1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Technische vraag voor een @home medewerker

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Guilio, 2 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na wat Google-werk kwam ik op deze site terecht. Erg handig moet ik zeggen! Ik wist dat er een soortgelijke site is voor UPC gebruikers (ik ben zelf medewerker van de technische helpdesk van UPC), maar niet dat er ook een voor @home klanten is.

    Mijn probleem is dat ik zo nu en dan een offline modem heb. Soms werkt een powercycle, soms ook niet. Daarnaast heb ik vaak moeite met het halen van de 12 mpbs. Meestal kom ik uit op zo'n 8 mbps. Gemeten via speedtest.nl, speedtest.net en Eweka usenetservers.

    Nu heb ik op mijn werk (@home technische helpdesk zit een verdieping lager dan die van UPC) tot drie keer toe mijn modem laten uitmeten door een @home medewerker, en daar zag ik dat ik constant een CMTS SNR (weet niet of het de Tx of Rx was, waarschijnlijk de Rx) van 16 a 17 dBmV had. Verder waren de CM Power en CM SNR waarden alle drie de keren in orde. Mijn binnenhuisbedrading m.b.t. het modem is +/- 1,5 jaar oud. (Home moving setje of hoe het ook heten mag.)

    Mijn ervaring bij UPC leert dat zulke waarden bij UPC klanten vaker tot kleine problemen zoals snelheidsverlies kunnen leiden. Hoe kijkt @home hier tegenaan? Is 16 a 17 dBmV voor hun nog binnen de marge? Kan volgens @home mijn snelheidsverlies en soms offline CM veroorzaakt worden door deze waarde?

    Ik wacht in spanning op een antwoord!
     
  2. Een SNR van 16-17 (zonder eenheid, het is een ratio), is veel te laag. Ter voorbereiding op Docsis2.0 is de SNR overal opgekrikt tot net boven de 30.

    Een te lage SNR op de upstream levert inderdaad snelheids- en stabiliteitsklachten op. Dit soort problemen zijn vaak niet individueel. Een te lage upstream SNR komt meestal voor bij alle klanten op dezelfde upstream (ong 100), en soms op meerdere upstreams op dezelfde CMTS (cable bundling).

    Ik gok dat je in Amsterdam werkt (24h?). Niet echt naast de deur vanuit het @Home gebied. In welke regio woon je?
     
  3. Teleperformance Maastricht (Vroegere 24H). Daar zitten o.a. Microsoft, @Home, UPC en HP.

    Oh ja, wat betreft die ratio zonder eenheid, mijn foutje! Je hebt gelijk.
     
  4. Hmmm...

    Maastricht staat nou niet echt bekend als een regio met veel ruisproblemen.
     
  5. hoi,

    ze kunnen namelijk ook een grafiek zichtbaar maken over een bepaalde periode
    daarin kunnen ze aflezen of er in het verleden problemen zijn geweest met de rx/tx en wat noem je in orde 55 dbuV is aan de hoge kant dus heb je misschien een getal





     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina