1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Multikabel: SMTP server niet beschikbaar

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Doman, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik heb de laatste week zeer regelmatig het probleem dat ik geen Email kan verzenden via mijn Multikabel account doordat de SMTP server (smtp.quicknet.nl) niet bechikbaar is. :?

    Hebben meer personen hier last van?
     
  2. Zeer regelmatig, neen; 2 maal, waaronder gister aan het eind van de middag.
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik kan momenteel helaas nog steeds geen mail verzenden bij Multikabel, ophalen gaat wel goed.

    [​IMG]
     
  4. ik heb hier woensdagmiddag last van gehad gelukkig werkte het na een paar uur ofzo wel weer goed
     
  5. Hi!

    Ik zou je mailerclient eens nakijken. Is die recentelijk geupdate, of heb je antivirus wat in de weg zit? Ik zie je op de mailservers connecten maar verder als een connect kom je niet.

    vmx20/current:May 22 21:12:20 vmx20 sendmail[27528]: m4MJCEDF027528: xx.cable.quicknet.nl [84.105.xx.xx] did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MTA
    vmx20/current:May 22 21:22:52 vmx20 sendmail[2388]: m4MJMjuV002388: xx.cable.quicknet.nl [84.105.xx.xx] did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MTA

    Probeer eens een ander mail programma of zet je firewall of antivirus software eens uit. Isue zit lokaal vrees ik.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Welnu, het was inderdaad een lokaal probleem (Mozilla Thunderbird) en is nu opgelost. :oops:
    (Sinds de nieuwe email login namen hiernaar overgegaan)

    De SMTP beveiliging/authenticatie was actief, deze optie moest dus uit staan.
    Vreemd dat het een paar weken wel goed gewerkt heeft met deze optie.
    Ook heb ik afgelopen week en vandaag op deze manier nog af en toe een mail kunnen verzenden.

    In ieder geval bedankt! :wink:
     
  7. Kan dus zijn dat je virus-scanner er niet meer tussenzit qua mail verzenden en dat je mail-programma het nog wel via de virus-scanner verstuurt zodat de mail niet verder komt.

    Kun je eens proberen een nieuwe email-account in je mail programma aan te maken en daarmee eens een mail te sturen?
     
  8. Even je serverinstellingen nakijken dus. Voor oud @Home-ers is dit mail.home.nl voor zowel inkomende als uitgaande mailserver.
     
  9. Hi!

    Ik zou aanhouden wat nu op de Ziggo site staat:

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/i...handleidingen/

    - ik was @Home klant: POP.home.nl en SMTP.home.nl

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina