1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo in het Cogasgebied

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Bordewolf, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier de reactie op een zeer boze mail mijnerzijds aan Ziggo/@home:
    Geachte heer ***,

    Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

    We vinden het erg vervelend voor u dat u geen Alles-in-1 pakket kunt
    afnemen omdat Cogas, uw kabelprovider, dit niet toelaat.
    We kunnen dit pakket alleen aanbieden in de regio's waar wij de
    kabelleverancier zijn.
    Wij kunnen hier helaas geen verandering in brengen.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Ziggo
    Afdeling Klantenservice
    ================
    Kortom stik er maar in, wij doen niet voor u, je betaald lekker meer voor minder.
     
  2. Nou dat is duidelijk , weet je ook gelijk dat je bij Cogas moet wezen om tot een oplossing te komen.
    Boze brief al richting Cogas ?, misschien zet het wat in werking:wink:
     
  3. U heeft toch echt het verkeerde adres gebruikt.
    U moet u reactie hier heen zenden.
     
  4. Wees maar niet bang ook Cogas heeft een pittige brief gehad. Doet niets af aan het feit dat Ziggo met een alternatief moet komen waardoor we ook een gratis digitale ontvanger krijgen, dubbele internetsnelheid en gratis onderling bellen, ik neem zowel telefonie, digitale tv + extra en internet Z2 af van Ziggo. Waarom moet ik en meer betalen en mag ik niet profiteren van dubbele internetsnelheid, een nieuwe gratis decoder en onderling gratis bellen??? Ze kunnen dit niet op Cogas schuiven!!!! Je kunt niet de ene klant alle voordelen geven en een klant die per ongeluk met Cogas zit helemaal geen voordelen en zelfs meer laten betalen!
     
  5. Is er geen Cogas-forum?
     
  6. Ik vind dat Cogas u voortaan maar internet, telefoon en digitale tv aan moet bieden. Dan kunt u gebruik maken van het Cogas alles-in-1 pakket! Kunt u gelijk een Cogas-gebruikersforum oprichten!

    pvd
     
  7. is het niet zo dat je betaalt aan Cogas en niet aan Ziggo want dan moet je bij Cogas zijn, volgens mij heeft Ziggo hier niks mee te maken
     
  8. Informatie verzamelen.

    Er zijn een aantal gebieden waar Ziggo abonnees geen Alles in 1 pakket kunnen afnemen omdat één van de losse diensten die je daarvoor moet afnemen bij Ziggo, niet bij Ziggo (kan) worden afgenomen.

    Meestal blijkt dat analoge TV te zijn via een lokaal netwerk, waarbij Ziggo niet de eigenaar is van het netwerk. Vaak is dat nog de gemeente of een nutsbedrijf. De overige diensten kunnen via datzelfde lokale netwerk wel door deze mensen via Ziggo worden betrokken.

    Aangezien de onderliggende problematiek uitgaat boven de reikwijdte van de MGV, omdat er meer partijen in zijn betrokken, hebben wij COAX benaderd met de vraag of zij iets kunnen betekenen in deze.

    Het zou kunnen wezen dat hier ook iets in meespeelt als het verwerven van eigendom over zo'n netwerk. Daar willen we achter zien te komen. Vaak zie je ook dat er nog "speciale tarieven" of andere afspraken worden gemaakt als zo'n netwerk over gaat in andere handen.

    Wij zouden die uitzonderings gebieden graag in kaart willen brengen. Zo weten wij nu dat bv. Edam/Volendam, Muiden, COGas gebied daartoe behoren.

    Wat willen we graag weten ? (En neen alsjeblieft geen commentaren met ongenoegens). Liever ook geen gebiede posten als deze al genoemd is, tenzij het om correcties of aanvullingen gaat.

    Naam van het gebied :
    Netwerk eigenaar :
    Welke dienst wordt niet (direct) door Ziggo geleverd :
    Wat kost deze :
    Aan wie wordt deze betaald :
    Van wie wordt deze uiteindelijk betrokken :
    Welke diensten van Ziggo worden afgenomen en betaald aan Ziggo :
    Aanvullende opmerking :
     
  9. Naam van het gebied : Het dekkingsgebied van Kabel Noord omhelst de gemeenten Ameland, Dantumadeel, Dongeradeel, Kollumerland c.a. en Schiermonnikoog
    Netwerk eigenaar : Kabelnoord
    Welke dienst wordt niet (direct) door Ziggo geleverd : DTV, Telefonie, Alles-in-1
    Wat kost deze : zie http://www.kabelnoord.nl
    Aan wie wordt deze betaald : Internet aan Ziggo, Chello of KN, de rest aan KN
    Van wie wordt deze uiteindelijk betrokken : Zie betaalinfo
    Welke diensten van Ziggo worden afgenomen en betaald aan Ziggo : Internet
    Aanvullende opmerking : Kabelnoord beheert zelf CAI, internet, telefonie en DTV. Voor Internet is het netwerk ook opengesteld voor Chello en Ziggo (@Home).
     
  10. Naam van het gebied : Cogas, bevat o.a. Almelo, Vriezenveen, Tubbergen, Aadorp, Wierden, Vroomshoop, Den Ham, Hardenberg, Marienberg, Westerhaar en nog vele andere plaatsen. Een groot omvangrijk gebied
    Netwerk eigenaar : Cogas

    Welke dienst wordt niet (direct) door Ziggo geleverd : Analoge tv
    Wat kost deze : € 15,90, zowel bij Cogas als bij Ziggo !!!
    Aan wie wordt deze betaald :Cogas
    Van wie wordt deze uiteindelijk betrokken : Ziggo, Essent levert voor zover ik weet gek genoeg de analoge signalen aan Cogas, zodat Cogas deze weer kan aanbieden aan diens klanten.
    Welke diensten van Ziggo worden afgenomen en betaald aan Ziggo :
    Aanvullende opmerking : Internet, telefonie en digitale tv., Alles in 1 pakket niet mogelijk ivm analoge tv van Cogas. Ik heb zelf Internet Z2, digitale telefonie digitale tv extra. Ruim voldoende pakketten om ook te mogen profiteren van EN korting en de voordelen van de alles in 1 actie (dubbele internetsnelheid, gratis digitale ontvanger en gratis onderling bellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina