1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

3 dagen dtv en nu al gek

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door inzane19, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor je dit leest is het misschien belangrijk te vermelden dat ik en goeie dikke coax klabel heb en dat ik een uitstekende scart kabel van 26 euro heb. Tevens heb ik een samsung lcd scherm van 32" die perfect beeld geeft.

    Sinds vrijdag heb ik ziggo genomen omdat ik nu ook een lcd scherm heb. Helaas was er in deze regio geen upc dus moest ik wel ziggo nemen want digitenne is 20x niks alleen zo denk ik nu ook over ziggo.

    Zaterdag de hele dag geen problemen alleen zondag diverse blokjes maar ja he dat kan gebeuren. Maandag ochtend was het ook weer raak met diverse blokjes alleen na 10 minuten was dit weer verdwenen. Nu kom ik net thuis en zet de tv aan en heb nog nergens last van totaan half 6.

    Bij jensen kwam ik alleen maar blokjes tegen. Digitale decoder opnieuw opgestart en gereset maar niets hielp. Dus ik bel net ziggo op en voer mijn postcode in en ik krijg te horen dat er een storing is en omdat het druk is ze me niet konden helpen. Maar wat nou als ik wel wil wachten heb ik dan maar gewoon pech? ja dus.

    Beetje jammer dat upc hier niet beschikbaar is want die hebben ze 1 km verder helaas wel. Upc is zoveel verder als multykabel aka ziggo helaas.
     
  2. Oke , storing kan , maar als je denkt dat dit niet bij UPC zou kunnen ???
    UPC heeft ook een forum en als je daar zou lezen weet je wel beter, een storing kan altijd gebeuren
    Kan zijn dat je vind dat UPC dus verder is met interactieve diensten etc.. dat klopt , maar dat heeft niets met deze storing te maken.
    Dan toch maar verhuizen:wink:
     
  3. Het aardige is dat dit soort storingen bij alle providers (ook UPC) voorkomen. ;-) Wat is de BER tijdens die storingen?
    Het lijkt veel op hetgeen hier regelmatig voorbij komt: Storende apparatuur in de buurt van je huisinstallatie, zoals DECT telefoon, draadloze router of hoofdtelefoon o.id., niet goed kontakt makende connectors van de coaxkabel.
    De storing kan zelfs bij de buren vandaan komen.
    Probeer eens aan die coax aansluitingen te bewegen en kijk of de storing erger wordt cq. terugkomt.
    Wat ook nog te proberen is: Sluit de decoder met een korte coaxkabel (met aangegoten connectors) eens rechtstreeks op de aansluitdoos aan en kijk hoe het dan is.
     
  4. veel plezier met het verhuizen

    Dan toch maar liever Ziggo:-P
    Na 3 dagen dit al zeggen, is wel erg snel.
    de storing is vervelend, maar normaal gesproken gaat het toch echt wel goed
    En zo duur is 26 euro niet, neem een monster kabel en je betaald 3 keer zo veel.
    Zit er een component aansluiting op?
    Is je aansluitung goed?
    Goede kwaliteit stekkers en kabel naar je contactdoos?

    Er zijn meerdere opties waardoor je slecht beeld hebt, ik zou als ik jou was even alles opnieuw aansluiten
     
  5. Ik ben vrij actief geweest op het upc forum en heb ook anderhalf jaar digi tv van upc gehad dus ik weet wat er daar is gebeurd alleen er zitten zoveel extra`s op die box dat ik het enigsins wel begrijp dat het wat moeizaam loopt.

    Dat kan ik alleen niet van ziggo zeggen. Die box is op de guide en teletekst zo standaard dat er amper wat aan fout kan gaan maar schijn bedriegd dus.

    De kabels zitten perfect en ik weer echt wel hoe ik een kabel aan moet sluiten en daarom meld ik ook dat ik extra goeie kabel heb gekocht met extra goeie stekkers. En helaas bewegen had geen zin en meer dan de computer zit er niet in de buurt. De comp heb ik weg gehaald maar dit had dus ook geen zin.

    De decoder heeft al een korte kabel van 3 meter vanaf de contakt doos.

    Ik ben juist verhuisd van adam naar de wormer dus van upc naar multikabel.

    pR23 zoals ik al zij ik heb juist extra goeie kabels gehaald
     
  6. De coax kan dan wel goed zijn maar met platic Gamma stekkers ben je terug bij af. Zorg voor goed afgeschermde connectoren (Hirchman of zoiets). Dit zelfde gaat ook op voor de scart kabel. Ook hier goed afgeschermde connectoren gebruiken.
     
  7. Zoals ik al zij heb ik een goeie scart kabel en de connectoren zijn uiteraard ook van perfect materiaal

    Nu weer vollop blokjes in beeld :evil:
     
  8. Is je muuraansluiting wel goed? Het zit echt in de kabels of een slechte huisaansluiting. Wat is je signaalsterkte en BER waarde?
     
  9. Ik heb gewoon kabels van de doe het zelver en voor ik weet heb ik nog nooit problemen ondervonden.:lol:
     
  10. storing

    Ik weet wat je voelt, en laat je niet afschepen met andere kabels enzo.
    Hier werkte alles uitstekend tot een paar dagen geleden. Ook hier af en toe blokken en hele strepen.
    Het heeft altijd perfekt gewerkt totdat de naam werd veranderd in ZIGGO. Of het nou toeval is of ze zijn inderdaad aan het klooien daar.
    Het lijkt wel of ze het signaal aan het knijpen zijn. Wat hiervan het voordeel voor hun is weet ik niet, maar een nadeel bij de eindgebruikers is er wel.
    Ik had vorige week ook nog een samsung decoder 270 bij mijn schoonmoeder geistalleerd en deze heeft maar een paar dagen goed gewerkt, en na wat heen en weer gebeld met ZIGGO (deze had dus ook de blokken en strepen), staat hij nu klaar om te worden verstuurd naar ZIGGO.
    Nu heb ik dus mijn twijfels of het wel aan de decoder ligt.

    Ik blijf erbij dat het aan het signaal ligt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina