1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

History channel HD; geen ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Cappelini, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de invoer van History Channel HD heb ik in Casemagebied een E48 en E52 melding met de Samsung HD 360. Nooit ontvangst gehad, signaal 0 en ber 0. Helemaal dood. Op de overige HD zenders is wel gewoon goed signaal met een signaalsterkte varierend van 70 - 78 en ber 0.

    Google, helpdesk van Casema, direct op AOP aansluiten en zelfs een Sennheiser versterker helpen me niet verder. Begin nu te twijfelen of de Samsung misschien kapot zou zijn maar kan helaas bij niemand testen. Is dit een bekend probleem en heeft iemand een idee / oplossing?
     
  2. Ik heb hetzelfde probleem. Alle kanaalen werken zonder problemen maar History Channel HD geeft geen signal, Error E48 no signal, Samsung HD ontvanger, Casemagebied. Ik heb een email naar Ziggo gestuurd voor advies. Ik kom terug nadat ik een antwoord van Ziggo heb gekregen.
     
  3. Zelfde probleem bij mij. MK/Ziggo helpdesk kan niets voor me betekenen ?! Dacht dus ook dat het aan mn decoder lag. Blij dit te lezen. History Channel zit in zn 1tje op n frequentie en wellicht dat daar het probleem gezocht moet worden. Heb thuis alle mogelijke hardware oorzaken al verder uitgesloten.
     
  4. Hoi Jongens,

    Ziggo heeft het antwoord gestuurd:

    De storing welke u beschrijft wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een signaal dat net te zwak is om alle zenders naar behoren te kunnen bekijken of dat een ander apparaat in de woning of in de buurt van uw woning de doorgifte van het signaal hindert.
    Om uit te kunnen sluiten of de oorzaak zich binnen- of buitenshuis bevind, wil ik u vragen om een kabeltest uit te voeren:
    U sluit uw digitale decoder zonder randapparatuur direct op de Ziggo hoofdaansluiting aan. U gebruikt hiervoor een gegoten coaxkabel van maximaal 3 meter lengte. Dit is een kabel met aan beide uiteindes gegoten, niet-demontabele stekkers. Onder randapparatuur wordt bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd en harddiskrecorders verstaan. De hoofdaansluiting is de aansluiting in uw woning waar de groene Ziggo-kabel binnenkomt. Vervolgens sluit u uw decoder met één scartkabel aan op uw televisie en ontkoppelt u overige scartkabels.
    Verder heeft de technische dienst geconcludeerd dat decoders gevoelig is voor elektromagnetische invloeden veroorzaakt door elektronische apparatuur. U kunt proberen om de decoder 'iets' verder van dergelijke apparatuur te plaatsen. In elk geval niet bovenop een TV of speakerbox plaatsen.
    Indien u na deze test nog signaalproblemen ondervindt adviseer ik u om telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice. U kunt dan samen met één van onze technische medewerkers het probleem analyseren en indien nodig een monteurafspraak maken.

    Als ik tijd heb ga ik het checken maar goede en snelle service van Ziggo!Succes allemaal!
     
  5. Dat hele traject heb ik al met de helpdesk doorlopen : geen succes .... Het zit echt niet in het kabeltraject. Het zit m.i of in de decoder zelf of in de combi decoder / signaal. Ik heb geen zin om geld aan een Ziggo monteur uit te geven die dezelfde conclusies als ik kan trekken. Dan maar geen History Channel .... wordt wel een ander verhaal als Eurosport HD tegen dezelfde problemen aan gaat lopen : dan mis ik al 2 HD kanalen ....
     
  6. Helaas heb ik ook geen Sport1 HD omdat ik in het Casemagebied bin.
     
  7. Blij om te horen dat ik niet de enige ben (sorry jongens). Van Casema medewerker heb ik destijds ook te horen gekregen dat het signaal net te zwak zou zijn. De lage frequentie, 172 mhz, zou erg gevoelig zijn voor zwak signaal. Mij werd geadviseerd om een versterker aan te schaffen maar deze investering van 100,- bood geen soelaas. Ook rechtstreeks aansluiten op de AOP hielp niet. De ontvangst op de andere zenders is ook prima. Minimaal signaalsterkte 70 - 76 en 0 Ber. Dat het dus aan mijn signaal zou liggen geloof ik niet zo. Helemaal nu blijkt dat er meer mensen zijn zonder ontvangst zou Ziggo misschien eens kunnen overwegen om de frequentie aan te passen.

    Overigens zie ik net Eurosport HD nog lager in de frequentie zit; 162 mhz. De zender heeft beeld maar af en toe artefacts. Signaalsterkte is 62 en de Ber schommelt tussen de 300 - 400. Wat is jullie ' score'?
     
  8. De BER hoort gewoon netjes nul te blijven, als je de ontvanger rechtstreeks aansluit op je kabel-aansluiting met een zo kort mogelijke kabel (als test) zonder dat je splitters/verstekers ertussen hebt, is het dan net zo slecht ?
     
  9. Heb hier in Utrecht voor Eurosport HD frequentie 162mHz, signalsterke 80
     
  10. Bedankt voor de tip CeeS. Ik kan dit alleen niet makkelijk testen. Mijn 50 inch plasma hangt nogal stevig aan de muur en het ontvangspunt zit 8 meter verderop in de meterkast. Andere HD tv's heb ik niet staan. Dacht eigenlijk aan andere gebruikers te vragen wat de signaalsterkte en de BER is omdat Eurosport ook op lage frequentie zit, net als History Channel. Als de ontvangst op Eurosport HD wel goed is dan is het raar dat de 172 mhz wel problemen geeft maar lager dus niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina