1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Blokjes op 4,5,6,7 en 8

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Nico123!, 2 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij Casema/Multikabel is dit toch anders... Daar zit RTL 4 samen met RTL 5 en 7 en SBS 6 in een transportstroom.
     
  2. Hier in het multikabel gebied ook last, gisteravond sbs6 last van haperend beeld en geluid icm met Samsung DCB-H360RA decoder, en nu met net5 ook. De decoder is ook wat trager geworden met zappen :?
     
  3. De grijze blokken en strepen had ik zondagavond ook op RTL-4 via analoog, dat zat duidelijk bij RTL zelf, want het RTL-logo links-boven stond als het ware boven de grijze achtergrond als het optrad, het logo viel dus niet weg. Die 'grijze strepen' is denk ik een ander probleem dan de blokjes die hier ook beschreven worden.
     
  4. Ook ik heb de laatste tijd last van blokjes tot bevroren beeld op de genoemde zenders.
    Had voorheen nergens last maar begint nu wel vervelende vormen aan te nemen.
    Ik ga kijken of ik Ziggo kan bereiken want hij zal naar mij luisteren en mij willen begrijpen. Nou nog kijken of Ziggo dan ook werkelijk actie gaat ondernemen.
    Ik heb de voorheen multikabel, woon in de gemeente Velsen en heb de Humax IR-Fox-C
    Weet rouwens zeker dat onweer er niets mee te maken heeft want ik had die blokjes ook op dagen dat het totaal niet onweerde in Nederland.
     
  5. Bij mij gisteren exact dezelfde klachten in het 1741 gebied tijdens Bruce Almighty.
     
  6. Waar het op neer komt is dat het signaal van de genoemde zenders gewoon niet in orde is. De genoemde zenders zitten in dezelfde transportstream. Eventueel kan een zender / ontvanger met ongeveer dezelfde frequentie als deze zender (658 Mhz) een storing veroorzaken. Er is volgens mij geen gebruikelijk huishoudelijk apparaat wat ongeveer op dezelfde frequentie zit. Het verplaatsen van de decoder zo dicht mogelijk naar de plaats waar de kabel het huis binnenkomt is dan ook geen optie. Het signaal van deze zenders is gewoon niet oin orde, temeer omdat SBS6 volgens mij ook niet in deze transportstream thuishoort. Vraag mij nu niet waar dan wel, maar in ieder geval niet tussen de RTL's.

    m4rk
     
  7. Gisteren in De Meern ook. Digitale artefacten en wegvallend geluid op RTL4 en SBS6. Van de andere zenders weet ik het niet.

    Daarvoor niet zo vaak digitale (signaal) artefacten gehad.
     
  8. Hetzelfde hier voor Beverwijk. Nog nooit last gehad van blokjes en/of haperend beeld, maar sinds zondag vrij veel last, zo erg dat het zelf hinderlijk is. Aan mijn installatie of omgeving is niets veranderd, dus een korte kabel of andere apperatuur wat zou kunnen storen is hier geen optie. Ik ben altijd super tevreden geweest over de kwaliteit, dus ik hoop dat dit inderdaad tijdelijk is en niet de kwaliteit is die Ziggo mij gaat leveren. Het begint nu op Digitenne te lijken :roll:.
     
  9. Als er zo veel klachten zijn en de helpdesk van Ziggo wordt platgebeld waarom wordt er dan niets aan gedaan ?
    Het was vanmorgen met het nieuws op RTL4 nog steeds hopeloos, die Jan de Hoop heb ik 4 keer naar moeten kijken om 1 keer het hele nieuws te kunnen volgen.
    Het is echt hopeloos, vooral omdat je als klant niks te vertellen hebt, alleen als Ziggo ook het probleem constateerd (zouden ze het zelf ook thuis hebben ???) dan wordt er misschein aktie ondernomen.
    Vroeger met je antenne op dak kon je er nog mee leven omdat het nou eenmaal slecht weer was, maar we betalen ons nou scheel aan een 'profesionele organisatie' maar het is nog steeds net zo slecht, alleen nu kan je er zelf niks meer aan doen.
    <<zucht>> het zal wel weer overgaan als ik een meisje wordt....zei mijn opa altijd.:cool::cool::cool::cool:
     
  10. Hier ook problemen sinds een paar dagen. Zevenhoven ZH
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina