1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanmelden en activatie bij Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door dcorbet, 4 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. nee, normaal niet. Maar in de Motorola's zijn er maar heel beperkt logmeldingen te zien. En ik kan alleen in de modem komen als deze offline is (en hij dus continu aan het scannen naar een frequentie), waardoor heel het log volstaat met meldingen van gescande frequenties.

    Ja, alle 4 de lampjes branden (power, downstream, upstream, online), maar zodra die online is kan ik de modem niet benaderen op 192.168.100.1. Helemaal niks eigenlijk, zelfs niet de DNS-server, DHCP-server of gateway die is doorgegeven.

    IP: 198.19.59.88
    Gateway: 198.19.83.129
    DHCP: 213.51.144.90
    DNS: 172.25.38.6

    Het IP-adres en dat van de gateway zijn nogal vreemd, die komen namelijk uit een gereserveerde serie voor netwerk test apparatuur (RFC2544). En 172.25.38.6 is een prive/intern ip-adres a la 10.xx.xx.xx en 192.168.xx.xx


    Ja, geprobeerd. Maar dat lukt dus niet. Gewone PC geprobeerd (Windows XP, geen router en firewall e.d. uit); niks. Met FreeBSD geprobeerd (Lynx, telnet), ook niks. Punt is ook dat die url Activatie, nergens naar verwijst. De DNS server hierboven genoemd, antwoord in zijn geheel nergens op, dus de browsers probeert ook helemaal niet naar een pagina te navigeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2008
  2. Stapje verder met de modem-activatie. Probleem zit hem in de routing. Na aansluiten van de nieuwe modem, word er geen routing-informatie doorgegeven, dus windows/*nix stuurt überhaupt niks naar modem toe. Alleen 198.19.59.0/255.255.255.0 heeft een route, maar ping 198.19.59.255 levert geen replies op.

    Vandaar dat het hele Activatie-gebeuren waarschijnlijk niet werkt. Vanavond even proberen handmatig de routing-tabel aan te passen om te zien of het dan wel lukt.
     
  3. Wat ik wel weet uit mijn eigen ervaring.

    Situatie, modem nieuw uit doos.

    - Modem aangesloten, modem gaat frequenties scannen naar down en upstream. Modem gewoon bereikbaar op 192.168.100.1
    - Modem komt online, ledjes "branden" zoals het hoort, activatie site kan niet bereikt worden, en modem is niet meer bereikbaar op 192.168.100.1 --> dit vond ik persoonlijk nogal vreemd.

    - Na een 10-30minuten (pin me niet op exacte nummers vast) is het modem wel weer te bereiken op 192.168.100.1 en tevens kan ik nu de activatiepagina wel bereiken. In de log zag ik dat er het een en ander gebeurt is met de soft/firmware van het modem.

    Gewoon om te proberen, sluit het modem eens aan, laat het modem online komen en wacht nog een minuut of 30 nadat het modem reeds online is. Probeer dan nog eens op de activatie site te komen.
     
  4. Ik heb hem afgelopen nacht aangesloten en aan laten staan, en hij is zo'n 6 uur "online" geweest. Daarna geprobeert op de activatie-site te komen, maar dat lukte dus niet.
     
  5. Oke, dan weet ik het ook even niet meer helaas. :giveup:
     
  6. verwijder de coax nog eens en kijk vervolgens nog eens op de webpagina van het modem na het opstarten van het modem. Sluit vervolgens het de coax weer aan en volg het proces op de status pagina en check hoever je precies komt. Zodra het modem de connectie heeft opgebouwd zou je de verbinding moeten verliezen en verandert je IP nummer, althans zo meen ik me te herinneren. Kijk vervolgens nog eens wat ipconfig (dos) oplevert
     
  7. De activatie-code is gewoon een code die bij jouw abonnement hoort. Als je ooit een nieuw modem krijgt heb je die nodig. Krijg je geen nieuw modem heb je hem ook niet nodig.

    Ik kreeg een paar maanden terug ook een bevestigingsbrief over een wijziging in mijn smartcard voor Digitale TV. In die brief stonden ook al mijn andere abonnementen vermeldt en ook de activatie-code. Ik had echter niets aan internet veranderd. Ik wil hiermee zeggen dat dit ook gewoon standaard informatie is die ook toegestuurd wordt als je geen ander modem krijgt zodat je het bij je gegevens kunt bewaren. Dus geen paniek als je de activatiecode ontvangt zonder dat je een ander modem nodig hebt.:wink:
     
  8. Wij ex-@Home klanten hebben nooit een activatiecode gehad, je kreeg destijds een computernaam toegewezen, die je in je PC moest invoeren via het configuratiescherm -> systeem -> computernaam
     
  9. En niet te vergeten je moest je telfonisch aanmelden, daarbij werd gevragen naar één van de (mac)-adressen die vermeld stonden op het modem of de bijbehorende doos.:wink:
     
  10. Modem (her)activeren, ja of nee?

    Marco, ik wou even weten hoe dat afgelopen is bij je ouders. Wij zitten in dezelfde situatie als je ouders. Ik kom er ook niet uit hoe je het modem moet (her)activeren. Dus als het inderdaad niet nodig is.... Alles werkt verder prima.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina