1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

RTL5 laat Humax IR-C compleet vastlopen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door hvanbeek, 5 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, die blijft op de laatste versie staan waarmee hij ooit geupdate was
     
  2. Hier geeft RTL5 ook totaal geen beeld, maar de decoder (humax) loopt er niet door vast.
     
  3. Ik heb gisteravond hetzelfde probleem gehad. Ik heb gedaan wat jullie schrijven en de decorder terug gezet naar de fabrieksinstellingen. En dat lijkt te werken, voor nu.... Het was wel even schrikken, maar gelukkig bestaat er zoiets als dit forum.
     
  4. nou hier dus ook hetzelfde probleem.maar ik kan helemaal niks meer met mijn afstandbediening en ook het kastje reageert nergens op.hij blijft op het groene lichtje branden alles staat gewoon vast.
    gelukkig kan ik nog wel analoge tv kijken.
    weet iemand hier nog een oplossing voor.
    ik kan namelijk ook niet meer in het menu komen , echt alles staat volkomen vast.

    gr.lida
     
  5. Kabel er al uitgetrokken en dan reset ?
     
  6. ik heb gedaan wat er op ziggo stond bij storingen , dus kabel eruit,kaart eruit en de stekker eruit, maar hij doet nog steeds niets.
    alleen ik heb nog niet gereset maar weet niet hoe dat moet.

    gr.lida

    p.s. mijn afstandbediening doet dus ook niets, en kan dan ook niet naar het menu gaan.
     
  7. Dat klopt niet helemaal.

    Er was geen echte storing, maar het vastlopen van de ontvanger kan soms gebeuren door iets in de uitzending, en dus ook in de toekomst. Er komt een software fix voor.

    Het opnieuw zoeken van zenders is afhankelijk van waar je woont, dus 372/5555 geldt niet overal. Je moet de standaard setup procedure gebruiken voor je eigen gebied.
     
  8. Ik heb veel wazigs gelezen in mijn leven maar dit volg ik niet... " kan soms gebeuren door iets in de uitzending".... dan is er toch een storing? Blijkbaar zijn er aanpassingen gedaan door Ziggo op het netwerk waarop de Humax niet helemaal lekker reageerde.... voor de gebruiker is dit gewoon een storing en dit keer een vette ook.

    Het zou de MVG sieren om dit soort informatie ook op de website te plaatsen zoals COAX.

    mvg

    Herman
     
  9. Er was een tijd dat we op onze site gewoon de storingsmeldingen van MK lieten zien (want daar komt die melding bij COAX ook gewoon vandaan). Nu kunnen we dat overzicht niet meer maken omdat deze verborgen is onder een postcode invoer. We moeten nog met Ziggo zien te regelen dat we die weer zichtbaar krijgen, of iets anders bedenken. Tot zolang zijn we afhankelijk van waar je toevallig achter komt. Zoals nu ook gebeurde via John².

    Deze storingsmelding blijkt dus in wezen een "oplossing". Er komt een fix en er is een workaround.
     
  10. Als ik de reacties van mensen die het kunnen weten lees, is er op het Ziggo netwerk niets gewijzigd, maar kan er onder bepaalde omstandigheden een situatie ontstaan waardoor de Humax vastloopt. Dit is dus nu blijkbaar ook gebeurd. Dat kan dus ook in de bron (de uitzender) van het signaal ontstaan misschien. Er is dus geen storing bij Ziggo geweest en ook niets opgelost. Het feit dat sommig ontvangers op de uitzending vastliepen is natuurlijk wel een storing van de ontvangers door een bug in de software die blijkbaar in een komende nieuwe versie is opgelost.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina