1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog steeds storing na bezoek monteur

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door aartstyle, 5 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil alleen maar bewijzen dat ik niet de enige ben die storingen heeft in onze wijk en die daarover klaagt. Dit in tegenstelling dat tot wat de klantenservice van ziggo en gisteren ook nog een monteur heeft beweerd tegen mijn vriendin. Zoals je kunt lezen hebben deze mensen vanochtend nog gebeld en in eerste instantie wordt alles weer ontkent en als incidenteel probleem bestempeld. Terwijl ik de afgelopen maanden tig keer ook met de helpdesk heb gebeld totdat ik hier in contact kwam met anoniem.
    Daarbij is de helpdesk niet makkelijk te bereiken en wordt je vaak met onterechte informatie weer afgewimpeld waarna mensen het opgeven. Daarbij is glasvezel van XMS voor veel mensen een goed alternatief en die stappen dan ook over.

    Gelukkig komt de monteur vanavond nog eens als ik er wel ben en dan gaan we samen op onderzoek uit.
     
  2. Ik zou toch eens een andere kabel proberen. Bijvoorbeeld de Hirschmann KOKA799 met bijbehorende connectors. Hoe mooi zo'n "betere" kabel er ook uitziet met zijn goudkleurige connectors (ik noem het expres niet verguld!) en de ingegoten ferrietringen aan begin en eind... ik heb meegemaakt dat zo'n kabel, nieuw uit de verpakking, slechte BER waarden liet zien en een mindere signaalkwaliteit.
     
  3. Probleem is inmiddels opgelost. Heb 3 dagen achtereen een monteur langs gehad. Ber probleem zat hem in de kast buiten. Gek dat ze dat de 1e keer niet gezien hebben. En de HD storingen zaten in de decoder!! Deze heb ik gisteren geruild en ook dat probleem is verholpen. Anoniem en monteur hartstikke bedankt. Nu hopen dat de groepsstoring in ziggo west wegblijft!
     
  4. Mooi dat de problemen bij jou opgelost zijn! Heb je nu weer een Samsung decoder gekregen? Wat was er precies mis met de oude decoder?
    Morgen komt die monteur nl. ook bij mij (misschien wel dezelfde!); het zou handig zijn als ik naar jou kan verwijzen.
    Misschien kun je mij een PB sturen met meer uitleg?


     

  5. ik ben bekend met de details. Wij hebben met een andere HD-ontvanger aangetoond dat de ontvanger niet in orde was. De ontvanger is inmiddels bij de dealer vervangen/ omgeruild voor een ander exemplaar. Er komt een andere monteur in sittard.
     
  6. De HD-storingen (artefacts en uitvallen geluid) worden veroorzaakt door mijn Samsung decoder. Vanochtend is dat vastgesteld door de monteur van Ziggo, die zelf ook een box had meegenomen. Zijn box was wel goed.
    Blijkbaar circuleren er decoders die problemen hebben met de verwerking van het signaal. Die moeten dus allemaal retour......
    Complimenten voor de manier waarop dit via Anoniem is geregeld. Bedankt voor de hulp bij het inschakelen van de monteur.
    Aan de Ziggo helpdesk heb ik niet veel gehad.
     
  7. graag gedaan, ik zal verder met Samsung contact opnemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina