1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

History channel HD; geen ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Cappelini, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat je daarin gelijk hebt, maar belangrijk is het om te weten waar je AOP zit, dus waar de groene kabel en het aansluitpunt zit. Je schrijft dat dit via de benedenburen doorgelust wordt ? Maar misschien zit van alle appartementen (hoeveel zijn dat er overigens en missen die allemaal de groene kabel?) het AOP in een ruimte onderin het huis en is de bekabeling daarachter dan gewoon een 'huisinstallatie' ??

    Heeft de Ziggo monteur op "jouw" AOP wel gemeten ??
    Of ging hij er voor het gemak vanuit dat dit wel ergens beneden zal zitten en verder niets gedaan ? Of heeft de vorige eigenaar misschien zelf een wijziging aangebracht waardoor de groene-kabel nu ergens achter een schot zit met een knullig aangelaste coaxkabel die de boel (verkeerd) verlengd ?
     
  2. Nou, na een spannende ontdekkingstocht door de kelder van mijn 80 jarige onderbuurvrouw heb ik daar eindelijk de groene kabels ontdekt! Deze kabels gaan via een pvc buis door het plafond naar boven. Ergens moet mijn groene kabel dus verlengd zijn met een grijze kabel. Deze grijze kabel heeft de monteur doorgemeten en deze was te zwak. Knullig aangelegd dus en zeer waarschijnlijk veroorzaakt dit inderdaad het signaalverlies. Helaas kan ik niet traceren waar er exact wordt doorgelust.

    De aannemer die mijn koopappartement 10 jaar geleden heeft opgeleverd heeft zich er, naar nu blijkt, destijds dus gemakkelijk vanaf gemaakt.

    Toch nog maar even de Helpdesk gevraagd wat te doen. Na 2x 45 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik het advies om via huisaansluitingen.nl een aannemer in te schakelen die de groene kabel doortrekt. Dit gaat wel op mijn eigen kosten. Ziggo betaalt niets en voelt zich niet gehouden om de kosten te betalen. Ziggo beschouwt dus alles na straatniveau als 'huisinstallatie'. Mijn vraag blijft of deze gedachtengang juist is. Ik ben van mening dat mijn perceel begint op mijn niveau (koopappartement op de derde verdieping van een gesplitst oud herenhuis) en niet op straatniveau. Mijn appartementrecht is geregistreerd bij het kadaster en ook bij Ziggo ben ik bekend onder het kadastrale nummer.
    Heeft iemand van jullie hier nog ideeen hierover? Of heeft iemand ervaring met het doortrekken van kabels?
     
  3. Wat ik trouwens in de opwinding en ergernis vergeten ben te melden is dat ook HD NL bij mij geen beeld meer geeft. Deze zender staat (bij mij) sinds kort ook op 170 MHZ. Zijn er anderen die ook deze zender niet kunnen ontvangen?
     
  4. toets je gedachtengang nog eens aan de algemene voorwaarden.
     
  5. Anoniem, bedankt voor je reactie hier. Mijn gedachtengang heb ik nu juist ontleend aan de Algemene Voorwaarden. Helaas ben ik geen jurist maar een perceel is toch mijn eigendomsrecht dat kadastraal aangeduid is met een uniek perceelnummer? Ziggo levert toch tot aan mijn perceel dus tot mijn meterkast en niet de kelder van de onderbuurvrouw? Kan je iets specifieker zijn of zelfs je visie geven op deze kwestie?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2008
  6. Hoi Cappelini,

    ik heb hetzelfde probleem omat Ziggo HD NL op Transportstream 26 (170mhz) geplaatst heeft. Dit was nodig om ruimte te maken voor Nederland 1 HD. Ziggo kennt de problemen met deze transportstream volgens was het niet mogelijk de populaire HD Zender Nederland 1 (EK voetbal in HD) op en transportstream te plaatsen die alleen problemen maakt.

    Lees ook de volgende artikel van Archie:

    Zijn er trouwens klanten van Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema met een abonnement op de HD kanalen History Channel HD en HD NL die in Transport Stream 26 worden doorgegeven en deze ook kunnen ontvangen? Ik lees namelijk verdacht veel klachten van klanten die History Channel HD niet kunnen ontvangen en nu HD NL naar die Transport Stream is verplaatst is ook al weer het eerste bericht verschenen van iemand in Ziggo/Casema gebied die nu HD NL niet meer kan ontvangen.

    Bij gebruik van een Transport Stream dump tool voor mijn DVB-C PC-TV kaart, die ook de signaal sterkte en kwaliteit laat zien, valt op dat de signaal sterkte van Transport Stream 26 met enige regelmaat van zo'n 70% opeens kortstondig in elkaar zakt naar 30% om dan weer terug te gaan naar 70%. Dat blijft net voldoende signaal voor mijn DVB-C PC-TV kaart om een file dump te kunnen maken, maar ik kan mij voorstellen dat de Samsung DCB-H360R hier niet goed mee om kan gaan.

    Gezien de meldingen in zowel Ziggo/Casema als Ziggo/Multikabel gebied over problemen met History Channel HD heb ik het vermoeden dat het signaal sterkte gedrag dat ik waarneem geen toeval is. Ook is het denk ik niet toevallig dat Ziggo/Casema alsnog besloten heeft om op het allerlaatste moment de Transport Streams van Nederland 1 HD en HD NL om te wisselen nu ze live zijn gegaan met het Nederland 1 HD kanaal. Het heeft er daarom volgens mij veel van weg dat Ziggo/Casema bekend is met de problemen met Transport Stream 26, maar dat ze dit stil proberen te houden. Ik lees er tenminste niets over op de storingen en onderhoud pagina van Ziggo.

    Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1294657
     
  7. Ook ik ben geen jurist maar zou ook zeggen dat de kabel vervangen moet worden o.g.v. de defintie van Aansluiting en Perceel in de AV. Ik zou de helpdesk toch nog maar eens de vraag voorleggen.

    Uiteraard kunnen in deze geen rechten worden ontleend aan mijn interpretatie.

     
  8. @Cappelini : In wezen heeft er dus iemand zonder toestemming van Ziggo zitten sleutelen aan een deel van de installatie waar Ziggo de eigenaar van is. Conform de AV is Ziggo gehouden om die installatie te onderhouden. Uiteraard zal Ziggo de kosten hier van achteraf willen verhalen. Het mag niet zo zijn dat een herstel afhankelijk is van de vraag bij wie deze kosten in rekening moeten worden gebracht.
     
  9. BenJ: mijn appartement is 10 jaar geleden als nieuwbouw aan mij opgeleverd met een kabelinrichting die door Casema of via een door Casema goedgekeurde aannemer is aangelegd. Een andere manier om een aansluiting te krijgen is er immers niet en was er destijds ook niet. De kabelinrichting is ook diverse keren bekeken door Casema monteurs, oa bij de aanleg van digitelefonie en kabelinternet. Geen van deze monteurs heeft ooit een opmerking geplaatst over de inrichting of het ontbreken van de groene kabel. Blijkbaar is dit normaal. Er heeft dus niemand zonder toestemming lopen sleutelen maar er heeft wel iemand een foute / zwakke bekabeling aangelegd. Toch?
     
  10. Feit blijft ieg. dat je nu zelf Ziggo er toe moet bewegen om de installatie buiten je appartement op orde te brengen. Als die monteur de zaak nou meteen zelf in gang had gezet ipv. gewoon te vertrekken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina