1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Foutmelding E37

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door Nootdorp99, 25 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds eergisteren digitale en HD televisie......
    De eerste dag met mijn samsung DCB-H360R decoder een prachtig beeld maar sinds gisteren telkens de foutcode E37.

    Met de helpdesk al van alles geprobeerd, stekker eruit, kaart eruit, alle stekkers eruit mar helaas niks.
    Mijn aansluiting is als volgt:

    De coax kabel gaat vanuit de muur eerst naar mijn harddisk recorder (Philips), welke via een scart op mijn TV staat, daarna gaat de coax kabel naar de samsung decoder, welke via HDMI op mijn tv staat, en als laatste gaat de coaxkabel naar mijn tv. Daarnaast is op de tv via component-ansluiting mijn Wii aangesloten.

    Wie kan mij helpen......

    Alvast onwijs bedankt.
    Eric
     
  2. dick360

    dick360 Forum Member

    Berichten:
    189
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Nootdorp / ZIGGO
    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Samsung- E37

    Hallo; dit verschijnsel doet zich regelmatig voor, het is net of je de PC. opstart deze moet verbinding maken met het netwerk,dus je moet even geduld hebben met de decoder soms wel een minuut of meer!!!

    GR. Dick 360 (Nootdorp)
     
  3. Oke...ga ik doen maar het is nu al sinds gisteravond en vanochtend exact hetzelfde!
     
  4. dick360

    dick360 Forum Member

    Berichten:
    189
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Nootdorp / ZIGGO
    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Samsung E-37

    Probeer anders eens eerst je coax aan te sluiten op je decoder, en daarna doorlussen naar je dvd. rec,en dan naar je lcd scherm. (meschien een net te zwak attennesignaal?? moet ongeveer 77 / 78% zijn!)
     
  5. Is dit dezelfde foutmelding als dit topic ? Dat ging wel om een ander type Samsung ontvanger, maar misschien is de oorzaak gelijk.
    De oplossing was opnieuw instellen van de ontvanger, dus factory-default en opnieuw zenders laten zoeken.
     
  6. Erik wat je kan proberen is een andere coax ik had het zelfde bij 4 zenders foutmelding E37 met een andere kabel was het weg
    gr Gert
     
  7. Van alles nu al geprobeerd. Andere coax kabel, eerst naar de decoder en dan pas naar de hd-recorder ......maar niets helpt.

    Wederom casema helpdesk gebeld. Die denken nu dat de decoder kapot is. Het schermpje met signaalsterkte geeft namelijk 100% aan en dat schijnt niet normaal te zijn en als de coax kabel uit het apparaat gehaald wordt blijft de signaalsterkte 100%. Klinkt dus aannemelijk......morgen weer terug naar mediamarkt.

    Mijn ouwe digitale kastje (zonder hdmi of HD kwaliteit) weer aangesloten en die werkt prima. .......maar wel minder kwaliteit natuurlijk.

    tja.........

    Eric
     
  8. Heb je wel geprobeerd om fabrieks-instellingen terug te zetten (factory default of reset, weet niet hoe dat in je menu heet) ??
     
  9. Als je de standaardinstellingen die je in het menu kan kiezen bedoeld...ja. Of kan je ook op een andere manier nog resetten?
     
  10. E37 en nog eens E37

    Ook ik ben een E37 slachtoffer. Dit is mijn verhaal. Wie weet DE oplossing?

    Een week geleden heb ik de DCB-H360RS gekocht bij de Mediamarkt. Het was een door Ziggo mooi verpakte doos die inspeelde op het fantastische kijken naar de zomerse sport evenementen in HDTV. Maar zo makkelijk gaat dat niet met dit apparaat.

    Een telefoontje naar de helpdesk van Ziggo biedt geen uitkomst: "de evenementen worden op ned. 1 gewoon in HDTV uitgezonden. U heeft dus helemaal geen HDTV receiver nodig hoor, mijnheer". Daar heb ik wat aan :evil:.

    Wat is het probleem? Na enige tijd uitstekende ontvangst van alle kanalen (alles is dus correct aangesloten!) loopt het apparaat vast. De zender waarop was afgestemd blijft goede ontvangst houden maar vrijwel alle andere zenders zijn niet meer te ontvangen. De foutmelding E37 verschijnt dan bij deze zenders (neem contact op met de helpdesk). Het display op de receiver staat dan ook helemaal vast, deze blijft op dat ene goed te ontvangen kanaal staan.

    Het resetten van de receiver (stroom er een tijdje er van af, terug zetten naar fabrieks instelling, kanalen installeren) biedt soms uitkomst. Niet altijd overigens. En telkens treedt dit zelfde probleem op na enige tijd (uren) goede ontvangst.

    Wie weet nu wat hier de oplossing voor is? De aansluitingen zijn overduidelijk correct. Ligt het aan Ziggo, ligt het aan de receiver? Wie o wie, wat o wat?

    PS
    Kan het met het type te maken hebben? Het is een DCB-H360RS met achterop de receiver een stickertje met DCB-H360RSA/XEN. Software versie is 130. Hardware versie is 501. Dit is mijn inziens wel de laatste versie. Toch? Receiver is aangesloten middels HDMI. Coax gaat vanaf antennepunt direct naar de receiver, HDD Recorder zit erachter gelust.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina