1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door John², 2 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Schrijver

    Schrijver Forum Member

    Berichten:
    14
    Ik hoop ook dat er in ieder geval bij HUMAX aan gewerkt wordt.

    Jammer dat "Anoniem" de problemen van SD via HDMI niet kan ontdekken. Ook op kieskeurig lees ik dezelfde reacties over dat probleem.

    @Anoniem: Zou je aub aan Humax willen vragen of zij dit probleem wel herkennen en zoja of dit inmiddels is opgelost? Dezelfde decoder wordt immers in verschillende landen aangeboden?

    Ik kijk op dit moment SD via scart en op een goed gecalibreerde tv kan je de verschillen duidelijk zien.
     
  2. TipX

    TipX Forum Member

    Berichten:
    674
    Na de reactie van Anoniem (die ik zeker serieus neem) heb ik nogmaals goed gekeken of de verschillen er waren; Het verschil is duidelijk waarneembaar. Je kunt het b.v. al heel goed zien op het zenderoverzicht, kanaal 12. Ik hoop, Anoniem, dat jij ook doorgeeft aan Humax, dat de timer niet juist werkt, dit is echt een bug die aandacht vereist.
     
  3. Hotzenwalder

    Hotzenwalder Forum Member

    Berichten:
    152
    Hoe wordt je eigenlijk betatester voor Ziggo voor de Humax 5000C?
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    humax zit bij ons te werken aan de hd-pvr !
     
  5. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086

    ik zal een survey laten uitvoeren naar de mogelijke issues om te kijken of er op korte termijn een maintenance project opgestart moet worden.
     
  6. Maslov

    Maslov Forum Member

    Berichten:
    115
    Ik wist niet dat Humax een éénmansbedrijf is.

    Dat betekent dus dat het tot in 2009 gaat duren voordat Humax tijd heeft om de SD-problemen van de HD-tuner op te lossen?

    Ik geef het op. :giveup::giveup::giveup:
     
  7. marcello

    marcello Forum Member

    Berichten:
    17
    Geen scherp helder beeld(humax 5000)

    Ik vind bij het eredivisiekanaal en sport 1 het beeld niet scherp en helder hebben meer mensen daar last van?
    De hd uitzendingen op sport1 zijn super.
     
  8. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    hoeveel klachten hebben jullie ingelevert bij copaco omtrent deze problemen ? Start anders eens een poll op
     
  9. Maslov

    Maslov Forum Member

    Berichten:
    115
    Ik heb zelf niet eens een Humax HD-tuner maar heb er eentje bij vrienden geïnstalleerd. Ik heb toen gezien dat het SD-signaal niet goed was. Die mensen kunnen zelf niet eens het verschil zien met een goede (SD) tuner omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. (Zie een aantal pagina's terug in dit topic). Datzelfde heb ik van anderen ook gehoord. Evenals iemand (ook in dit topic) die uitgebreid vertelt (met een aantal links erbij) dat men in de UK met de Humax Foxsat HD-tuner (waar de 5000c van is afgeleid) precies dezelfde problemen heeft met de kwaliteit van SD-beeld. Men heeft dat inmiddels met een nieuwe firmware versie opgelost.

    Als dat alles niet voldoende is voor Ziggo om (op eigen initiatief) aktie te ondernemen om e.e.a. na te gaan, te onderzoeken en op te lossen, dan houdt het voor mij op. Dit is erg amateuristisch allemaal en het belooft weinig goeds voor de toekomst.
    Ik zou zeggen, droom maar lekker verder. :giveup:
     
  10. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Het lijkt me dat je erg overdrijft. De ontvanger is recent als beste ontvanger beoordeeld in de consumenten gids. Verder vindt je op kieskeurig deze ontvanger ook met de hoogste score. Uiteraard wil dit niet zeggen dat er individuele situaties kunnen bestaan waar het resultaat anders zou kunnen zijn.
    Verder hebben we als onderdeel van de validatie zelf uitgebreid getest aan de hardware waaronder de RGB, Component en HDMI interfaces. De problemen die sommige gebruikers hebben gemeld hebben wij niet geconstateerd tijdens de visuele beoordelingen en eveneens niet met de uitgebreide video metingen op verschillende interfaces. Ik kan daarom zonder nader onderzoek niet bevestigen waar deze mogelijke verslechtering in de individuele situaties door veroorzaakt wordt en aan ten grondslag ligt. Wij zijn best genegen zodra ons een ontvanger met deze problemen wordt aangeboden deze nader onderzoeken, om te zien of we een oorzaak kunnen vaststellen. Tot dusver zijn er nooit probleem boxen voorlegd voor een nader onderzoek. Gebruikers die een box willen aanbieden zijn hierbij uitgenodigd.

    Verder heeft de ditributeur Copaco zelf een enquete formulier toegevoegd. Ik zie niet in waarom je copaco, die het product geleverd heeft, niet zou kunnen informeren over de bevindingen en in geval van problemen niet zou moeten benaderen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina