1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vaak stilstaand of blokkerig beeld.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door w.v.riel, 29 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al een paar dagen stilstaand of blokkerig beeld bij @home digitaal tv.
    Vorige week eerst 1,5 dag geen telefoon, toen ruim een week geen e-mails kunnen versturen en nu slecht beeld. :evil:
    Dhr Ziggo had beter thuis kunnen blijven, want hij bakt er niks van.
    En de helpdesk is al helemaal niks meer, hebben echt geen verstand van zaken.
    Die weten alleen de kontzak te vullen ( van Ziggo ) met iedere keer 10 cent per minuut te pakken en dan ook nog naar 25 minuten de verbinding te verbreken. ( paar keer gebeurt van de week )
    Ben ruim 5 uur aan bellen geweest van de week, en ze wisten nergens een oplossing voor.
    Ze proberen steeds de schuld bij de klant te leggen.
    Ziggo luistert, dat beweerd hij op tv. ( nou echt niet ) :mrgreen:
     
  2. daarom bel ik nooit meer naar de hell(p)desk, problemen worden toch wel opgelost als je wat langer geduld hebt zo heb ik dat ervaren.
    Ik had een paar jaar geleden ook vaak storingen en kreeg dus ook steeds te horen dat het aan mijn bekabeling enzz lag terwijl mijn bekabeling goed was.
    En dan heeft het geen nut meer om te bellen. Een hele tijd daarna waren de storingen opeens als sneeuw voor de zon verdwenen en ik gebruikte nog steeds dezelfde bekabeling(niks veranderd of zo).
    Het is natuurlijk niet normaal als je niet eens geholpen word door de helpdesk maar ja je doet er niks aan of je moet je abonnennement beeindgen en dat doen de meeste mensen(ik oa) toch niet.
     
  3. Ik zie 1 regel over een DTV storing en verder (terecht) gemopper over de bereikbaarheid. weet je zeker dat je in de goede discussie zit? Wij snappen echt wel dat men naast een oplossing voor problemen willen hebben ook meteen even zijn gal spuugt. Dat gebeurt echter bijna overal op het forum en wordt daardoor een enorme puinhoop.
     
  4. blokkerig en slecht beeld.

    Hallo,
    We hebben sinds anderhalf jaar digitale televisie van athome.

    Sinds enige tijd hebben wij een slecht en blokkerig beeld bij de commerciƫle en regionale zenders. we kijken deze zenders dan ook niet meer. Ook de analoge weergave is slecht, veel sneeuw.
    Ik lees hier dat wij niet de enigen zijn.
    Vanmorgen maar weer eens met de klantenservice gebeld ( 10 cent per minuur terwijl op de website lokaal tarief staat).

    Het probleem wordt bij ons gelegd. We moeten maar een kwalitatief
    betere coax kabel aansluiten, een andere telefoon nemen ( stoort op de frequentie) of een ander internetmodem
    ( is notabene van @home).
    Deze probemen bestonden nooit en met dezelfde aanwezige apparatuur in huis. Ik ben echt boos om het feit dat het probleem bij de klant wordt neergelegd terwijl deze klachten bij hun bekend zijn.

    I.pv. alle kabels en apparatuur te vervangen overwegen wij over te stappen naar een andere provider.
     
  5. Blokkerig beeld

    Hallo Karin1957,

    Dat antwoord is standaard bij @home ( ziggo ) eerst de klante de schuld geven en weken later toch ontdekken dat het hun fout is.
    Een helpdesk is toch om de problemen te melden ????:evil:
    Maar bij Ziggo werkt het net anders om eerst de klant de schuld geven.
     
  6. Toch ligt de storing in negen van de tien gevallen aan de huisinstallatie bij de klant zelf, dus is het niet zo vreemd dat ze eerst adviseren kabels en connectors te controleren en eventueel te vervangen, om kosten voor de klant te voorkomen.
    Door het bekende riedeltje af te lopen: kort coax kabeltje met aangegoten connectors direct op de TV aansluiten en kijken hoe het dan is.
    Bij de buren informeren of die ook dezefde storing hebben, kan vaak een heleboel verholpen worden. Als het bij de buren ook prut is, is het tijd om Ziggo te laten komen. Als het daarentegen wel goed is bij de buren, dan is de kans dat alleen jouw kabeltje vanaf het overname punt naar de verdeelkast onderbroken is, erg klein.
     
  7. ziggo at home

    Of het nu Ziggo heet of @home, de klantenservice is nog ouderwets slecht, wat ik gewend was van @home: of het nu gaat om (digitale) tv of internet. Net krijg ik een mail met allerlei lulkoek erin over de oorzaak van blokkerig beeld: Dingen zoals 15 minuten de stekker eruit , scart die verkeerd zit aangesloten en meer van die onzin! Toen ik nog internet van hun had, was het al slecht gesteld met hun service en kennis. Je mag blij zijn als je na 6 keer bellen doorgeschakeld word naar iemand met verstand van zaken. zucht....!
     
  8. Klopt! bellen is zinloos en kost alleen geld. Al jaren hetzelfde bij @home / ziggo. De naam is veranderd, maar verder niks. Het blijft dezelfde helldesk!:evil:
    Alleen als heel veel mensen gaan bellen, met dzelfde klacht, heb je een kansje dat zij eens achter hun oor gaan krabben.
     
  9. Heeft iemand bovenstaande reactie wel gelezen? De praktijk wijst uit dat er vaak storingen bij mensen thuis zitten in goedkope of slechte bekabeling. Zelfs goede bekabeling kan door 1 klein foutje bij montage/aansluiten slecht worden (bv als je zelf stekkers monteerd op een coaxkabel) en niet de kwaliteit geven die men ervan verwacht.

    Zo gek is het niet dat men eerst navraagt hoe de situatie bij de klant thuis is en wat er evt al getest is en indien nog niet gedaan een aantal testen adviseerd. Ze kunnen ook simpelweg in elk geval dat een klant een storing meldt een monteur inplannen, maar als die klant dan opeens voorrij kosten moet gaan betalen omdat de oorzaak van de storing bv een rotte splitter blijkt te zijn (of slecht contact, slechte kwaliteit coax/connector etc) staat diezelfde klant waarschijnlijk direct op zijn achterste benen (ondanks dat bleek dat het probleem in de bekabeling van de klant zelf zat).
     
  10. Wat dus vaak misgaat bij @home / ziggo: ook als alles in huis in orde is, zoeken zij de schuld bij de klant.
    Uiteraard moet je eerst alles nalopen in je eigen huis. Dat lijkt me logisch!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina