1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@home mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door breex, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In het altijd zonnige Vaals idem .... Sinds enkele dagen niet meer mogelijk email te verzenden - niets veranderd aan systeem welk voorheen vlekkeloos liep ... Gebruik Outlook + XP ... Avast 4us scanner Zonet op ander systeem thunderbird geinstalleerd op vista systeem Ook die idem // verzenden van bericht mislukt ..... Kennis van me ook @homer in Vaals heeft met exact zelfde instellingen geen problemen bij hem thuis .....
     
  2. email probleem

    Ik zat nog wat na te denken.
    Stel dat het probleem ergens in een router onderweg van email client naar email server zit. Ik kan me voorstellen dat ziggo zijn eigen routernetwerk heeft gecreerd, via goedkopere routers. Misschien dat 1 van deze routers zijn port 25 dicht heeft gedaan om spam te bestrijden (sommige providers doen volgens mij dat soort dingen). Dan kan het zijn dat bij het verzenden van een mail de ene keer een goede weg wordt gevonden, maar vaak de verkeerde.
    De weg van email client naar email server hoeft niet uniek te zijn. Dat zou verklaren waarom het de ene keer wel gaat en de andere keer niet.
     
  3. Hi!

    Ik weet niet wat je een goedkopere router noemt, maar goedkoop zijn ze geenszins. :-) Van de meeste van die apparaten kun je een leuke auto kopen. Soms wel 2 of 3 ook ;-)

    Poort 25 onderweg staat niet dicht. Dat is al gecontrolleerd.

    Bye,
    Raymond.
     

  4. Kijk het hoeven niet steeds Cisco's CRS-1 types te zijn.
    Erg leerzaam is via cmd promp: tracert smtp.home.nl uit te voeren.
    Doe dit een paar keer.
    Dan zie je hoeveel verschillende wegen naar verschillende smtp servers worden doorlopen...
     
  5. De eerste router die ik tegen kom heeft geen naam, maar ip adres:
    10.215.192.1 Beetje vreemde eend in de route. De overige routers hebben namen en beginnen allemaal met 213.xx.xx.xx

    En die kom ik steeds tegen.
    Kan er ook niet naar pingen.
     
  6. Ook geen mail verzenden

    Hallo,

    Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. Wel mail ontvangen, maar verzenden ho maar. Zit in het gebied van Tilburg.
    Heb alles gecontroleerd, maar alle instellingen moeten kloppen. Heb zelfs gerommeld met de instellingen, maar nop, nada. Blijf mail ontvangenm niet verzenden.
    Leuk die overstap van @home naar Ziggo begint goed en op de Ziggo site zie ik ook nergens iets van storing.
     
  7. Voor verzenden moet autehticatie uit staan!
     
  8. Hi!

    Yups. Authenticatie op verzenden is iets anders dan dat iedereen bij je mail zou kunnen... dat is authenticated smtp, wat nu niet ondersteund is nog.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Je wordt afhankelijk van de drukte naar een SMTP server in Groningen of Tilburg doorgelinkt. Dit heeft niets met je regio te maken. Probleem zit dus in één van de vele servers of in je eigen instellingen/programmatuur.

    Ik heb hier zelf nog geen enkel probleem gehad om mail te verzenden via mail.home.nl (Eudora als mail-client).
     
  10. Ook ik heb dezelfde problemen. Woon zelf in Enschede. En ik ken iemand in Emmen die ook geen mail kan verzenden.

    Middels het programma x-netstat kan ik zien dat er wel degelijk verbinding wordt gelegd met de smtp-server. Dat is het probleem dus niet.
    De mailtjes worden alleen niet verwerkt.
    Heb mezelf inmiddels vele test-mailtjes gestuurd. Met firewall uit/aan. Wormprotectie uit/aan. Antivirussoftware uit/aan. Met alle eerdergenoemde smtp-servers. Modem tijdje uitgezet en weer aan.

    Op een gegeven moment werden er 2 testmailtjes verstuurd, maar daarna lukte het niet meer. Heb 2 e-mail clients geprobeerd, Outlook Express en een oude behorend bij Netscape 7.1.

    Systeem: XP sp3. Vrijwel zeker zonder virusinfectie.
    Geen router.
    ----
    Aanvulling: vanmorgen werden, na verloop van tijd, de mailtjes in "Postvak UIT" toch verzonden. Het gaat dus soms goed, maar meestal niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina