1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eerste installatie lukt niet

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Ralphy!, 1 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een probleem.
    Ik heb alle kabels aangesloten, smartcard in de decoder gedaan, aangezet, de netwerk (ID) gegevens ingevoerd volgens de MK waardes (514Mhz/Net ID 8888) maar de decoder vind niets. Krijg enkel de melding installatie mislukt. Geen idee waar het nu aan ligt...

    Enig idee?
     
  2. Lijkt erop dat je ontvanger geen antenne signaal krijgt. Weet je zeker dat je coax kabels goed aangesloten zitten ?

    De kabel die vroeger in je TV ging moet in de digitale tuner en een los kabeltje van de uitgang van je digitale tuner naar de TV. Als je TV dan nog steeds een goed analoog signaal geeft weet je dat je kabels werken. Daarna de netwerk installatie doen en je zou zenders moeten vinden.

    Zo niet dan kan de ontvanger defect zijn.
     
  3. De kabels zitten goed aangesloten, maar ik heb helemaal geen anoloog signaal meer.
    Hoe om te gaan met een defecte ontvangen?
     
  4. Het korte kabeltje zou ook nog stuk kunnen zijn.
    Je kunt de 2 coax-kabels die nu elk in je DTV-ontvanger zitten ook in elkaar steken zodat je als het ware een verleng-kabel maakt (je DTV ontvanger zit er dan niet meer tusssen), heb je dan wel analoge TV ? Zo niet, dan is het kort kabeltje defect, indien wel, dan is er iets met je digitale ontvanger niet in orde lijkt mij.

    Welk merk/type DTV ontvanger heb je en kun je ermee terug naar de leverancier om te laten testen als uit de kabeltjes test komt dat hij defect is?
     
  5. Als ik de kabels op elkaar aansluit krijg ik analoog beeld. Dus beide kabels werken.

    Het is een decoder van Multikabel, een philips DCR 2022.
    Ik heb de decoder net nieuw in huis.

    Mijn buurman heeft ook digitale tv van multikabel, ik zou het daar even kunnen testen of die werkt of niet.
     
  6. Ja, dat kun je doen, als hij daar ook niet werkt, dan is hij vermoedelijk stuk. Je kunt via de helpdesk/klantenservice dit aanmelden en krijgt dan een andere na opsturen van deze volgens mij. De helpdesk kan je daar meer over vertellen. Bellen dus..... (hopelijk met niet al te lange wachttijden..)
     
  7. Bij de buurman werkte de decoder perfect, dus we zijn gaan rommelen met snoeren, de wandcontactdoos ertussen uithalen, rechtstreeks in de meterkast etc. Lang verhaal --> Kort: de decoder werkt nu zoals hoort, nieuwe kabels trekken en klaar.

    Bedankt voor de hulp!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina