1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

problemen met snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 26 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb al heel lang problemen alhoewel snelheid nu de laaste tijd toch nog acceptable is ;>.
    wil ik probleem toch nog oplossen.

    dit is wat ik in me modem uitlees.

    Downstream ValueFrequency738000000 Hz LockedSignal to Noise Ratio39 dBPower Level9 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Upstream ValueChannel ID1Frequency47104000 Hz RangedPower Level38 dBmV

    volgens got topic op gathering of tweakers.

    Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

    Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

    Downstream powerlevel: 0 dBmV
    Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

    Upstream powerlevel: 50 dBmV
    Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.

    Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus!


    mijn upload zakt giganties in soms moet ik modem gewoon rebooten.
    download komt nooit boven

    2109.8 KByte/sec
    (=16878 kbps

    de upload

    224.6 KByte/sec
    (=1797 kbps
    das wat ik heb als lucky ben.
    vaak zit ie onder de 1000 en onder de 100 Kbyte/sec

    en dit is me log

    1970-01-01 00:00:133-CriticalD003.0DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.1970-01-01 00:00:183-CriticalD001.0DHCP FAILED - Discover sent, no offer received1970-01-01 00:00:123-CriticalD003.0DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.2008-05-08 13:49:515-WarningD103.0DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response1970-01-01 00:00:143-CriticalD003.0DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.2008-05-08 13:19:286-NoticeE112.0SW download Successful - Via Config file2008-05-08 13:18:466-NoticeE102.0SW Download INIT - Via Config file bpr0106000e5c5e7d4800011970-01-01 00:00:503-CriticalD003.0DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.1970-01-01 00:00:393-CriticalR002.0No Ranging Response received - T3 time-out


    geen idee wat er aan de hand is tbh.
    ik heb 3 verhuis pakketen gekregen 3x vervangen nog steeds haal ik er niks meer uit.
    en zakt snelheid in.
    ik wou al lange tijd opzeggen.
    maar toch maar wachten vanwege feit casema multikabel en @home 1 bedrijf zou worden Ziggo ;>
    hoop ik dat eindelijk opgelost kan krijgen.
    of iedergeval oorzaak kan achterhalen.

    de tijden verschillen enorm wanneer internet snelheid in zakt.
    @home had gekeken elke keer om probleem te achterhalen maar nooit wat gedaan
     
  2. Ik zie geen rare waarden in je modem.

    Downstream Power level hoort tussen -15 en +15, maar het liefst tussen -10 en +10 te liggen. Upstream het liefst tussen 40 en 50, maar 38, zoals bij jou, is acceptabel.

    In je log komen alleen standaard meldingen voor, niets om je druk om te maken.

    Je upload zoals je die aangeeft is goed, je download redelijk.

    Je geeft aan dat de snelheid na een tijdje inzakt. Dit soort problemen liggen zelden aan het modem, het signaal of de capaciteit van @Home/Ziggo.

    Probeer eens het volgende wanneer de snelheid slecht is:


    • Sluit al je IE vensters
    • Klik 'start' -> 'uitvoeren'
    • type 'cmd' en klik op OK
    • type 'netstat /b' en druk op Enter
    Je krijgt dan een overzicht van de nog openstaande verbindingen.

    Als je hier kunt melden hoeveel regels je krijgt, en welke bestandsnaam (xxx.exe) veel voorkomt, kunnen we je misschien verder helpen. Kopiƫren mag ook, maar is lastig vanuit het zwarte Dos-venster.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina