gekregen, die ze voorheen niet hadden.

    Ik durf het pas aan, als jullie ook de downgrade mogelijk bieden, zodat men zelf kan kiezen !
     
  7. dhcmeijer

    dhcmeijer Forum Member

    Berichten:
    7
    Ik ben tevreden over de update, heb geen nieuwe klachten en het beeld op Eurosport HD is goed. Ben nog aan het dubben over NL-1 HD 1080i of 720p. Het beeld op 1080i is beter en minder last van smearing, er is een mankement aan het geluid, kan niet precies zeggen wat het is en het is ook niet prominent. Op het test netwerk nu ook een veel lagere BER op National Geographic HD (00000000) terwijl voordat ik switchede dit toch vaak over de 200 was.

    Postcode 6221

    Regio Maastricht
     
  8. willemsj

    willemsj Forum Member

    Berichten:
    1.060
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Nu weten we het zo langzamerhand wel.
     
  9. Jackb

    Jackb Forum Member

    Berichten:
    46
    Nieuwe decoder

    Ik wil nog even iets opmerkelijks melden.

    Een kennis van me heeft vorige week een Samsung HD360 decoder aangeschaft. Aangezien hij nu op vakantie is, mocht ik hem even lenen.
    Wat me nu opvalt is het volgende:

    Mijn eigen decoder geeft op NL-1 HD een signaalsterkte van 61. Daarop heb ik v1.32 draaien en veel last van artefacts.
    Als ik mijn decoder door die van hem vervang (met v1.30) dan heeft die een signaalsterkte van 78!! en geen enkele artefact.

    Overigens had ik met v1.30 op mijn eigen decoder ook signaalsterkte 61 en artefacts, alleen wel minder dan met v1.32.

    Kan ik daaruit concluderen dat mijn eigen decoder een defect heeft?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2008
  10. Eric van Beek

    Eric van Beek Forum Member

    Berichten:
    165
    Dus ik mag hieruit concluderen, dat jij het acceptabel vind om slechter
    beeld en geluid te krijgen, en dus geen moeite zal doen om Ziggo zover
    te krijgen, dat ze met een goede oplossing komen.

    Tot op heden geeft Ziggo hierin geen thuis, en zal je met slechter beeld
    zitten, totdat ze wel wat willen doen, als er maar genoeg aandacht aan
    geschonken wordt.

    Tenslotte betaal jij ook om goed digitaal te kunnen kijken toch ?!?!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina