1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

NL-1 HD Storingen hier melden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 6 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ook nog steeds de problemen op ned 1 HD. Ook met de ber op 0 en signaal op 77 zeer vaak artefacts en zo nu en dan beeld op zwart om daarna met geluidsproblemen terug te keren. Aantal seconden wel geluid, aantal seconden geen geluid enz. Met geluid en zonder geluid lijkt altijd precies even lang te duren. Ff switchen tussen de geluidskanalen is dan een tijdelijke oplossing. Ik wordt er gek van.........
     
  2. Anoniem, bedankt voor de feedback.
    Maar de laatste post uit Amersfoort (zie hieronder) geeft aan dat dezelfde problemen zich ook daar voordoen. Het zou toch wel vreemd zijn dat het aan het signaal zou liggen.... De signaalsterkte is prima (80% op de Samsung); daar kan het dan toch niet aan liggen?


     
  3. Naar het signaal laten kijken????????? Dan hebben we wel in een heel groot gebied een slecht signaal??? Ik denk niet dat het bij de thuis instalatie gezocht moet worden, ik denk dat vele het met mij eens zijn. Ik vermoed dat het toch bij ziggo ligt.. of bedoel je het signaal bij ziggo?

    Op dit moment oost-Duitsland aan het kijken en al 45 min geen problemen met floppydtv -c /alphacrypt +dvbviewer pro met cyberlink codecs op een vista machine.

    We houden het in de gaten
    gr ed
     
  4. Kamphajm ik weet niet waar het aan ligt. In andere topics heb ik al vermeld dat ik ook regelmatig een oplopende ber heb en dan ook storingen. Echter vinden de storingen op ned 1 HD niet gelijktijdig plaats met de oplopende Ber. Nu al uren geen oplopende Ber gehad maar wel bovengenoemde problemen op dit kanaal. Wie o wie kan ons helpen?
     
  5. Zojuist heb ik mij aangemeld als kersverse gebruiker van dit forum. Al een aantal jaren kijk ik af en toe op deze site maar voelde nooit de behoefte om member te worden. Maar nu wel....:).

    Ook ik heb in Hengelo lichte klachten gehad bij het begin van het WK. Af en toe wat artefactjes en een hikje in het geluid. Nadat ik de decoder van de stroom heb gehad (2X) waren de problemen eigenlijk over.
    Afgelopen week kan ik mij niet herinneren dat ik storing heb gehad op NL1 HD en ik kijk veel voetbal.
    Als Ziggo kan zorgen dat de NOS het originele signaal gaat doorleiden, dan doen zij mij een groot plezier.
    Het huidige 720p is helaas gecoverteerd en er gaat veel kwaliteit verloren door de wijze die de NOS hanteerd.

    Omdat "de technische dienst" meeleest heb ik besloten mij aan te melden.
    Allereerst een vraag :
    Waarom posten jullie anoniem terwijl jullie wel dit forum benutten voor gebruikersinformatie?

    Daarnaast zie ik veel klachten die waarschijnlijk ook terug te voeren zijn op een matige aansluiting.
    HDMI is niet zo'n sterke aansluiting als iedereen denkt.
    Velen denken ook dat digitaal niet gevoelig is voor kwaliteitsverlies, helaas is dat niet waar.
    De signaalsterkte zegt ook niets over je beeldkwaliteit, behalve als hij erg laag wordt natuurlijk.

    Bij mij in huis heb ik het maximale uit het "TVhome" signaal gehaald door speciale aansluitingen en een aangepaste decoder. Hierdoor ben ik veel minder storingsgevoelig en heb een beter beeld.
    Daarom kan ik maar 1 ding zeggen : Ziggo (oude TVHome) is een topaanbieder met bijzonder goed beeld.

    Ik zal deze topic nu vaker raadplegen en bij bijzonderheden zal ik ze posten. Dat NL1 HD geen teletekst meer heeft, was mij niet opgevallen.

    Groeten,
    Snowmaster
     
  6. Vanavond had ik geen problemen meer bij Oostenrijk-Duitsland :roll: . Nu, om 23.13 uur valt plotseling weer voor het eerst het geluid uit op NL1-HD.... en het komt niet meer vanzelf terug. Moet weer zappen om het geluid terug te krijgen.:cry:
     
  7. Hoogeveen zelfde probleem, regelmatig.
     
  8. Ik heb ook als van korte onderbrekingen van het geluid, iedere keer. 1484 EV
     
  9. In Hengelo heb ik echt 100% storingsvrij beeld en geluid gedurende de hele avond.
    De teletekst is gewoon aanwezig op NL1 HD.

    Hebben jullie geluid wel op PCM staan en Dolby op uit?
    Anders begin je al met een conflict in de circuits van je decoder.
    Zitten diegenen met problemen bij de "oude TVHome" of hadden jullie een andere provider?
     
  10. Ja, geluid staat al een hele tijd op PCM en Dolby Digital op uit.
    Ik kom uit het oude TV Home gebied.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina