1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door davidov2009, 4 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds vrijdag de 16de januari een favorietenlijst aangemaakt in de decoder. Tot dusver lijkt dit een goed te gaan. M.a.w. ik heb geen last meer van zwart beeld. :)

    Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat het oorspronkelijke probleem uit de wereld is. Tot op heden lijkt het met een favorietenlijst te omzeilen.
    Nogmaals de decoder en afstandbediening dienen te allen tijde gewoon goed samen te kunnen functioneren. Nu lijkt het alsof de Samsung decoder (zonder favorieten) de afstandbediening niet bij kan benen.

    Overigens snap ik niet waarom de 'referentie-ontvangers' van Ziggo niet tegen dit probleem aan lopen terwijl alle deelnemers in dit topic er last van hebben. Heeft Ziggo in deze ontvangers wellicht een favorietenlijst aangemaakt?
     
  2. Zelf bekruipt me het gevoel dat Samsung én Ziggo de decoder niet goed hebben uitgetest voordat deze in de verkoop ging,

    Dat is natuurlijk jammer, want het apparaat zit stikvol fouten, en daar krijg je natuurlijk klachten mee,

    Technisch zal het zeker een leuk apparaat zijn, alleen de software breekt dit apparaat!, en dat is natuurlijk niet de bedoeling,

    Er moet zo snel mogelijk een update komen die deze decoder een stuk stabieler en degelijker maakt,

    De problemen zijn er al sinds de decoder begin 2007 is uitgebracht!, en dan vindt ik het vreemd dat Ziggo noch Samsung hier niks aan doet, zo breng je je producten in een negatief daglicht, en dat is niet de bedoeling,

    De betatesters van dit apparaat hadden zeer waarschijnlijk de slaap nog niet uit...,:sleep:


    Vriendelijke groeten,

    C. la Fleur
     
  3. We hebben de testen uitgevoerd met en zonder FAV lijst. Daarom vraag ik je ons het probleem te demonstreren, anders komen we niet verder met dit specifieke probleem !
     
  4. Je wekt de indruk dat het apparaat niet goed getest is en dat er veel fouten voorkomen in de software. Ik wil je vragen om dit concreet te maken. Het alleen roepen dat de 270 stikvol zit met fouten, draagt weinig constructief bij in het onder de aandacht brengen van evt. problemen. Er zijn mij op de voorhand geen issues gekend, anders dan vastlopers bij snel zappen, waarvan ik al heb aangegeven dat we het tot dusver niet kunnen reproduceren (zie andere bericht).

    Wij zijn echt niet te beroerd om problemen voor te leggen bij de manufacturer voor een maintenance release, maar dan moet het wel concreet gemaakt kunnen worden en uiteraard reproduceerbaar zijn.
     
  5. Beste Anoniem,

    Op welke manier wil je dit concreet maken?, er zijn hier meerdere mensen die dezelfde problemen naar voren brengen,

    In jullie situatie zou ik eens zo'n decoder van de plank pakken en deze eens aan een grondige test onderwerpen,

    Indien hier geen fouten naar voren komen, dan de klant benaderen en de fouten laten demonstreren,

    Veel succes en vriendelijke groeten,

    C. la Fleur
     
  6. Zoals gevraagd, nogmaals de vraag om ze dan nog eens concreet benoemen, dit item werd gestart met het 16:9 issue, andere gebruikers spreken het probleem tegen. Wij hebben dit onderdeel uitgebreid getest tijdens de validatie en heb vooralsnog geen aanleiding om dit item 16/9 opnieuw te gaan testen. Deze test vergt enkele dagen. Ik zie zonder verdere beschrijving van de problemen geen aanleiding om de ontvanger opnieuw aan een volledige testrun van enkele weken te onderwerpen.
    Dus concreet benoem de problemen en vraag andere gebruikers of men dezelfde problemen ervaart. Uiteraard veronderstel ik dat alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn.

    Verder heb ik al aangegeven dat we het vastlopen NIET hebben kunnen vaststellen en daarvoor een gebruiker gevraagd om ons het probleem te demonstreren !
     
  7. Beste Anoniem,

    De volgende fouten ben ik bij deze decoder tegengekomen,



    Wanneer ik het apparaat aansluit, heb ik een ruis bij bepaalde zenders op de analoge lijn, deze ruis heb ik niet wanneer dit toestel niet aangesloten is,


    Wanneer ik snel met het apparaat zap, bestaat de kans dat het toestel op zwart gaat, de infobalk wordt echter gewoon weergegeven, verder een zwart beeld,


    Ook wordt televisie niet altijd omgeschakeld naar het videokanaal die via de scart loopt, vaak wordt de tv niet teruggezet naar de analoge kanalen wanneer ik de decoder uitschakel, het beeld wordt dus op blauw gezet met de vermelding de betreffende scardaansluiting,


    Wanneer er echter een DVD speler op het apparaat is aangesloten heb ik het probleem dat deze niet doorgelaten wordt wanneer de decoder is uitgeschakeld, ik zal eerst de decoder in moeten schakelen, en dan komt het logo van de DVD speler in beeld,


    Ook schijnen er problemen te zijn met de timer opname met een DVD recorder, ik heb dit niet kunnen proberen, maar hier zijn klachten op het forum dat deze balk tijdens de timeropname constant in beeld blijft wanneer er wordt opgenomen via de decoder,


    Ook moet je bliksemsnel de nummers intikken voor de zender die je wilt kijken, doe je dat niet kun je opnieuw beginnen, nu is dit niet zo'n probleem, maar toch het vermelden waard,


    De fout met het niet omschakelen naar 16:9 ben ik nog niet tegengekomen,


    Ik heb eerder een decoder opgestuurd naar Ziggo met dezelfde problemen, echter Ziggo stuurt bij weer een identiek model, en hier dezelfde problemen,


    Dus een Humax van de familie er tussen gezet, en alle problemen waren opgelost, het is dus een kwaaltje van dit apparaat, de Humax werkte bij mij probleemloos, ik kon geen problemen vinden bij dit apparaat,


    Ziggo schriftelijk gevraagd om mij een Humax te sturen i.p.v. een Samsung maar hier is geen gehoor aan gegeven, dus heb de problemen weer,


    Hopelijk kunt u wat met deze informatie,

    Vriendelijke groeten,

    C. la Fleur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2009
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Zie hier:
    Samsung DCB-B270R: infobalk permanent zichtbaar bij opnemen

    edit: Link gecorrigeerd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2009
  9. Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld springt ook op zwart als ik te snel zap. In plaats van de decoder te resetten of spanningsloos te maken gebruik ik een ander foefje om het beeld terug te krijgen. Je kunt namelijk door een aantal malen achter elkaar de EPG te selecteren het beeld ook terugkrijgen. Bij mij werkt dit. Echter ik vind het niet kloppen dat het beeld zomaar op zwart gaat...
     
  10. Ik wil naar de gemelde issues laten kijken. Ik zoek alleen nog een gebruiker in / in de buurt van Zwolle of Groningen die ons het zwart beeld kan demonstreren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina