1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

digitale televisie

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Frenkie51, 3 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn vraag gaat over de digitale ontvangst Televisie (voorheen van Athome)
    Een aantal zenders blokken enorm o.a. TMF, MTV, Europsort, Animal planet en nicklelodeon als voorbeeld. Ook diverse radiozenders zijn niet om aan te horen door het knetterende geluid.
    De zenders die blokken geven evenzo een knetterend geluid.

    Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:
    • De antenne kabel (coax hoge frequentie van Hirschmann) rechtstreeks op de digitale ontvanger aangesloten zonder tussenkomst van randapparatuur.
    • Andere gewone coax kabels geprobeerd.
    • De spanning er af en er weer op, kort en lange tijd.
    • De smartcard er uit en er weer in.
    • Terugzetten op standaardinstelling van de ontvanger.
    • Alle apparatuur die storing kan veroorzaken uitgeschakeld, Dect telefoon, Modem van internet en Router.
    • Kwaliteits scartkabel aangeschaft.
    • Groene kabel nagekeken en opnieuw bevestigd.
    Ik heb de decoder uitgeprobeerd bij vrienden daar werkt ie perfekt en zonder blokken dus de decoder kan niet defekt zijn. Veel zenders werken wel goed.
    Ik heb een Samsung 9401R digitale ontvanger. Probleem doet zich sinds enkele maanden voor, een enkele keer is het 3 dagen goed gegaan. De zenders die niet blokken geven een perfekt beeld.
    Analoog ontvang ik de zenders zonder problemen.
    Bij Ziggo wordt ik afgescheept doordat ze zeggen dat wanneer de analoge ontvangst goed is het niet hun probleem is maar ligt aan mijn huisinstallatie.

    Wie weet raad
    bvd
     
  2. Raad kan ik je niet geven, maar ik kan wel je ergenis delen.
    Hier ook sind enkele weken slechter signaal, gebeld, gebeld en nog eens gebeld en het probleem ligt vooral hierzo.
    Dit gaat er bij mij niet in, omdat het zeker een jaar goed gewerkt heeft.
    Dan komen de smoesjes van slechte kabels en zo, maar als het gewerkt heeft moet het probleem dus gewoon bij hun liggen. Ik denk dat ze het signaal aan het knijpen zijn i.v.m. de HD kanalen die er aan zitten te komen. Maar ook dit ontkennen ze.
    Maar ja, liegen kunnen ze alsof het gedrukt staat.

    Sterkte in de strijd.

    Toon.
     
  3. Met dank voor je reaktie, weet ik me nog enigsinds gesteund. Ook ergerlijk is de Email die ik 3 dagen geleden gestuurd heb. U ontvangt binnen 24 uur bericht, waarschijnlijk duurt een dag 72 uur bij Ziggo. Heb nog steeds geen tegenbericht gehad.
     
  4. Probeer ze nu maar eens te bellen. Je komt er niet eens meer door.
    Geef mij multikabel maar weer, 1 eurocent per gesprek en binnen 10 minuten was je klaar met ze.
    Waar is die goede oude tijd gebleven???:cry:

    Groetjes Toon.
     
  5. Vandaag maar weer eens de helpdesk gebeld, het duurde gelukkig maar 2 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg en eindelijk iemand die wat meer begrip en een rustige kijk op het probleem had. Volgens hem kon het zelfs aan een draaloze voordeurbel liggen. Dit had ik nog niet uitgeprobeerd, maar terwijl ik 's morgens nog volop blokbeeld had wou ik vervolgens nogmaals alles nalopen en uitsluiten, blijkt dat ik ineens perfekt beeld op alle kanalen heb. Hopelijk blijft het nu zo. Heb inmiddels ook een snelle reaktie op mijn email gekregen nadat ik hierin wat ongezouten kritiek had geleverd op de helpdesk deskundigheid. Er is ook toegezegd dat men eventueel een monteur wil laten komen.
    Ik hoop dat het niet nodig is.
     
  6. Proficiat zou ik zeggen.
    Zouden ze dan toch hun leven verbeterd hebben?
    Was het toch een aanloop probleem?
    Hier is het beeld de laatste dagen ook weer aardig, maar ik zit nu al bijna 3 weken op post van ze te wachten over een decoder die retour moet naar ze.

    Wat ik trouwens ook een beetje raar vond, is dat je nu weer een acceptgiro in de bus krijgt terwijl ze het normaal innen via automatische incasso.

    Ik wacht wel even met betalen, kijken of ze dan ook zo snel reageren als bij de helpdesk.

    Groetjes Toon.:cool:
     
  7. Om wat dingen uit te kunnen sluiten kan je bijvoorbeeld dit doen:

    Neem je Scart kabel, Decoder, SC, Coax, versterker/splitter/optimizer en probeer bij een vriend. Werkt het goed?

    Bel Ziggo geef je telefoon nummer door en zeg dat je een monteur wilt en dat je weet van de kosten, als het aan je eigen aansluiting ligt.
    Als de medewerker alleen ver in de toekomst een monteur kan regelen, dan kan je vragen aan de medewerker of hij/zij jouw wilt terug bellen rond 5 uur. Je hebt dan kans dat er weer vrije sloten zijn op data die eerder die dag niet besschikbaar waren.

    Ligt het wel aan je kabels/huisaansluiting dan krijg je €35 Voorrijkosten + een X bedrag per kwartier om je oren. (Hoeveel "X" is kan een Casema klant ons vast wel vertellen)


    Dus als je hond op je WCD heeft gepissed krijg je een rekening van de monteur.




     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2008
  8. Had ook reeds bij vrienden alles uitgeprobeerd, daar werkte het zonder problemen en prima beeld, inmiddels heb ik nog steeds goed beeld, ik weet niet hoe het raadsel zich opgelost heeft. Hopelijk blijft het zo. In ieder geval bedankt voor het meedenken en tips.
    grtjs Frenkie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina