1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo opzeggen: iemand al gelukt?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door cyruse!, 4 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanwege alle Ziggo wantoestanden (lijkt verdorie wel of we weer bij Sonera :mad: zitten) Ziggo abbo (tv + internet) trachten op te zeggen, zowel via website als via een brief. Erg jammer na jaren tevreden klant te zijn geweest van multikabel, maar het is niet anders.

    Expliciet gevraagd om een bevestiging. We zijn nu enige weken verder, niets gehoord. Helpdesk is telefonisch volledig onbereikbaar. Ben nog steeds aangesloten, automatische incasso loopt vrolijk door.

    Is er iemand bij wie het opzeggen goed is gegaan?

    Wat een verschrikkelijke ramp is dat Ziggo.
     
  2. Waar ga je op overstappen?
     
  3. Enige weken geleden Ziggo opgezegd? Dat bestaat niet.
    Volgens mij bestaat het bedrijf net 2 weken, bijna 3.
    Welke problemen had je dan de eerste dagen bij Ziggo?
    Ben je niet een beetje ongedurig, geef het een paar dagen tot enkele weken de tijd.
    Ik heb nog helemaal niets gemerkt. De mail doet het, de telefoon werkt, de site inmiddels ook en daarom heb ik ook nog niets met de klantenservice te maken gehad.
     
  4. Wat is er een ramp dan, ik denk dat je al voor het ziggo werd op wilde zeggen en dat het door de overgang even wat moeilijker gaat.
    Als ik onwetend zou zijn van het feit dat casema ziggo was geworden had ik daar niets van gemerkt omdat telefoon , internet, tv en radio als altijd goed werkt ook nadat het ziggo werd.
    Opzeggen zul je toch echt zelf moeten regelen:cool:
    Succes
     
  5. Toch wel een aangetekende brief hè? Heb je ook gelijk je bevestiging (handtekening vragen).

    Nog 1 maand vooraf betalen, tot het einde van die maand wachten en daarna de incasso laten storneren of de incasso door de bank op laten zeggen. Juni is net betaald en dan kap je er eind juni mee.
     
  6. Ook ik zou graag willen weten hoe ik bij Ziggo het snelst kan opzeggen? Is dat per telefoon? Moet ik een brief sturen waarin ik schrijf wat ik wil opzeggen? Is er een te downloaden formulier dat ik moet invullen en opsturen?

    Stel dat ik per 31 juni* wil opzeggen, hoe doe ik dit en wanneer? Verder zit ik niet met een (of meerdere) vooruit betaalde maand(en). Ziggo krijgt tot op heden nog steeds van ons het maandelijkse bedrag overgeboekt aan het einde van de betreffende maand. Er is geen sprake van een automatische incasso en geen sprake van een maand vooruit betaald.

    *Ik heb al een aantal jaren achter elkaar Internet dus als alles goed is, zou ik per hele maand moeten kunnen opzeggen.
     
  7. Er is pas sinds mei een situatie opgetreden dat je aan het begin van de maand betaalt. Tot op heden? Erg kort dus, maar uh je snijd alleen jezelf in de vingers. Ze hebben aangegeven de betaling aan het begin van de maand te willen hebben ipv aan het einde. Daar was die overgang voor. De datums blijven hetzelfde alleen nu vooraf ipv achteraf. Maar goed, it's your choice. Je zal je reden hebben...
     
  8. Alleen een aangetekende brief is echt rechtsgeldig. Maar het oude Casema reageerden ze keurig op een gewone brief. Ik heb trouwens wel goede ervaringen met opzeggingen bij Zigoo. Ik heb mijn DTV plus pakket waar ik nog zeven maanden aan vast zat volgens het oorspronkelijke contract zonder problemen telefonisch per 1 juli laten cancellen. (Ik zat er nog een maand aan vast want die paketten ga kennelijk nu per maand!) Dat is na wat extra heen en weer gebel ook schriftelijk bevestigd.
     
  9. Voor zover ik weet is ergens in april al een berichtgeving gekomen dat ze een maand vooruit wilden. Toen hebben wij @Home per brief laten weten dat we daar niet aan mee doen. Na enige tijd geen reactie hebben we een e-mail gestuurd. Daarop kregen wij de reactie dat het akkoord was dat wij gewoon halverwege/tegen het einde van maand X het totale bedrag van maand X overboeken. Dit zonder dat we een acceptgiro per post t.w.v. 2,50 ontvangen. Het maandelijkse bedrag is toch altijd hetzelfde dus de online factuur van een maand eerder geeft aan hoeveel er betaald moet worden. Blijkt echter een keer dat er een tariefsverhoging plaatsvindt, krijgt @Home/Ziggo direct de meerprijs bijgestort zodra de nieuwste online factuur beschikbaar is.

    Om even de rekensom toe te passen:
    @Home had in der tijd zo'n 3,5 mln klanten. Een gemiddeld abo bedrag van 45 euro per maand (Internet, voip, DTV, you name it) + een gemiddelde 16 euro voor de kabel incl. analoge zenders is 61 euro per maand. 3.500.000*61=213.500.000. Laten we zeggen dat @Home 4% interest per jaar krijgt over het kapitaal dat ze bij hun bank(en) storten, dan strijkt @home zich dus (1/12)*0,04*213.500.000=533.750 euro op met dit geintje van die maand vooruit betalen.

    Nou weet ik ook dat 5 ton voor een bedrijf met een jaaromzet zoals die van @Home niets voorstelt, maar het gaat puur en alleen om het hoe en wat. Als klant krijg je dus niet de vraag of je hier mee instemt. In plaats daarvan melden ze uitsluitend dat ze dat gaan doen. Nou, mooi niet dus.:)

    Mocht iemand van mening zijn dat de cijfers in mijn rekensom foutief zijn en ik daar @Home/Ziggo of de klant mee benadeel, voel je vrij om het te melden en de rekensom opnieuw toe te passen.

    Ow, en mochten hier wat slimmeriken op het forum zitten, probeer alsjeblieft niet mijn gedachte onderuit te halen met eventuele boekhoudkundige aspecten waar jij als kenner van op de hoogte bent en waar ik geen rekening mee gehouden heb. Het gaat niet om de exacte bedragen, het gaat om het hele feit dat het bedrijf iets als dit bepaalt en de klant braaf mee moet gaan met dit idee en vooral zijn mond moet houden.

    Bij voorbaat dank.
     
  10. Lees a.u.b. bovenstaande post. Nogmaals, het gaat mij niet om het feit dat ik een bepaalde bedrag een maand eerder zou betalen. Het gaat erom dat een bedrijf dit soort geintjes uithaalt t.o.v. de klant.

    Maar op heden heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hoe ik het effectiefst kan opzeggen.. Iemand een idee?:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina