1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

History channel HD; geen ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Cappelini, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wow. Dat is prima. Misschien zelfs wel te goed. Ik ook in Utrecht maar dan signaalsterkte 62. Misschien is mijn signaal dus inderdaad niet zo goed. Blijft raar dat jij dan ook geen History Channel HD ontvangt. Heeft dus niets met signaalsterkte te maken.
     
  2. Het hoeft niet aan de lage frequentie te liggen, maar kan bijvoorbeeld een stoorbron in de buurt zijn. Jammer dat je geen andere losse TV of monitor hebt. (kan die ontvanger ook HD uitzendingen weergeven op standaard SCART in niet-HD kwaliteit, ofwel omzetten naar SD ? Dan zou je met een losse TV in/bij de meterkast kunnen testen.
     
  3. De History Channel HD had ik al getest op de AOP (abonnee-overname-punt = meterkast). Dit hielp niet. De signaalsterkte ging ook bij de andere zenders niet omhoog. Geen splitters ed. ertussen maar echt rechtstreeks. De bekabeling die ik heb liggen vanaf de AOP is dus goed. Met de versterker ertussen kreeg ik op de meeste zenders wel een iets betere signaalsterkte (+2). M.a.w. ik verwacht niet dat Eurosport HD beter signaal gaat geven als ik rechtstreeks op de AOP aansluit. Daar is het me ook niet om te doen. Ik wil History Channel HD kunnen ontvangen! Ga denk ik toch maar eens de Ziggo monteur bestellen. Kost wel weer een vrije ochtend- / middag voor een tv-zender terwijl je er meer dan 100 hebt. Waar zijn we mee bezig?
     
  4. Nou, jullie zijn niet de enigen. Hier ook problemen met de ontvangst van History Channel HD. Wel beeld, maar veel haperingen. Signaalstrekte 76
     
  5. Wat een ellende met dit history channel de ene dag perfect de andere dag alleen maar blokken.
    Zo blijven er natuurlijk weining hd kanalen over voor die 4 euro extra per maand
     
  6. Nou, vandaag is eindelijk de Ziggo monteur langs geweest. Het signaal dat binnenkomt blijkt veel te zwak. Helaas gaat Ziggo hier niets aan doen. Ik woon in een koopappartement en het AOP komt bij de onderburen binnen waarna het doorgelust wordt. Ik heb dus geen groene kabel. Volgens de monteur is er niets aan te doen. Raar verhaal. Moet Ziggo mij niet een AOP met goed signaal leveren?
     
  7. Ik vermoed dat hier sprake is van eenzelfde afwijkende contractvorm zoals die bv ook geldt bij verzorgingshuizen en ziekenhuizen. Dat zou je bij de vereniging van eigenaren kunnen checken. Heeft die monteur dan wel geconstateerd of het signaal op het aanleverpunt bij de benedenburen in orde is?
     
  8. Het signaal bij de benedenburen is perfect. Heb daar ook getest met de HD ontvanger en prima beeld en ontvangstkwaliteit.
     

  9. Heb net de algemene voorwaarden eens bestudeerd. Ik begrijp dat de Aansluiting reikt tot en met het punt waar het signaal via de kabel het perceel binnenkomt. Het perceel is het bij de Klant in gebruik zijnde (deel van een) gebouw of woning waarin de Aansluiting zich bevindt of waar deze wordt aangelegd. Aangezien mijn perceel mijn appartementsrecht is denk ik dat Ziggo verantwoordelijk is voor het goed aanleveren van signaal tot en met mijn meterkast. Dus niet tot de voordeur van het appartementencomplex. We betalen toch immers ook allemaal afzonderlijk onze abonnementen?

    Over afwijkende contracten voor ziekenhuizen heb ik niets kunnen vinden. Als voorzitter van de VVE weet ik ook niets van een gezamelijk contract met Ziggo of diens rechtsvoorganger.

    ps Hang al een uur in de wacht bij de Klanten'service'
     
  10. Ik vraag het ieg ook na via onze eigen contacten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina