1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Leiderdorp: NED1/2/3 melding geen signaal

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door AleSyS, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds vorig jaar digitale televisi van Casema (nu ziggo) icm HD decoder van Samsung. Nu heb ik geruime tijd het probleem dat ik bij NED1/2/3 de melding geen signaal krijg met een foutcode 47 volgens mij. Analoog kan ik wel NED1/2/3 ontvangen. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
     
  2. Momenteel hier in Heerhugowaard ook regelmatig storingen op digitale tv en radio. Ook Ned 1-3 analoog hebben regelmatig digitale storing (blok vorming, stilstaande beelden). Deze zenders gaan dan af en toe ook op zwart waarna het er uitziet alsof men de daar gebruikte decoder reboot...:wink:

    Gezien het gelijktijdige verloop op digitaal (meerdere decoders), analoog en een BER strak op nul zit het echt ergens centraal.
     
  3. Is dit wat jullie schrijven nog steeds het geval?

    Ik heb nu een paar dagen digitale tv in huis via een samsung decoder, maar ned 1-2-3 hebben een signaal wat steeds wegvalt. Analoog is het beeld prima en zonder storing.
    De rest van de zenders zijn uitstekend.
    Iemand een idee?
    Is er wat aan te doen?

    Gr.
    Wim
     
  4. Bij mij was het slechts een incident op/rond die dag.
     
  5. En ook in Amstelveen

    Analoog geen probleem met Ned 1,2,3 (en voor nL1 op het HD kanaal ook niet) maar digitaal wel, via m'n Samsung HD decoder. Zit m naar mijn idee in frequentie 388 mhz (waarvan de BER waarden dus ook boven de nul liggen) Eerste reactie van Ziggo was snel, maar nadat ik deze wetenschap terugkaatste naar ze is het inmiddels al weer een paar dagen stil.
     

  6. Waarschijnlijk bedoeld u E48.
    Heeft u de decoder al een reset gegeven door het apparaat 15 seconde van de spanning te halen?
    Probeer de kabels eens na te lopen en desnoods van de decoder af te halen en opnieuw te monteren. Dit helpt in veel gevallen.
    Een herinstallatie van de kanalen is dan nog als laatste om te proberen, maar in de meeste gevallen de bekabeling.

    Hoeveel televisies heeft u in huis?
     

  7. Ik heb maar 1 televisie in huis.
    Ik heb inmiddels van alles al geprobeerd.
    Zoals jullie aanraden heb ik mijn decoder direct op het kastje aan gesloten (waar de cabel binnen komt) en alleen de tv op de decoder, maar nog steeds een slecht signaal op Ned. 1-2-3.
    Overigens heb ik van buurt bewoners ook al gehoord dat zij het zelfde probleem ondervinden.
    Zou het aan de signaal sterkte kunnen liggen bij ons in de buurt?
     
  8. Als je de eigen kabels / huisnetwerk kunt uitsluiten als mogelijke oorzaak en je buren vergelijkbare problemen hebben dan lijkt me tijd worden de helpdesk maar eens te bellen voor een monteur
     
  9. Ik heb sinds kort dezelfde problemen met Ned 1,2 en 3 en ben dus benieuwd hoe dit is opgelost. Kan iemand mij hierover inlichten? Ik heb de beste coax kabels al gebruikt, maar het probleem blijft. Vandaag met de ZIGGO helpdesk gebeld maar die zeiden dat het aan de decoder zou liggen en dat ik er dus mee terug moest gaan naar de winkel.
     
  10. 'De beste coax-kabels' zijn nog geen garantie voor een foutloze huisinstallatie.

    Zou je de decoder eens rechtstreeks op het wandcontactdoos kunnen aansluiten met een zo kort mogelijke coax kabel? Alle splitters/versterkers er dus even tijdelijk tussenuit.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina