1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

3 dagen dtv en nu al gek

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door inzane19, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat zeg ik toch, kabels of muuraansluiting (lees signaal wat binnen komt).
     
  2. Dat las ik ook wel, maar als alles gewoon goed heeft gedraaid voor zeker een jaar kan het toch niet zo zijn dat er nu steeds meer mensen last van storingen krijgen.
    Ik heb hier niets verandert en de kabels zijn goed.
    Signaalsterkte is vanaf het begin niet meer geweest dan 8, maar de kwaliteit is 100%. Op de BER moet ik even gaan letten.
     

  3. Er zijn zoveel mogelijkheden.......

    op mijn oude adres had ik een hele tijd digitale tv en op een gegeven moment kreeg ik ook last van blokjes in beeld.
    Naar veel heen en weer gezoek, samen met @home, er is zelfs een monteur bij me thuis geweest. al met al bleek het te komen dat de coax kabel die bij mij voor de deur ligt was gaan lekken. Tijdens de aanleg was deze beschadigt en naar verloop van tijd is er water tussen de isolatie gekomen. Je snapt hem waarscheinlijk al. op een gegeven moment kreeg ik dus uit het niets problemen.

    Mensen, met elektronika zijn zoveel storingen mogelijk, trek nu niet direct meteen de conlusie dat het aan je toeleverancier ligt. Het kan zoveel zijn........
     

  4. Nogmaals de kabels zijn van top kwalitijd en de connectoren ook. De muuraansluiting heb ik nagekeken en deze maakt ook perfect contakt.

    Waar haal ik de BER waarde vandaan? en de signaal sterkte was hoog bij het aansluiten zeker 75% alleen nu is hij extreem laag ( 30% )

    Misschien toch een probleem bij de buren?
     
  5. Dat met die kabel voor de deur had ik al gehad.
    Deze is met de bouw geheel doorgestoken door het een of ander.
    De mannetjes van multikabel waren er in een dag en hebben hem toen gelijk gemaakt.
    Over multikabel niets anders dan lof. Probleempje-telefoontje-opgelost, en dat allemaal in een kwartiertje tijd of zo.
    Maar nu, probeer ZIGGO maar eens te bellen en je hangt zeker voor 20 minuten te wachten, en dan krijg je een leek, want je hoort op de achtergrond een supervisor de antwoorden influisteren.

    Ik wil MULTIKABEL terug. :cry:
     
  6. Zou kunnen, misschien bliksuminslag gehad in de straatverdeler?

    Nogmaals, kan meer dan alleen iets op een server zijn, helemaal bij TV-Signaal (ook digitaal) Maar inderdaad juiste COAX materiaalen, Kabel en Connector zijn erg belangrijk. Maak zoals eerder genoemt voor je huis installatie alleen gebruik van materiaalen van gerenomeerde merken als bijvoorbeeld Hirssman of Astro en denk al helemaal niet voordelig uit te zijn met een goedkope COAX kabel, Hier geld voor, Hoe dikker, hoe beter.... Combinatie van afscherming / koper kwaliteit enz.....
     
  7. Tja dat is ook de reden dat ik juiste kabels had gehaald want ik weet nog hoe het bij upc was. Alleen de blokjes komen wel degelijk verder dan dit huis vandaan. Is het niet de centrale dan wel de server
     
  8. Mee eens:wink:
     

  9. Bij mijn weten is voor iedereen het signaal het zelfde.
    de combinatie account (DTV en Smartcard) maakt het mogelijk om de gedecodeerde zenders te ontvangen.
    Bij mijn weten heeft dit niets met de instellingen bij Ziggo te maken.
    Mocht je signaalverlies hebben (blokjes, ruis oid) dan heeft dit per definitie te maken met de hardware kant. De bekabeling in huis en of de bekaberling van Ziggo welke vanaf de signaal modulator tot aan het ISRA punt van je huis ligt.
     
  10. Nou, de volgende klant belt mij nu ook al over het slechte ontvangst.
    Bij mij dus , Hoofddorp, en nu ook in Halfweg. Niet constant maar toch....
    En de telefoon is nu ook bijna niet meer te bereiken.
    I rest my case.:evil:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina