1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Systeemklok loopt 6 minuten voor

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door MistyM, 25 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De systeemklok (tijd op het display van het apparaat) loopt bij mij structureel 6 minuten voor. Lastig i.v.m tijdgestuurd opnemen.
    Ik heb Ziggo support gevraagd naar dit probleem en kreeg de volgende dooddoener als antwoord:

    Wat u zou kunnen proberen is hem terug in fabriek instellingen tezetten en dan opnieuw te update mocht u dan toch nog problemen hebben zou ik u toch adviseren om telefonies contact optenemen


    Kortom zij weten het ook niet.

    Ik vermoed dat de systeemtijd wordt meegestuurd met het signaal; maar wat is de bron, 1 bepaalde zender, of casema zelf?
    Wie herkent dit, en wie weet hoe dit precies werkt c.q. kan worden verholpen?
     
  2. probeer de box eens gewoon opnieuw te starten via schakelaar achterzijde en kijk of de klok dan wel gelijk gaat lopen.
     
  3. Thanx, dat werkt!


    Thanks voor die tip, dat werkt inderdaad!!

    Kan ik maar 1 conclusie uit trekken: een software bug.
    Blijkbaar leest het apparaat alleen de tijd uit het signaal bij opstarten, en verloopt de klok na verloop van tijd (weken).
    Het apparaat weet immers uit zichzelf niet hoe laat het is - kortom de tijd wordt uit het signaal gehaald. En, als de tijd in het signaal zit, zou dat ding het ook bijv elk uur gelijk kunnen zetten in plaats van 1 x bij opstarten.

    Zal samsung eens mailen.

    Thanks again!
     
  4. Waarschijnlijk is de systeemtijd via het netwerk een tijdje onderbroken geweest waardoor er een time-out ontstaat en de klok niet meer gesynchroniseerd wordt met het netwerk. Normaal wordt de lokale klok continue gesyncd vanuit het netwerk.

    We zullen het issue op de buglist plaatsen.
     
  5. Hier precies hetzelfde. Heb hem ook al diverse keren uit moeten zetten, omdat de tijd voor ging lopen.
     
  6. Ik heb dit ook. Meestal gebeurt het als er een zender erbij c.q. eraf gaat.

    Ik weet dat het gebeurt, weet ook hoe het kan worden oplossen. Alleen komt hierdoor mijn irritabiliteit niet ten goede, daar de decoder gereset moet worden en al mijn instellingen plus favorieten opnieuw ingesteld dienen te worden.:evil:

    Voor de rest is het een perfecte decoder, die bij mij tenministe, zijn werk goed doet.:lol:
     
  7. bij mij gaat tie 2 sec per dag te snel. ik zet hem 1x per week maar even uit via de schakelaar aan de achterkant. dan neemt tie de tijd weer over van het netwerk.
     
  8. Resetten is niet nodig hoor, tenminste bij mij niet. Even uitzetten is voldoende.
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Hier hetzelfde probleem.
    Ik heb zowel de Humax 9200 en de P850R.
    De Humax loopt exact gelijk met de tijd. De Samsung loopt structureel te snel. Nu staat hij 5 a 6 minuten voor op de huidige tijd.
    Is vervelend mbt de ingeprogrammeerde opname(s).

    Misschien weet Anoniem wanneer een nieuwe update beschikbaar komt voor de P850.
     
  10. Stond dat er niet allang op dan? Dit is een issue dat al een hele tijd bekend is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina