1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo opzeggen: iemand al gelukt?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door cyruse!, 4 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. de wijziging wordt pas op de dag dat deze ingaat doorgegeven aan het factureringsysteem. Dit systeem weet dus nu nog niet dat je het abonnement hebt opgezegd, en berekent kosten voor augustus.

    Dit zal op de volgende factuur automatisch verrekend worden, hoef je niets voor te doen.
     
  2. Bedankt voor jullie reacties (van Ziggo hoor ik niets)
    Inmiddels is het bedrag van de factuur reeds ge-ind en natuurlijk is daar ook het abo van Film1/Sport1 in berekend:
    203555340 24 jul 2008 31 jul 2008 € 90,55 € 0,00

    Wat raden jullie me nu aan om te doen? nog steeds afwachten?

    Inmiddels heeft het zich opgelost; ik heb een mail van Klantenservice ontvangen, waarin vermeld word dat het bij de volgende factuur verrekend wordt.
    Ik blijf het toch een vreemde manier van zaken doen vinden; je incasseert eerst een bedrag wat je niet toekomt en verrekent dat de volgende maand, zonder rentevergoeding:evil:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2008
  3. Andersom vragen ze ook geen rente wanneer je één dag na de factuur een extra abonnement neemt, en dus de eerste maand (of meer) hiervan achteraf in rekening gebracht krijgt...
     
  4. incasso

    Je moet het probleem bij Ziggo leggen: dus de incasso storneren en de bank een blokkade laten maken op die incasso. Dan krijg je vast boze dreigbrieven van Ziggo. Maar als jij wel bewijzen in handen hebt laat ze dan maar mooi hun gang gaan.
     
  5. Foute Factuur

    Op de factuur van juni 2008 ben ik ten onrechte belast voor de aankoop
    van een niet besteld of ontvangen starterpakket (aanschaf minus korting =39 euro). Ik heb per omgaande een email verzonden aan @Home met de mededeling dat dit fout was en dat ik de incasso niet zou accepteren. Toch is dit bedrag wel geïncasseerd waarop ik het gestorneerd heb.
    Daarna heb ik opnieuw e-mails verzonden én getelefoneerd met @Home over deze zaak. Aanvankelijk vonden callcenter medewerkers dat ik het ten onrechte berekende bedrag wél moest betalen. Mijn tegenwerping was én is dat ik NIET betaal voor iets wat ik niet ontvangen heb of besteld heb. De stelling dat ik dan een maand later een verrekening krijg is op zijn zachtst gezegd onnozel. (Ik heb als voorbeeld genoemd: ik koop een paar schoenen voor 75 euro, betaal met 100 euro, men slaat het verkeerd aan op de kassa en vertelt mij dat ik volgende maand de 25 euro terugkrijg omdat het administratief niet anders kan).
    Ondertussen krijg ik email van @Home dat mijn verhaal klopt en dat er
    volgende maand een verrekening zal plaatsvinden. Daarop geef ik antwoord dat ik het juiste bedrag handmatig zal overgemaken en hoop dat dit doorgegeven wordt aan de juiste afdelingen opdat ik niet later opnieuw belast zal worden voor 39 euro!
    Op 10-7 krijg ik een dreigbrief van @Home over een openstaand saldo en
    dat ik daar per email al over was ingelicht (WAT NIET WAAR IS!!!!!!!) Ook
    zou de automatische incasso tijdelijk ingetrokken worden.
    Op 11-7 heb ik het door mij gecorrigeerde bedrag (83,87)overgemaakt aan
    @Home, per bankgiro.
    Op 16-7 krijg ik een email met daarin excuses en dat de zaak nu is
    rechtgetrokken. Mooi, denk je dan. Alles loopt weer zoals het zou moeten.
    MAAR DAN: op 21-7 blijk ik afgesloten te zijn van de telefoon!!!!! Dus
    klantenservice gebeld. Ik zou als wanbetaler gemarkeerd zijn voor 77 euro ???
    40 minuten lang van het kastje naar de muur gestuurd door 4 medewerkers van de financiële en technische afdeling(overigens welwillend en begripvol maar machteloos). Oplossing zou zijn om de 77 euro te betalen en dan zou na 3 dagen de telefoonaansluiting weer goed zijn. Alleen medewerker 5, de heer K***, blijkt de ultieme hufter (iets anders kan ik het helaas niet noemen) die mij niet het woord wil geven, op minachtende manier bejegend, zijn verhaal doet en daarna stelt dat het gesprek beëindigd is. Als ik stel dat dit een "hufterige manier is" om zo met mij om te gaan beschuldigt hij mij van schelden en gooit de hoorn erop.
    Terwijl ik nog steeds zonder telefoonverbinding zit krijg ik, dezelfde
    dag dus, op 21-7-08 om 20.08 een email van Ziggo. Factuur van juli:77,48!! Hiervoor schijn ik dus te zijn afgesloten!
    Op 22-7 ontvang ik weer een dreigbrief voor het niet betalen van 77,48 en dat de deurwaarder zal komen etc.
    Hoe gammel zit de administratie van ZIGGO/@Home in elkaar? In hoeverre
    boeit het zo'n bedrijf dat hun klanten benadeeld worden?
    Op 22-7 óók afgesloten van internet. Wéér gebeld. Tot 2 maal gooit men de hoorn erop. Men wil niet inzien dat Ziggo/@Home de fouten maakt.
    Een aangetekend schrijven de deur uitgedaan: ook zo belachelijk. Ik krijg schrijven vanuit Groningen, moet schriftelijk reageren naar een adres in Utrecht en het aangetekende stuk is ontvangen in Den Haag!!!! Hoe maf wil je het hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2009
  6. Een PB is naar u verstuurd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2009
  7. klacht klacht en nog eens een klacht

    ken dat probleem heb internet en telefonie opzegt bij ziggo vanwege verschillende redenen .

    digitaal heb ik behouden , nu probeer ik eredivsie live aan te melden en krijg ik te horen.

    nee meneer dat kan nog niet want uw internet abonnement loopt op 30-09-08 af .

    in me brief taat 31-08-08 er vreemd maar goed , die domme klant service blijft volhouden 30-09-08 en niks anders , heb nu te horen gekregen maandag terug bellen en een klacht in dienen , daarop antwoorde ik , alweer bellen en weer 25min aan de lijn hangen , toen zei ze , ja het is erg druk.
    ik zei dan moeten jullie meer personeel aannemen .

    en het meeste vage want ik er van vindt.

    wat heeft in godsnaam internet abonnement opzegging te maken met een uitbereids pakket voor digitaal tv .

    erg vreemd , maar ja het blijft ziggo
     
  8. Helaas zitten er een aantal beperkingen aan het systeem waar de helpdesk en klantenservice mee werken. Eén van die beperkingen is het feit dat het systeem maar 1 'bestelling' of 'order' tegelijkertijd aan kan.

    Als er een opzegging is ingevoerd die eind september doorgevoerd gaat worden, klopt het inderdaad dat er tot die tijd geen andere wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

    Wel wil het zo zijn dat de huidige opzegging (tijdelijk) geannuleerd kan worden in de meeste gevallen. In dat geval kan eredivisie live toegevoegd worden, nadat dit gebeurd is (moet een aantal dagen duren) zal die opzegging er weer gelijk in gezet worden.

    Of dat ook bij jou het geval is, kan ik (helaas) niet beoordelen. Je zou me even je postcode kunnen PM'en. Dan kan ik voor je kijken. Ik ben er vandaag tot 17:00 uur en morgen van 12:00 tot 21:00.
     
  9. Ahum.....

    Persbericht :
    Nieuw systeem moet betere en snellere dienstverlening mogelijk maken
     
  10. eindelijk

    (Helaas zitten er een aantal beperkingen aan het systeem waar de helpdesk en klantenservice mee werken. Eén van die beperkingen is het feit dat het systeem maar 1 'bestelling' of 'order' tegelijkertijd aan kan.

    Als er een opzegging is ingevoerd die eind september doorgevoerd gaat worden, klopt het inderdaad dat er tot die tijd geen andere wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

    Wel wil het zo zijn dat de huidige opzegging (tijdelijk) geannuleerd kan worden in de meeste gevallen. In dat geval kan eredivisie live toegevoegd worden, nadat dit gebeurd is (moet een aantal dagen duren) zal die opzegging er weer gelijk in gezet worden.

    Of dat ook bij jou het geval is, kan ik (helaas) niet beoordelen. Je zou me even je postcode kunnen PM'en. Dan kan ik voor je kijken. Ik ben er vandaag tot 17:00 uur en morgen van 12:00 tot 21:00. )



    ---------------------------------------------------------------------
    nou eindelijk iemand die het snapt , probleem snel opgelost en kijk nu al naar eredivie live.

    top
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina