1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

NL-1 HD Storingen hier melden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik krijg de indruk dat je je opwerpt als Ziggo vertegenwoordiger. Echter zie ik aan een aantal van je posts geen wezenlijke bijdrage aan de discussies. Als je wilt bijdragen dan graag wat meer concrete hulp, want dat is wat mensen hier oa op het forum verwachten.
     
  2. Re:

    Gisteravond tijdens Ned-RUS waren er artefacts met o.a. 2x een geschiedenisartefact. Het was duidelijk veel meer dan eerder. Het was niet nonstop, maar wel met regelmaat een periode met artefacts achter elkaar. In ieder geval heb ik tijdens de tweede helft de normale Ned 1 gekeken via de digitale tv.

    Op andere zenders, op History hd na (een kleine vanochtend, maar normaal op die zender niet) geen artefacts. Software is 130 en ik heb de H360R.
     
  3. Nee hoor dat is het niet. Mijn kabelaansluiting zit achter de TV en tussen de decoder en de kabelaansluiting zit maar 0,5 meter coax. Die heb ik voor de zekerheid ook al eens vervangen en dat maakt niks uit.

    En ook de grootte van het scherm en of het LCD of Plasma is heeft er echts niks mee te maken hoor! Dus volgens mij gis jij ook maar wat.
     
  4. Mag ik vragen waar die vraag over de grootte van het LCD-scherm over gaat?? Lijkt mij ook een tamelijk onzinnige vraag....:?
    Als er sprake was van een te zwak signaal, dan zouden de storingen op meerdere zenders moeten voorkomen. Dat is echt niet het geval.
    De signaalsterkte is hier prima in orde (is al een paar keer gemeten door een monteur) met 80% op de Samsung decoder. Ik heb kwalitatief goede kabels en afgeschermde, metalen Hirschmann stekkers.
    Het incidenteel uitvallen van het geluid nadat het scherm even op zwart springt, moet ergens anders aan liggen. Helaas heeft anoniem het over diffuse storingen, die niet overal voorkomen. We maken dus geen progressie....

     
  5. Kijk, dat is makkelijk, nu weet ik ineens veel meer. Helaas ken ik jullie installatie niet en er zijn nog steeds bosjes mensen met matige kabels en "plastic kapjes".
    Eergisteravond zag ik nog een prachtige Panasonic op analoog bij een trotse eigenaar die geen enkel technisch gevoel heeft. Maar ik respecteer dan zijn gevoelens en ik doe daar niets mee. Leven en laten leven :wink:.
    Daarom ben ik altijd wat voorzichtig :).
    De vraag over de schermgrootte is alleen omdat je meer problemen ziet op schermen van 42" of meer.
    Als anoniem weet waar het probleem zit en dat het plaatselijk is dan moeten zij het oplossen.
    Maar als jij tegen de "kritische grens" aan zit, kun je ook proberen te kijken of je door minder signaalverlies het probleem kunt oplossen.
    B.v. alle overige apparaten afkoppelen en het signaal rechtstreeks van de hoofdkabel te halen op de plaats waar deze het huis binnenkomt. Jij hebt blijkbaar een Koko799 en als deze niet langer is dan 10 mtr. zou ik eens proberen of dit helpt. Jouw HDMI is ook kort en een betere merkkabel? Blijven de problemen precies hetzelfde als je een component of een andere HDMI gebruikt?
     
  6. Ziggo vertegenwoordiger ? :roll: Dat is anoniem toch al, kreeg ik de indruk?

    @Jackb : Natuurlijk gis ik maar wat want ik ken jullie keten niet :wink:. Maar hoeveel meter kabel loopt er door de muur vanaf het punt dat Ziggo je huis binnenkomt?
    Als dit meer dan 10 mtr. verzwakt je signaal behoorlijk.
    Hoeft geen oorzaak te zijn, maar kan wel.

    Als jullie met de HDMI stekker in de decoder wiebelen, krijg je dan artefacts of is aansluiting stabiel?
     
  7. Zoals ik al zei, het punt waar mijn kabelaansluiting van Ziggo het huis bnnenkomt zit vlak bij de TV en de kabel vanaf die aansluiting naar de decoder is maar 50cm. Dus dat gezeur over een zwak signaal is echt flauwekul. Dat is NIET de oorzaak van die artefacts die ik heb.
    Dat kan alleen maar ergens bij Ziggo zitten.
    En ook de HDMI kabel heeft er niks mee te maken. Als je een slechte HDMI kabel gebruikt kun je best een matig beeld krijgen, maar dat is dan altijd zo en niet af en toe en het veroorzaakt echt geen artefacts.
     
  8. Sorry hoor, maar dat schreef je niet.
    Veel mensen weten niet dat er verschil zit tussen de stekkerdoos in de muur en hun aansluitpunt in bv. de meterkast. Soms scheelt dat 15 meter kabel :roll:.

    Maar goed, blijkbaar wordt het meedenken van een nieuwkomer als prikkelbaar ervaren en worden er maar direct termen gebruikt als :
    "Gezeur, flauwekul, onzinnig, geen wezenlijke bijdrage, niets mee te maken, Ziggo vertegenwoordiger".

    Zoals ik al eerder schreef : ik ken jullie keten niet. Daarnaast ken ik jullie ervaring en de pogingen die je hebt ondernomen om het op te lossen ook niet.
    Daarom stel ik eerst wat "onzinnige" vragen. Maar blijkbaar wordt dat niet op prijs gesteld en dus zal ik jullie "niet langer lastig vallen".
    Maar ondanks dit "warme welkom" wil jullie toch succes wensen met het oplossen van dit probleem.
     
  9. Nog steeds last van die storingen: beeld valt op NL1-HD steeds kort weg, daarna komt het beeld weer snel terug maar dan is het geluid weg (en blijft weg tot ik heen en weer zap). Ik heb alleen last van deze storing op NL1-HD, dus niet op andere SD- of HD-zenders.
    Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb verder een prima, stabiel signaal; de BER-waarde staat netjes op 0. Ik heb de Samsung decoder ingesteld op het PCM geluidssignaal; HDMI type A/B/C en D geprobeerd; Dolby Digital staat uit; ik heb een herinstallatie uitgevoerd; een power cycle geprobeerd (diverse keren); de aansluitingen gecontroleerd......
    Niets lijkt te helpen.
     
  10. Afgelopen woensdag en donderdag tijdens de halve finales was het bij mij dramatisch.
    Vooral woensdag, na een tijdje begon het beeld te hikken en dat bleef zo.
    Als ik de decoder uit en aan zette ging het weer 5 minuten goed en dan begon het weer. En vrijwel continue artefacts.
    Donderdag leek het iets beter, maar na 15 minuten weer mis. Zelfde probleem als woensdag.

    Overigens heb ik nog nooit problemen met het geluid gehad, dat is altijd goed...
    Is er iemand anders uit mijn regio die dergelijke problemen heeft?
    Zou ik Ziggo moeten bellen, of heeft dat geen zin. De overige zenders zijn namelijk wel goed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina