1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

History channel HD; geen ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Cappelini, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een update. Ik heb Ziggo eindelijk zover dat ze de bekabeling komen controleren en zonodig kostenloos aanpassen! Vrijdag komt de monteur. Jippie. Heb nu alleen het 'probleem' dat ik plots sinds vandaag History Channel HD ontvang. Zou dit iets te maken hebben met het vervallen van HD NL? Of zou Ziggo het signaal van de buurtkast misschien hebben opgekrikt?
    Anyway, Ik zal het vrijdag wel horen van de monteur.
     
  2. Weer een update. Na 2 dagen probleemloze ontvangst was History Channel HD op vrijdagochtend, toen ik de ontvangst aan de monteur wou laten zien, plots weer verdwenen. Bizar!

    Na 2 uur rommelen en kabels doormeten heeft de monteur (van aannemer Van den Berg) uiteindelijk ontdekt dat er op 43 meter van de straatkast een 'probleem' zit. Waarschijnlijk is de groene kabel op die 43 meter lengte gelast aan de grijze kabel die bij mij binnenkomt. In de las zit dan signaalverlies waardoor de transportstream met History Channel (en Ned 1 1080, ook geen ontvangst!) helemaal niet aankomt. Raar toch dat alleen deze transportstream geraakt wordt? De monteur is na deze diagnose weer vertrokken. Nog steeds geen ontvangst dus maar wel een stukje (43 meter) verder.

    Vandaag dan maar bij alle 3 de buren langsgeweest om te ontdekken waar die las dan zit maar niets gevonden. De kabels zitten overal netjes in een PVC buis waarin de las niet kan zitten (te dik). Het zit dus waarschijnlijk ergens tussen de plafonds / vloer. Omdat het me te ver voerde om de vloeren bij de buren open te trekken heb ik Ziggo maar weer gebeld.

    Na 28 minuten keiharde rockmuziek kreeg ik uiteindelijk een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn. Hij stelde me gerust met de mededeling dat ik niet de enige ben die problemen heeft met deze transportstream. Waarom past Ziggo dan de frequentie van deze transportstream niet aan???? Antw: dit doen we alleen als we voldoende klachten ontvangen. 1 klacht van mijn kant is in ieder geval niet voldoende want dinsdag komt er weer (de 3e!) monteur langs. Wordt dus vervolgd.

    Vraagje aan Anoniem: zijn er nu wel / geen plannen om de transportstream op een andere frequentie te plaatsen? Via de helpdesk krijg ik hierover al een half jaar wisselende berichten. Zou dit kosten- / batentechnisch niet voordeliger zijn en een hoop negatieve mond op mond reclame schelen?
     
  3. Als een frequentie niet bruikbaar is door een lokaal probleem dan zullen wij deze nooit vervangen voor een andere frequentie. Als we dat wel zouden doen dan offeren we kostbare bandbreedte op die voor de andere 1.3 M - 1 klanten wel bruikbaar is.
     
  4. Zelfs zaterdagavond nog in touw? Complimenten! De redenering volg ik. Via de Helpdesk hoor ik steeds dat er nog meer gebruikers zijn die ook problemen hebben. Het is dus niet 1.3 M tegen 1 maar tegen X (?). Ook zijn er momenteel nog geen 1.3 M klanten met een HD pakket. Als 10% HD heeft wordt het al 130.000 tegen X. Als er 1300 mensen met problemen zijn is dat dus al 1% van de HD gebruikers. Lollig, cijfers, je kan er alle kanten mee op.

    Anyway, weet jij iets van plannen om de frequentie toch te veranderen? Dit heeft de Helpdesk namelijk al een paar keer gezegd. Ben ook erg benieuwd of je misschien een verklaring hebt waarom ik na maanden geen ontvangst sinds 1 / 2 juli plotseling 2 dagen History HD had en op 4 juli weer helemaal niets. Bij mij is er niets veranderd. Wordt er misschien geexpirimenteerd met de 170 MHZ frequentie?
     
  5. ondertiteling op history hd doet het hier in groningen al enkele dagen niet, staat wel dat er dvb subtitles beschikbaar zijn maar ze komen niet in beeld, op andere zenders met dvb ondertiteling doet hij het wel gewoon.
     
  6. Laatste update over dit onderwerp: alles werkt! Gisteren en eergisteren is er een zeer volhoudende Ziggo monteur bezig geweest die uiteindelijk, nadat de straat opengegooid was, het lek heeft gevonden. Nieuwe las erin, straat weer dicht en opgelost! Er is ook meteen een officieel AOP in mijn meterkast geplaatst. Ziet er nu een stuk netter en officieler uit.

    Complimenten en hulde voor de monteur (en zijn collega die later nog kwam helpen graven)! Jammer wel dat er tientallen telefoontjes en vier bezoeken van verschillende monteurs voor nodig waren om het lek boven te krijgen. BenJ ook nog bedankt voor de hulp!

    Zo, ik ga weer even een beetje History Channel HD kijken.
     

  7. Goed te horen, dat het probleem opgelost is. Mischien dat je nu ook begrijpt waarom ik aangaf dat we maar niet zo een frequentie swoppen. In jouw situatie zat er lokaal (in de lokale coax-kabell iets fout. Dit gebeurt bijna alle situaties.

     
  8. Toen TV5 bij Casema nog op het analoge kanaal S10 (168,25 Mhz) zat, was het altijd erg moeilijk om ook met goed aansluitmateriaal storingsvrij beeld te krijgen (goed aansluitmateriaal verminderde de storing wel). Oorzaak was dacht ik de semafoonzenders rond die frequentie die instralen met wisselend signaalniveau. Als die zenders nog steeds aan staan dan kan ik me goed voorstellen dat dit bij veel mensen verstoord of wisselend signaal oplevert met een digitale tv transportstroom op 170 MHz.
     
  9. Toch weer te vroeg gejuicht. Alles leek in orde maar vanavond plots weer een BER tussen de 200 - 500 en veel blokken door het beeld. De signaalsterkte zit wel rond de 80. Decoder al een power cycle gegeven, een uur met kabeltjes lopen prutsen maar het mocht allemaal niet baten.

    Anoniem, de 170 MHZ frequentie lijkt toch extreem gevoelig voor storingen. Wat moet ik nu? De 5e monteur bestellen of HD maar uit mijn hoofd zetten?
     
  10. wat was het signaalnivo ?
    Is het signaal nivo op de andere frequenties vergelijkbaar?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina