1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo in het Cogasgebied

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Bordewolf, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. COAX is zich nog aan het oriënteren. Maar ik zou een tegenvraag willen stellen, wat ook interessant kan zijn : "Waarom weerhoudt COGas zijn klanten om over te stappen naar TV basis van Ziggo?". Heeft iemand het al van die kant bekeken? Waar ik maar mee wil zeggen dat er kennelijk 2 partijen met ieder hun eigen belangen zijn. Ik heb het idee dat met een eenzijdige benadering deze zaak niet zo maar opgelost wordt. Ik moet even voorzichtig zijn, maar dit is mijn persoonlijke inschatting. Wellicht dat jullie iets meer weten uit de lokale berichtgeving van de houding van COGas richting AtHome/Ziggo.
     
  2. Ik weet 100% zeker dat Cogas alle signalen voor analoge tv van Essent krijgt, slechts het netwerk, de bekabeling is in handen van Cogas. De marges op analoge tv zijn heel erg hoog. Ik denk dat Cogas domweg de winst uit analoge tv zelf wil behouden.

    Ik heb ook Cogas een mail gestuurd over de alles in 1 kwestie, maar ze
    hebben, nu al twee weken verder, nog niet de moeite genomen om te reageren op deze mail!!!!!!!

    Cogas heeft de touwtjes in handen wat betreft het analoge signaal, en mag dat wat mij betreft ook zo houden, Ziggo zou er voor moeten zorgen dat ik echter niet meer rechtstreeks aan Cogas betaal maar aan Ziggo. Ziggo moet het dan verrekenen met Cogas. Een dergelijk constructie is helemaal niet moeilijk. Ziggo kan immers zo ophoesten hoeveel klanten men heeft in het Cogas-gebied en op de manier afrekenen met Cogas. Dat moeten ze immers nu ook al voor het gebruik van het netwerk!

    Maar bedenk wel dat Ziggo ook hoge marges heeft op analoge tv! Vandaar dat men een "goedkoop" alles in 1 pakket aan kan bieden op het moment dat men zelf analoge tv kan aanbieden. De marges hierop is zo groot dat een klein verliesje op (een van) de andere produkten e.e.a. ruim te niet doet.

    Hoe dan ook worden de Cogas-klanten recht in het hart getroffen. Zoals eerder gemeld krijgen wij geen voordelen, geen gratis extra's maar wel de nadelen en een hogere rekening.
     
  3. Ja Bor, maar dan zullen er toch wat wederzijdse contracten moeten worden opengebroken. En dat kunnen we dan wel als klanten willen en vinden, maar dan zullen die partijen elkaar toch eerst moeten zien te vinden.
     
  4. Helemaal mee eens, maar de partijen zijn geen onbekenden van elkaar. Essent had en heeft nauwe banden met Cogas!

    Daarnaast blijf ik vinden dat Ziggo ons tot die tijd wel een deugdelijk alternatief moet bieden, waarbij we in ieder geval de voordelen van het instappen in een alles in 1 paket krijgen (die voordelen ken je onderhand wel). Ziggo maakt nu (wellicht geheel onbewust al kan ik me dat inmiddels ook al niet meer voorstellen nu dit onderwerp al aardig links en rechts de aandacht krijgt) onderscheid van klant tot klant in de produkten en acties. Het is m.i. niet te verkopen dat iemand die 10 km verderop woont in verhouding tot bijvoorbeeld Almelo, laten we zeggen in Hengelo (overijssel) wel een alles in 1 pakket kan krijgen en alle voordelen krijgt en een Cogasklant die ook in Twente woont niet.

    Wanneer er een actie geld moet deze voor alle klanten toenaderbaar en benaderbaar zijn. Zeker wanneer het aankomt op het minder betalen van abo-geld en daarnaast ook nog eens tal van extra's. Lukt dit niet dan moet er een compensatieregeling gelden voor de klanten welke uitgesloten worden. Hoe kun je het overigens verkopen dat klanten worden uitgesloten? Dat moet de plaatselijke bakker is proberen! Heb jij een zwarte huidskleur??? Dan betaal je maar meer voor mijn brood en anders koop je het niet. Ben je blank? Dan mag je wel brood kopen tegen een veel lagere prijd en krijg je een gebakje er gratis bij en chocolaatjes naar keuze.Weet bovendien dat zo'n bakker behoorlijk met de nek wordt aangekeken. Zo kijken wij Ziggo en Cogasklanten ook aan tegen Ziggo. En als er een goed alternatief was (dat is KPN of iets anders niet) dan zou ik zeggen ok. Daarnaast geldt deze alles in 1 actie JUIST voor bestaande klanten.

    Ik weet ik chargeer een beetje:wink:, maar het is wel waar het op neerkomt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2008

  5. Je moet niet bij Ziggo klagen maar bij de Cogas (of verhuizen :lol:). Hier valt voor jou niets te winnen.

    Gert.
     
  6. Daar gaan we weer....

    Kan iemand die mug bij me weghouden :?

    ik begrijp niet hoe mensen die dit onderwerp niet aangaan uberhaupt durven te reageren, laat staan met opmerkingen durven te komen waarmee men anderen uit een/de tent wil lokken. Dit doet het forum geen goed, hier distantieer ik me dan ook verre van.
     

  7. Ik lok niemand uit de tent. Zeg alleen dat je staat te klagen tegen de verkeerde partij. Bovendien houd ik het netjes en kwalificeer ik niemand. Gezien je uitspraak over mij is distantieren geen tweede natuur van je.

    Gert.
     
  8. Tja, Bordewolf, ik denk toch ook dat je in eerste instantie bij Cogas moet zijn.
     
  9. zucht............The Neverending Story

    Waar is de moderator met het slotje ?
     
  10. De moderator heeft heel goed op het oog wie de vliegen zijn die op de stroop afkomen, wees maar niet bang. De moderator is inmiddels volledig ingelicht.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina