1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zijn we er klaar voor?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door keesv1, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De grootste kabelexploitant van Nederland is in vandaag in alle stilte gestart met haar interactieve televisieprodukt. Alhoewel directieleden Marcel Nijhoff en Bernard Dijkhuizen op 15 mei jl. nog aankondigde dat het bedrijf snel met meer aankondigingen zou komen over interactieve televisie, blijkt Ziggo dit nu bewust op een laag profiel te zijn gestart.
    Geinteresseerde kijkers kunnen voor 438,45 euro een nieuwe digitale interactieve HD-ontvanger kopen inclusief verzendkosten. De ontvanger wordt alleen via de site van Ziggo verkocht. Deze ontvanger Scientific Atlanta Explorer 8455 DVB HD/PVR omvat 180 GigaByte harddisk en kan tegelijkertijd een programma opnemen als weergeven. De ontvanger ondersteunt daarbij OpenTV 2.0 en EuroDocis 2.0.
    Vooralsnog zijn de Video-On-Demand diensten onder de naam TVTheek alleen op totaal-afname basis beschikbaar. Nieuwe abonnees beginnen met betalen vanaf 1 oktober aankomende. Bij totaal-afname kost de TVTheek dienst 9,95 euro per maand. TVTheek biedt films, series en tv-produkties op aanvraag voor verschillende doelgroepen aan, waaronder in Hoge Definitie-kwaliteit.
    De dienst ‘programma gemist’ waarop uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 alsmede een selectie van uitzendingen van Net 5, SBS 6 en Veronica TV op aanvraag beschikbaar wordt gesteld, zal per 1 oktober 4,95 euro per maand kosten en tot die tijd voor abonnees niet in rekening worden gebracht.
    Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo zegt dat er bewust voor gekozen is de diensten niet middels reclamecampagnes nu kenbaar te maken. Daarvoor zijn twee redenen: lang niet alle functionaliteiten zijn beschikbaar en de dienst is alleen beschikbaar in bepaalde regio’s (Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Holland). De verwachting is dat rond oktober de diensten verder in het Ziggo-gebied beschikbaar zullen komen. Dan moet ook de losse afname van films via TVTheek mogelijk worden. Volgens Vos is het filmaanbod via TVTheek in ieder geval uitgebreider dan de online dienst ‘Cinema1′, die Ziggo ook aanbiedt op internet (met films tegen betaling op internet).
    Reden dat 4,95 euro per maand zal worden gevraagd voor het aanbod van “Uitzending Gemist’ van de publieke zenders Nederland 1, 2 en 3 is volgens Vos dat de publieke landelijke omroep op haar beurt weer een vergoeding vraagt voor haar aanbod. Gebruikers kunnen thans de uitzendingen tot 7 dagen terug opvragen; dit moet worden uitgebreid tot tien dagen terug. UPC, de op één na grootste kabelaar van Nederland biedt de programma’s van vandaag en gisteren van Nederland 1, 2 en 3 als onderdeel van alle digitale tv-diensten aan (vanaf 4 euro per maand bovenop het standaardpakket); in het pluspakket (Royaal, 9 euro per maand bovenop het standaardpakket) zijn de programma’s tot 10 dagen terug opvraagbaar. De video-on-demand-dienst van UPC is eveneens via alle pakketten beschikbaar. Dit komt omdat UPC er voor gekozen heeft interactieve toepassingen onderdeel te laten zijn van alle pakketten en vooral gekozen heeft voor een huur/bruikersleen-concept van haar digitale ontvangers die interactiviteit herbergen.
    Volgens Gradus Vos is bewust gekozen bij Ziggo om dit los te doen: “Bij Ziggo bepaalt de gebruiker of deze wel of niet bepaalde diensten wil afnemen,” aldus de woordvoerder. Op termijn zullen mogelijk ook andere prijsformules in de markt worden gezet. Voorganger Casema heeft lang aan de introductie van de diensten gewerkt; circa anderhalf jaar geleden kwamen de eerste berichten hierover in de markt, maar Casema en opvolger Ziggo moest de marktintroductie al dan niet om technische en organisatorische redenen telkens uitstellen. Concurrenten KPN en Tele2 bieden sinds de start van hun interactieve televisiediensten interactie aan, maar hun produkten wisten tot nu toe met hun abonneee-aantallen op deze diensten geen rol van betekenis in het tv-landschap te worden.

    Bron: dutchmedia.nl
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina