1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door John², 2 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbe

    Robbe Forum Member

    Berichten:
    18
    Dus de TV is 1920x1080 maar kan dit niet aan?
    Op deze manier komen we weer in de vicieuze cirkel waar iedere fabrikant de vinger naar een ander wijst. Kabel--> TV--->Decoder
    Dat gaf ik juist aan, en de consument is de dupe.

    Ik heb zojuist nog even verder gelezen op diverse fora, iets dat ik veel eerder had moeten doen, en ik kan alleen maar zeggen dat mensen die overwegen over te stappen op HD om te wachten. Het is belachelijk dat dit systeem na al die jaren nog steeds niet "plug en play" verkocht kan worden.

    Ik vind daarom ook de reclame-campagne van Ziggo, met hun HD-voordeel pakket misleidend. Meeste mensen weten niet waaraan ze beginnen. Zoveel haken en ogen die mis kunnen gaan en zoveel producten die blijkbaar niet goed kunnen functioneren dat het misschien wel een grote desillusie kan worden. Uiteraard valt de kabel-exploitant niks te verwijten en ook hij zal je doorsturen naar de tv-kabel of decoder fabrikant.

    Enige pluspunt aan dit geheel is dat je tegenwoordig je abonnement per maand kunt opzeggen en de eerste 6 maanden gratis waren dus er geen kosten waren voor dit avontuur.

    @Pazuzu, een kabel van 7 meter van 30 euro kopen? Dit geloof je zelf toch niet? Het eerste waar ze de schuld op schuiven is de kabel. Nee ik denk dat die 30 euro dan ook zijn weggegooid.
    Ik heb al inmiddels een half jaar aan tv- abonnement-geld weggegooid aan een "verkeerde" kabel.

    Kabelexploitanten moeten eerst zorgen dat ze fatsoenlijke producten kunnen leveren c/q adviseren, om hun service , in dit geval HD-TV, te kunnen leveren. Of moet ik Ziggo opbellen en vragen welke kabel ik het beste kan nemen op een lengte van 7 meter? Of misschien moeten ze vermelden dat HD niet mogelijk is op die lengte? Of misschien dat een bepaald merk kabel in combinatie met een bepaalde decoder niet goed samen gaat. Of misschien dat de tv wel niet goed is, ondanks hij voorheen prima functioneerde.

    Nog mensen die twijfelen om over te stappen op HD? Mijn advies, wachten. Is ook beter voor je nachtrust. Ik ga slapen, was een vermoeiend avondje HD-TV (not) .
    Morgen weer fris op en het HD-pakketje weer opzeggen.
    En die dure kabel kan ik misschien gebruiken om de vuilniszakken mee dicht te binden.

    Trusten
     
  2. Pazuzu

    Pazuzu Forum Member

    Berichten:
    25
    Sorry, ik snap het niet meer.

    Ken niet veel consumenten die een kabel van 7 meter nodig hebben.

    Bij mij staat de decoder kort bij de t.v. en zo wil ik het ook.

    Heb een kabel van 0,5 meter, een fatsoenlijke plasma tv die top notch is ingesteld en heb geen problemen met HD ontvangst.

    Het EK afgelopen zomer in HD was schitterend en ik geniet nog bijna dagelijks van een uitstekende beeldkwaliteit bij History Channel HD.
    Kan niet wachten tot de publieke omroep overgaat op HD.

    ps is het HD beeld via Blu-ray wél goed bij jou?
     
  3. Robbe

    Robbe Forum Member

    Berichten:
    18

    Vrij simpel, als je de tv ophangt aan een mooie lege muur, en vervolgens niet houdt van een showroom aan kastjes van dvd-speler, cd-speler, versterker, etc etc. maar dit netjes hebt weggewerkt in een meubel of kast die elders staat zodat die wand mooi "rustig" blijft, dan zit je al snel aan 7 meter.

    Dat is vaak ook de kortzichtigheid van sommige verkopers en instanties. Je kunt geen tijdschrift of folder openslaan waar je een tv ziet hangen op een lege muur. Zonder die troep van kastjes eronder. Alleen als een consument dit zelf zo heeft dan krijgt hij te horen dat dit exceptioneel is en om problemen vraagt.

    Persoonlijk denk ik dat het gros van de medewerkers bij ziggo, of verkopers in een TV-zaak geen idee hebben hoe complex deze materie kan zijn. Laat staan dat ze het zelf thuis fatsoenlijk aan het spelen hebben. Uitzondering daargelaten.

    Blijft belachelijk dat HD niet gewoon "plug en play"gemaakt en geleverd kan worden. Tot die tijd zou Ziggo zich beter met andere zaken kunnen bezig houden.

    En nu ga ik slapen, morgen weer een drukke dag ;-)
     
  4. Pazuzu

    Pazuzu Forum Member

    Berichten:
    25
    Heb morgen (straks) middagdienst.
    Dus kan uitslapen.

    Truste!


    -en nu weer on-topic-
     
  5. TipX

    TipX Forum Member

    Berichten:
    674
    Robbe,

    in jouw verhaal is het niet duidelijk of jij nu een component kabel gebruikt of een HDMI. Ik raad je aan een HDMI kabel te gebruiken, deze aansluiting is een digitale doorgifte van signaal. Jij schetst hier dat de kwaliteit van HDTV te wensen overlaat en daarom iedereen maar moet wachten, dit is geheel niet het geval. HDTV is een verrijking en een kijksensatie, ik kan het iedereen aanraden. Niet meteen zeggen dat het signaal inferieur is zonder eerst eens te kijken wat er bij je apparatuur mis kan zijn.
     
  6. Robbe

    Robbe Forum Member

    Berichten:
    18
    Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb duidelijk omschreven dat ik een Profigold SKY kabel (HDMI) ter waarde van 150 euro heb gebruikt.
    Ik geloof best dat jij en een handjevol andere whizkids prima beeld heben. Maar ik geloof ook die honderden berichten die klagen over de kwaliteit van HD. En hoe vergaat het de duizenden onwetenden die Ziggo tracht te lokken met hun reclame-campagne in de nabije toekomst?

    Mijn punt is, dat er nog teveel obstakels zijn op het pad van HD. Zeker voor de doorsnee burger, die verwacht dat hij prima beeld kan verwachten nadat hij alle componenten (hdmi-kabel, full hd-tv, hd-decoder) heeft aangeschaft. "Plug en play"zou het moeten zijn.
    En dit laatste is niet het geval.
    Sterker nog, als het beeld dan tegenvalt, kan hij nergens heen met zijn vragen of klachten. Ziggo is vrij resoluut aan de telefoon --> ligt aan de apparatuur. Fabrikanten van bovenstaande producten schuiven de bal naar elkaar door, en de consument zit met de problemen.

    Ik vind dat Ziggo fatsoenlijke voorlichting en ondersteuning moet bieden, zowel bij klachten, problemen maar ook bij het leveren van componenten.
    Niemand kan me vertellen welke kabel wel voldoet op 7 meter, en nergens staat omschreven dat dit soort problemen kunnen ontstaan.
    Ziggo levert HD maar advies, service en ondersteuning op dit gebied is nihil.

    Zowel Humax als Ziggo gebeld omtrent de rond-dansende witte pixels bij 1080i, maar niemand heeft een antwoord laat staan de oplossing. Ze verwijzen allemaal schoorvoetend naar de kabel.
    Dus toch de gok wagen om een Monster-cable 1000 van 6 of 10 meter kopen ter waarde van 300 euro? Met alle risico's van doen.

    Bedankt Ziggo, voor de prima informatie en ondersteuning.
     
  7. M4GN3T

    M4GN3T Forum Member

    Berichten:
    5
    Indien je een dure kabel gaat kopen om het op die manier te proberen raad ik je aan dit niet in Nederland te doen. Ik heb zelf de meest luxe kabel uit Hong Kong geïmporteerd voor maar 12 euro. Deze kabel is HDMI 1.3 en doet alles wat dure kabels beloven maar niet doen.
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.669
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Component video is een analoge (HD) videoverbinding.
    Component video geeft bij analoge overdracht de beste beeldkwaliteit.
    Zie hiervoor ook de handleiding van je TV/decoder.
    Voordeel van component is dat het mindergevoelig is voor storingsinvloeden.

    Wikipedia: Component Video

    [​IMG]
     
  9. crapz0rs

    crapz0rs Forum Member

    Berichten:
    839
    In het kort komt uitkomst over dure/goedkope kabels discussie hier op neer.
    De allercheapste HDMI kabel voldoet als ie storingsvrij beeld geeft.
    Dus een kabel kopen van 150euri is onzin als een kabel van 5euro het storingsvrij doet.
    Het beeld kan er niet beter uitzien als je een duurdere kabel gebruikt.

    Verder is het zo, dat met elke kabel (lengte/prijs/ect) er acuut storing kan optreden als ie vlak langs een electromagnetische bron ligt.
    Ik heb zelf mijn computer met een 10meter lange HDMI kabel op de TV aangesloten (DVI-HDMI), en het beeld is 100% als ik 1080p bronmateriaal vanaf de PC afspeel.
    Ik heb bij het aansluiten gemerkt dat ik meteen storing had. Wat bleek, de HDMI kabel lag ergens over een 220V kabel.
    De 220v en hdmi iets uit elkaar gelegd, en meteen van ellende beeld, naar 100%.

    Robbe: Jij geeft aan dat je 7m kabel storing geeft. Ik raad je aan het volgende te doen, als je kabel tenminste niet helemaal weggewerkt is in muren/goten:

    Haal de kabel los, en leg hem lekker over de vloer van de tuner naar je TV.
    Zorg er dus voor dat ie niet over/direct langs een mogelijke storingsbron ligt.
    Kijk nu of je beeld op HD zenders wel goed is.

    Overigens is dit een mooie site om kabels te bestellen: http://kabeltje.com (heb geen belang in dit bedrijf overigens).
    Ze hebben kabels voor paar euro, maar ook kabels die te uberduur zijn (er blijven mensen die meer dan 20euro willen uitgeven aan een hdmi kabel :? ).

    Succes
     
  10. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    De discussie omtrend de duurdere en goedkopere kabels zal er wel een blijven waar de 2 fronten het nooit over eens zullen worden vrees ik.

    Natuurlijk zal in veel gevallen de duurste kabel niet nodig zijn, echter denk ik wel dat er wel degelijk kwaliteitsverschil en capaciteitsverschil zit tussen de verschillende kabels.

    Vanuit een technisch oogpunt. Hoe hoger de benodigde bandbreedte is die door de kabel getransporteerd moet worden, hoe gevoeliger dit word voor storingen (hogere frequentie) wat weer invloed kan hebben op het beeld. Hoe hoger de bandbreedte, hoe hoger de eisen zijn die aan de kabel gesteld worden.

    Hoe langer de kabel word, hoe groter de kans is dat deze last gaat ondervinden van interferentie en storingen. Hoe langer de kabel, hoe hoger de eisen worden aan de constructie van de kabel (afscherming ed).

    En dan kan er zich nog een combinatie van factoren voordoen. Je kan het vergelijken met bv Ethernet over koper (CAT5, CAT5e, CAT6) verschillende klasses voor verschillende snelheden/eisen. Net als met het signaal van digitale tv wat via de coaxkabel binnenkomt. Als het signaal storing of interferentie ondervind van slechte bekabeling kan dit zichtbaar worden door bv blokjes in het beeld (er is informatie weggevallen). Als er bij HDMI de hoogste bandbreedte door een lange kabel van mindere kwaliteit getransporteerd moet worden kan dit inhouden dat er onderweg bitjes om- of wegvallen -> dit kan weer zichtbaar zijn in het beeld.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina