1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

NL-1 HD Storingen hier melden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackb

    Jackb Forum Member

    Berichten:
    46
    Blijven mijn favorieten bewaard als ik een ander netwerknr. instel? Anders begin ik er niet aan.
     
  2. willemsj

    willemsj Forum Member

    Berichten:
    1.059
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Ik vrees van niet.
     
  3. Mr_Parker

    Mr_Parker Forum Member

    Berichten:
    493
    Hoi,

    Ik zit in het zelfde netwerk gebied als jullie (Ziggo Zuid / Ziggo Brabant Limburg) en heb vanaf het begin van kanaal 14 (Ned 1 HD), 372,00 MHz, nog geen last gehad van artifacts. Signaal sterkte bij mij op het betreffende kanaal is 76 en de ber blijft constant op 0 staan.

    Wat is bij jullie de signaal sterkte en Ber....?
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    als je zeker bent dat je huisinstallatie goed is, dan zou ik een monteur vragen via de helpdesk, om eens te zien of hij een oorzaak kan vinden.
    Stuur me desnoods een PM
     
  5. kamphajm

    kamphajm Forum Member

    Berichten:
    333
    Bij mij ook 76 en BER 000000...... En toch die vervelende storingen. Echt balen! Ik heb net nog even alle pluggen nagekeken, maar daar is ook niets mis mee. Ik heb die storingen op kanaal 14, 65 en 67 en in mindere mate ook bij andere HD-kanalen. Brava is soms helemaal weg.


     
  6. Eric van Beek

    Eric van Beek Forum Member

    Berichten:
    165
    Lekker hoor jongens, om klanten ( ook al doen ze dit vrijwillig ) als
    proefkonijn te gebruiken. Ziggo zou dit zelf voor zijn rekening moeten
    nemen. Laat hun maar naar artifact's kijken al dan niet met geluid.
    En als het dan eens echt een goed resultaat geeft, dan pas een correct
    werkende software release doen, en niet zoals het nu gaat, dat jan en
    alleman problemen hebben, en ze niet terug kunnen naar een oudere
    firmware, omdat dat niet mogelijk is.

    Hoe jammer ik het ook vind, maar deze update, laat ik voorlopig links liggen
    totdat Ziggo een deugdelijk product levert, of de mogelijkheid biedt om te
    downgraden naar de oude 130 versie. Nu loopt alles hier nog goed, en als
    ik upgrade, ben ik bang, dat ik dezelfde problemen krijg als de anderen,
    welke dan ook hinder zullen geven op het orginele standaard netwerk.
     
  7. Jdd

    Jdd Forum Member

    Berichten:
    1.087
    Wees blij dat ze dit doen !.
    Dan worden te minste ook de exoten die men thuis heeft staan getest, scheelt weer verrassingen als iets in productie wordt gebracht.

    En zoals je zelf zegt, de personen die mee doen weten waaraan ze beginnen.

    Ik hoop dat men dit ook gaat doen met de 9401 firmware als die (nog) komt.
     
  8. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Je mag van ons verwachten dat wij NIETS vrijgeven zolang wij zelf met de fieldtesters problemen zien. Dat is ook o.m. de reden dat het zolang geduurd heeft voordat de Humax HD onder voorwaarden is vrijgeven en dat de Humax PVR software niet vrijgegeven is evenals andere software voor andere boxen waarvoor maintenance projecten lopen.

    Ik heb vooralsnog niet vernomen dat sw 132 problemen geeft op Eurosport HD. De artefacts op Ned1 HD die voorkomen op kanaal 67 zijn ook geconstateerd op andere HD/ontvangers en kunnen niet op de voorhand toegeschreven worden aan de Samsung HD/ontvanger. kanaal 67 is juist bedoeld als test kanaal. Verder verplichten wij niemand mee te doen met testen. Mocht het werkelijk gebeuren dat nieuwe software een regressie vertoont dan zullen we ook zorg dragen dat er een downloadload beschikbaar komt voor het terugzetten naar de oude software. Enkele gebruikers die echt problemen op HD houden zullen we persoonlijk benaderen om te onderzoeken wat er fout gaat.
     
  9. Eric van Beek

    Eric van Beek Forum Member

    Berichten:
    165
    @ Anoniem,

    Bedankt voor je reactie,

    Maar hoe leg je dan uit dat als de DCB-H360R(A) met versie 130
    eerst wel goed werkt op alle kanalen, en na de upgrade naar 132
    om eurosport HD te kunnen testen problemen gaat geven op eerder
    goed werkende kanalan ?!

    Dit houdt mij namelijk er momenteel vanaf, om deze upgrade te doen.
    Want ik wil wel goed naar alle kanalen blijven kijken, zonder dat ik
    mij moet ergeren aan artifacts, en wat nog meer. Nu werkt bij mij het
    Z1 en HDTV pakket gewoon nagenoeg goed zonder storingen.

    Of heb ik de berichten niet helemaal goed gelezen, danwel gesnapt,
    en gaat het niet om deze decoder ??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2008
  10. krekel

    krekel Forum Member

    Berichten:
    76
    Ik heb nu geregeld artefacts op Hystory HD na de upgrade. Had dit voorheen niet.
    BER 000000 en signaalsterkte 81
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina