1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog steeds storing na bezoek monteur

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door aartstyle, 5 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmiddag heb ik bezoek gehad van een casema/ziggo omdat ik al 4 maanden vaak een oplopende ber waarde heb en een dalend signaal (net zoals de buren). De afgelopen maanden heb ik niet hoeven betalen omdat de storing bij casema bekend was en dat ze ermee bezig zijn. Volgens Ziggo is deze inmiddels opgelost, maar helaas kan merk ik daar niks van (behalve dat ik weer moet betalen)

    Vanmmiddag heeft de monteur dan ook niks kunnen vinden en heeft hij alleen een splitter (voor het modem en tv signaal) vervangen. Uiteraard kwam de storing vanmiddag gewoon weer terug. Het probleem is dat het heel moeilijk op te lossen is aangezien de storing erg onregelmatig is. Vooral Eurosport HD vertoond vrijwel de hele tijd een ber van minimaal rond de 5. Ik heb alle opties al geprobeerd:
    Router verplaatst/ uitgezet
    Telefoon verplaats/ uitgezet
    DVD speler verplaats
    Kabels en pluggen nagelopen/vervangen
    TV direct op de hoofdaansluiting gezet in de meterkast

    Mijns inziens heb ik alles geprobeerd. Ik zou eigenlijk ziggo moeten uitnodigen om bij mij gezellig een hele avond tv te komen kijken. Misschien dat ze dan mijn probleem onderkennen. Wellicht kan een van de kenners mij hier helpen?? Anoniem?
     
  2. Je beschikt kennelijk ook over een kabelmodem. Zo'n modem kan op afstand uitgelezen worden, wellicht dat de verslechtering hiermee geregistreerd kan worden, je zou dit nog eens kunnen voorstellen. Je gaf aan dat de buren ook hetzelfde probleem hebben, dat betekent dat het probleem een gezamelijke oorsprong heeft. Het eerste gezamelijke punt is de multitap / versterker in de straatkast. De monteur zou bij aanhoudende problemen deze componenten vervangen teneinde te bepalen of de oorzaak toe geschreven moet worden aan deze componenten (methodiek van 'uitsluiten'). Tenslotte zou je het kabelmodem ook nog eens een tijdje kunnen loskoppelen om te zien om het kabelmodem de BER zit te beinvloeden.
     
  3. Ten eerste bedankt voor je antwoord. Ja ik beschik over een kabelmodem, vandaar dat casema ook sinds 20 februari een duidelijke wijziging van het signaal had waargenomen. In de straatkast heeft de monteur vanmiddag nog gekeken (en is ook al een keer of 3 eerder gebeurd) Echter zijn de storingen niet constant. M.a.w. op het moment dat zij in de straatkast aan het kijken zijn is er (toevallig) geen verstoring van het signaal.
     
  4. in deze situaties is selectief vervangen de snelste manier mogelijk oorzaken uit te sluiten. Verder zou men verschillende modems kunnen pollen om te zien in welk gebied zich het probleem voordoet, vervolgens kan men wederom het gezamelijke punt bepalen.
    Als het probleem echt verdwijnt indien de kast wordt geopend dan zit de oorzaak in 1 v/d componten in dezelfde kast
     
  5. Ik zeg niet dat het probleem opgelost is als men de kast open doet. Ik zeg dat het probleem zich toevallig niet voordoet als men de kast open doet. Het is zo dat er gemiddeld elk uur misschien in totaal 3 minuten een haperend beeld is. Dus de kans dat zij niks waarnemen is aanzienlijk op het moment dat zij ermee bezig zijn, dit gebeurde vanmiddag dus ook weer.
    Op dit moment bijvoorbeeld heb ik weer prima beeld en geluid, ber op 0 en signaal op normale waarde.(behalve op ned1 hd waar het geluid weer eens wegvalt). Maar vanmiddag en in het begin van de avond was het regelmatig weer drama.

    Zojuist heb ik ziggo proberen te bellen maar de rij wachtenden was weer zo groot dat de verbinding werd verbroken. Ik ga het morgen nog maar eens proberen. Het probleem is echter om dit duidelijk aan een klantenservice medewerker uit te leggen want die beginnen standaard weer van voor af aan.:roll:
    Ik hou je (jullie) op de hoogte.
     
  6. Net gesproken met helpdesk medewerker, doet echt zijn best maar we komen niet echt verder. Op het modem is geen verstoring te zien. Maar misschien is die storing wel te klein om te kunnen waarnemen. Wil weer gaan testen vanaf hoofdaansluiting met analoog signaal, maar ze kunnen vanavond niet terug bellen wegens de drukte. Dikke kans dat ik er vanavond ook niet doorheen kom. Ga vanavond nog eens bij de buren informeren of de storing ook nog steeds bij hun voorkomt. Als dat niet het geval is ga ik alles laten vervangen door een specialist. Is nog de enige optie ben ik bang :cry:.
     
  7. net de buren gesproken. Hebben allemaal hetzelfde probleem!!!! maar weer bellen met ziggo.
     
  8. Anoniem, volgens de klantenservice heb ik last van een interfentie storing ?? Hij had het over een zendpiraat die hier in de buurt moet zitten. Klonk mij ongeloofwaardig in de oren in iedergeval. Maar ik moet een interfentie kabel aanschaffen en dat zou dan de oplossing zijn. Geloof jij hier in?
     
  9. Om digitale TV onder alle omstandigheden storingvrij te kunnen ontvangen zijn goed afgeschemde kabels (bv. Hirschmann KOKA) en metalen conectors een vereiste, zo is de laatste jaren wel gebleken.
    Het kan zelfs een gelicenceerde zendamateur in de buurt zijn, dan is hij zelfs verplicht bij jou de door hem veroorzaakte storing te verhelpen.
    Maar ook draadloze hoofdtelefoons, draadloze routers of DECT telefoons (ook bij de buren) kunnen stoorzenders blijken te zijn.
     
  10. Dat kan ik op afstand niet beoordelen. Belangrijk om de signaalsterkte te controleren. Als de signaalsterkte gelijk blijft op het moment dat het beeld verstoord is (=hoge BER), dan lijkt het op een externe stoorbron ( = interferentie). Indien de signaalsterkte wel lager wordt dan lijkt een slecht contact de oorzaak van de lage BER / slechte beeld.

    Bij externe stoorbronnen kan interferentie voor een groot deel voorkomen worden met gebruik van hoogwaardige coaxkabels en stekkers (goede afscherming 75-90 dB)


     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina