1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

groene coaxkabel erg kort

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door roewy, 30 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. wilde mijn 2gats-aansluiting vervangen door een 1gats-aansluiting. bij het opendraaien van de aansluiting viel me op dat het stukje groene kabel erg kort was. Heb toen gekeken in mijn kruipruimte of er nog iets rek inzat. bleek niet het geval te zijn. hoe groot is het risico dat de koperen kern het kan begeven bij het vervangen met een andere aansluitdoos? of is dit risico verwaarloosbaar?
     
  2. Volgens mij is Ziggo verantwoordelijk tot aan de aansluitdoos
    Volgens mij kan je Ziggo hiervoor inschakelen

    Anoniem, klopt dit?
     
  3. Je kunt dit probleem voorleggen aan de Klantenservice. Zij zullen dan een monteur inplannen die de groene kabel professioneel verlengt.
     
  4. zijn hier kosten aan verbonden? of dien je hier zelf voor te betalen?
     
  5. ja voor de kosten draai je zelf op bij bijvoorbeeld het met een schop beschadigen van de groen kapel of teveel van de kabel afknippen/strippen waardoor hij moet worden vervangen of gerpareert moet je zelf betalen werk daarom nooit met deze kabel maar altijd aan de kabels in je huis zelf. en lat op met het omspitten van de tuin want dit (zeker als je de kabel met een schop hept geraakt) zijn vaak duure geintjes
     
  6. als je slechts met een kabel per kamer naar boven wil voor zowel radio als tv ontkom je hier niet aan. dan moet je wel een eengatsdoos hebben. op deze manier kan je het dan via een versterker laten lopen.
     
  7. voordeel is, je ziet je groene coax liggen in je kruipruimte.
    advies: heldesk bellen, en aangeven dat je coax doormidden is in de kruipruimte, deze moet een monteur aansturen, als monteur arriveert dan leg je deze de situatie uit, en zal hij vast (onder het genot van een bakkie koffie) met plezier een kabellas en een verlengdstukje c12 coax aan koppelen.
    jij tevreden, ziggo een tevreden klant!
    wees niet bang voor een "extra"kabellas./overgang. dit heeft niets met kwaliteit te maken.


    succes.
     
  8. Bij mij had vorige zomer een buurman mijn groene kabel doormidden gehakt, als nood reparatie had ik zelf een las gemaakt (met zo'n coaxkabel koppel verbinding), hier had ik helemaal geen last van, Internet was nog net zo goed en digitale TV was ook goed (ber 0 en goed beeld).
    Daarna is een monteur langs geweest en heeft het professioneel gefixt.
    De kosten waren voor de buren (die eerst niet wilden betalen, maar hebben het toch gedaan)
    Geen idee wat dit heeft gekost.
    Voordeel, ik weet nu waar de kabel ligt :)
     
  9. Ik zou - tijdelijk - een versterker plaatsen. Er is een zeer grote kans dat eind dit jaar een nieuwe splitter/versterker geleverd gaat worden, gebaseerd op de 2-gats wandcontactdoos.
    Dan is je probleem verholpen.

    En een te korte kabel is voor rekening van Ziggo.
    Dit geldt voor alles voor de wandcontactdoos.
     
  10. sit ligt er maar aan warom hij te kort is meestal zijn ze te kort omdat er later al mee geknipt is (vaak doe het zelfers die het snel goed willen hebben en niet de tijd nemen om alles netjes te maken) of met bijvoorbeeld on verbouwing zijn elektriciens die het hiermee niet zo nauw nemen ze krijgen hier tog nooit probleemen mee. want achter zo'n probleem kom je vaak een paar jaar later pas achter. maar in zulke gevallen moet je tog echt zelf betalen alleen als je kabel met het orsprongkelijke aanleggen al echt te kort is zijn de kosten niet voor jou maar dit komt maar zelden voor
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina