1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

RTL5 laat Humax IR-C compleet vastlopen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door hvanbeek, 5 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dan ga je er voor het gemak vanuit dat het vastlopen wordt veroorzaakt door het signaal en niet de codering (wat wel binnen de invloed van Ziggo ligt).

    Groet,

    Mart
     
  2. Zelfde probleem met RTL5

    Sinds een paar dagen heb ik het zelfde probleem met RTL5, als ik RTL5 kies hangt de Humax totaal, alleen stroom eraf brengt de Humax weer tot leven.

    Zou graag een oplossing hebben.
     
  3. Oplossing op het vastlopen van Humax IR-C

    Beste Ziggo gebruikers,

    Op dit moment ontvangt onze serviceafdeling meldingen over het vastlopen van de HUMAX IR FOX C.
    Kennelijk heeft e.e.a te maken met een upgrade van het zenderpakket. Op sommige zenders (o.a. MTV) loopt de decoder dan mogelijk vast.

    U kunt dit probleem zelf verhelpen. Wij adviseren u om de volgende stappen precies op te volgen!

    a) Koppel de antenne los van de decoder
    b) Haal de stroom van het toestel (minimaal 10 tellen lang)
    c) Sluit de stroom weer aan (DE ANTENNE NOG EVEN NIET AANSLUITEN)
    d) In het normale geval start de decoder weer op en toont na verloop van tijd de foutmelding "Geen signaal gevonden"
    e) Zet de decoder op een ander station (met de afstandsbediening of op de decoder zelf)
    f) Sluit nu de antenne weer aan.
    g) De decoder geeft weer gewoon beeld.

    Om nu te voorkomen dat de decoder weer vast komt te zitten wanneer u bv met het zappen, MTV weer passeert, moet u nog enkele handelingen verrichten:
    1) Druk op MENU-Toets
    2) Selecteer INSTALLATIE en druk op OK
    3) Vul paswoord in (Origineel "0000" = vier keer een nul)
    4) Kies ZENDERS ZOEKEN
    5) Noteer de ingestelde FREQUENTIE (let op het aantal nullen!)
    6) Noteer de NETWERK-ID
    7) Ga met de backtoets op de afstandsbediening een menu terug
    8) Kies nu voor FABRIEKSINSTELLINGEN TERUG ZETTEN (paswoord ingeven)
    9) Nadat het toestel weer is opgestart wordt het TALENMENU weergegeven.
    10) Selecteer uw taal en bevestig met OK
    11) Vul bij frequentie de door u opgeschreven waarde in
    12) Vul bij netwerk-ID het door u genoteerde getal in
    13) Kies de knop VERDER en bevestig met OK
    14) Nadat de zenders weer zijn ingelezen bevestigt u OPSLAAN en vervolgens VOLTOOIEN


    Op onze website (www.myhumax.nl) kunt u meer informatie vinden.

    Met vriendelijke groet,

    Humax
     
  4. nou, ik heb alle handelingen gedaan die geschreven waren,
    en hij doet het nog steeds niet.
    ik vraag mij af waar het menu van de decorder zit want ik kan er geen vinden. ja op de afstandbediening zit er een maar die staat ook helemaal vast, en de knopjes op de decorder doen ook niets.hij blijft op groen staan.
    wil nu wel eens weten hoe ik dit kan oplossen.

    gr.lida
     
  5. Fabriekinstellingen>>>
    Je gaat naar menu.
    Instellingen voert je pin in standaard 4 nullen
    en op zijn engels heet het dan default settings
    Zal wel standaardinstellingen zijn dus.
    Als hij geen signaal geeft is dat dus de reden ik woon in @ home gebeid maar heb er geen last van gehad.
    Dan komt de frequentie van die zender niet door wat dus direct aan de kwaliteit van de kabel spliiters en wandcontact dozen kan liggen alsmede aan versterkers of slecht binnekomend signaal.
     
  6. Als het menu vast loopt weet ik het ook niet klinkt as een software probleem en zo goed ken ik de box niet :(
     
  7. Voor alle duidelijkheid:

    Je haalt het signaal van de decoder los (coax los), trekt de stekker uit het stopcontact, telt tot tien, en stop de stekker weer terug, signaalkabel (coax) laat je los.
    Zie je nu de Humax opnieuw opstarten, en krijg je hierna een E48/E52 melding?
     
  8. hallo alle mensen die gerageerd hebben op mijn vraag.het probleem is eindelijk opgelost en dat komt door wat er in het forum staat van de helpdeks van humax.
    ik heb deze handelingen gedaan en toen stond mijn decorder niet meer vast en alles is nu weer goed.

    iedereen bedankt voor zijn hulp/reactie.

    gr.lida
     
  9. Had het ook en middels procedure op Ziggo site opgelost.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2008
  10. Komt er voor de Humax IR-FOX C nog een nieuwe software update?

    De ontvanger bij mijn ouders stond gisteren helemaal vast. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen deed deze het weer.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina