1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

3 dagen dtv en nu al gek

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door inzane19, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag wederom problemen. Dit keer geeft hij aan dat me preview periode is verlopen ( nederland 123 rtl4 5 6 enz ) Na een telefoontje met ziggo er achter gekomen dat er een storing is met digitale tv bij ziggo. beetje jammer weer
     
  2. De BER waarden MOET 000000 zijn! De "signaalkwaliteit" is een uit de BER afgeleide waarde die een voor iedereen duidelijk is, die MOET dus 100% zijn.
    Anders is er altijd kans op blokjes enz. als alles in orde is zul je met een signaalmeter zoals de Acterna/JDSU DSAM-6000 of Sefram 7832C een waarde meten van 1...9,9 x 10e -8 of beter. Bijna alle ontvangers geven echter 10e -6 aan, deze meters zijn dus veel zwaarder en MOET dus op 0 blijven!
    Een slechte BER/kwaliteit word overigens ook vaak veroorzaakt door de zeer slechte tuners in de diverse Samsung ontvangers!
    Om iemand te overtuigen gebruik ik zelf daarom altijd een Panasonic die zelden problemen met de tuner hebben. (het tunerblikje is overigens gemaakt door Samsung)
    Ook zegt de helpdesk vaak dat de signaalsterkte 80% moet zijn maar dat is onzin, bij een Humax is 8% al voldoende het gaat tenslotte om de BER na FEC. Bij de Panasonic is dit ca. 27% voldoende.
    Geloof me wij schrijven heel wat bonnetjes uit voor bouwmarkt kwaliteit materialen.
    Kijk ook uit voor kabels met gouden stekkertjes, dat is echt zonde van je geld. (MonterCable bijvoorbeeld) Gebruik dan liever Hischmann kabel maar let wel op de juiste montage van de connectoren zoals afgebeeld of de verpakking.
     
  3. Uiteraard is het beter dat de signaalkwaliteit een BER heeft van 0, hetgeen overeenkomt met kleiner of gelijk aan 1. 10^-6 .
    De ontvanger kan echter door middel van FEC nog steeds fouten tot maximaal 2. 10^-4 corrigeren tot QEF. Vanuit het QAM256 onderzoek weten we ook met de nulmeting (qam64) dat een deel van de gebruikers waardes vaststeld > 10^-6 (+ < 200 . 10^-6) zonder dat men blocking constateerd. Dus de waarde hoeft geen 00000 te zijn zolang het maar niet in de buurt komt van 200.
     
  4. Momenteel hebben wij signaal: 54 maar kwaliteit: 100. Dit is toch gewoon goed of kan ik nog dingen verbeteren zodat signaal hoger wordt?
     
  5. BER tot 200 OK?

    Mee eens dat het misschien wel werkt maar het is toch een aanwijzing dat er iets niet helemaal goed is. Wij horen dagelijks dat het altijd gewerkt heeft. Wanneer wij bij de klant constateren dat de kwaliteit slechter dan 100% is dan loopt de BER al snel op tot boven de 200 of varieert sterk, de oorzaak is vrijwel altijd het aansluitsnoertje of matig gemonteerde connectoren. Doen wij in dat geval niets omdat het dan toevallig even goed is dan heb ik me werk niet goed gedaan en mag monteur nr. 3 het alsnog oplossen.
    Met zo'n slecht signaal kun je later toch weer storingen krijgen bijvoorbeeld doordat onze groene (nu kleurloze) concurrent weer een signaal in de lucht zet zoals binnenkort in Den Burg, Hoorn en Enkhuizen en waar allemaal nog niet meer.
    De klant moet na FEC gewoon altijd een signaal hebben zonder blokjes, wij gaan dus door totdat de kwaliteit 100% is zodat de kans op toekomstige storingen minimaal is. Het signaal op het groene multikabeltje is van 100% kwaliteit dus nemen we echt geen genoegen met minder op de ontvanger.
    Een klant die regelmatig blokjes ziet neemt natuurlijk ook geen extra pakketten af, en als we het niet oplossen hangen ze straks nog zo'n bord aan de muur.
     

  6. beide gelijk, BER is veilig is bij nul, oplopende waarden is een indicatie dat er verslechtering van het signaal gaande is.

    BER 0 = 'code groen'
    BER 1-200 ='code oranje'
    BER > 200 = 'code rood'
     
  7. Laat alles maar zitten ik heb het opgezegd.


    Opeens had ik zaterdag geen tv meer wat blijkt mijn keuze was niet door gevoerd en dat moest opnieuw. Wel apart want expert heeft dit direkt op hun site ingevuld. Ik bellen en binnen 24 uur zou het opgelost zijn. 28 uur later nog niet dus ik weer bellen. Ja zij die man het moet binnen 48 uur en niet 24 uur opgelost zijn. Overigens zij hij dat ik een andere frequentie moest gebruiken. Dus ik zetten hem daar op en toen deed hij het niet. Dus ik zeg tegen die man dat hij het op die frequentie niet doet. Zegt ie dat het aan me kabels licht. Dus ik zij later nee meneer dat klopt niet want ik zit in het multikabel gebied en NIET het casema gebied en toen moest ik weer opnieuw bellen. Ik die gasten van multikabel gebeld en toen zij die man ik doe het nu versneld zodat het binnen anderhalf uur is gebeurd. anderhalf uur later weer niet. Ik vanmiddag proberen en nee hoor weer niet ik weer bellen en toen zijden ze dat het weer opnieuw moest en dat ze niet wist wanneer het nu wel goed was. Dit was voor mij de druppel en heb het hele zooitje opgezegd.
    10 euro meer belkosten en 3 dagen geen digitale tv.

    Ik ben helemaal klaar met dat ziggo en zal t afraden aan IEDEREEN!


    Ik hoop dat digitenne wat voor mij word maar dat moet wel omdat ik vanaf me huis de grote mast kan zien van kpn.
     
  8. toevoegen pakketen

    inzane19

    Als een zender/pakket in het systeem gezet word kun je deze pas de volgende dag bekijken.
    Synchroniseren van de smartcard heeft tot die tijd dus ook geen zin.

    Goede ontvangst van digitenne zal wel lukken maar de beeldkwaliteit zal er niet beter door worden.

    Ron
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Als je de juiste (welwillende) persoon treft kan het veel sneller hoor.
    Een al geruime tijd verlopen/niet geregisteerd kaartje was bij een kennis (Multikabel) binnen 15 minuten weer werkend.
     
  10. Met een kaart die een tijdje niet gebruikt is krijg je een fout melding, maar omdat de juiste pakketten al in het systeem staan kan de helpdesk de rechten direct naar jou smartcard sturen en kun je dus weer kijken.
    Wanneer er iets gewijzigd word zal dit pas na 00:00uur in het systeem komen en heeft het dus geen zin om dezelfde rechten nog een keer te versturen.

    Dit was in ieder geval zo met het Multikabel head-end, misschien dat het nu wel kan dat zou heel mooi zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina