1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@home mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door breex, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, maar ik ga nu sporten. Zal hier en daar eens aanbellen...:mrgreen:
     
  2. Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden:
    Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen.
    Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).



    Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC67) opgetreden:
    De reactie van de server was: 421 Too many concurrent SMTP connections from this IP address; please try again later.
    --------------------------------------------------
    IP: 217.121.116.233

    Router: Linksys WRT54Gv5 Firmware: DD-WRT v24 (05/20/08) micro
    Windows XP with Service Pack 3
    Outlook 2003
    Virusscanner:
    NOD32 For Windows NT/2000/XP/2003/Vista/x64 - Base
    Version: 2.70.39 NOD32 antivirus system information
    Virus signature database version: 3132 (20080526)
    Dated: maandag 26 mei 2008
    Virus signature database build: 12762

    SpywareBlaster 4.0 - Version of database loaded 5/15/2008

    Spybot Search And Destroy 1.5.2 - Latest detection 21-05-2008

    Lavasoft SE Pro build 1.06r1 - defs 22-05-2008

    ping naar mail.home.nl ..........wordt dan mail.mars.home.nl [213.51.130.46]
    ping naar smtp.home.nl..........wordt dan smtp.mars.home.nl [213.51.146.40]

    Ook ik heb vanaf dinsdag problemen (20 mei 2008) zowel met laptop als pc en zonder router getest.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2008
  3. Zomaar een hele domme vraag...... mail servers geven deze melding vaak als er veel verzoeken worden gedaan in een korte tijd....

    bij fout melding 421 krijg ik altijd jeuk! heb je een goede virusscanner draaien? SPAM! ?!?
     
  4. hier werkt de mail wel.
    ook vista met windowsmail en @home

    instellingen
    inkomende pop3 mail.home.nl
    uitgaande smtp mail.home.nl
    uitgaande email (smtp) 25
    inkomende email (pop3) 110

    ik hoop dat je er iets aan hebt :)


    edit: ik zag later iets over virusscanners enz
    ik gebruik windows-firewall en avast als virusscanner
     
  5. tja, ik heb hier meerder pc's draaien, van windows ME (98) naar XP en Vista. Met alle windows versie's werkt het probleem loos.
    Gezien de SMTP server lokatie afhankelijk is (IP reeks) lijkt het alsof alleen bepaalde IP adressen problemen hebben met hun SMTP server.
    Misschien toch een software versie van de server die problemen geeft met vista?
     
  6. Dat idee krijg ik ook. Ik weet niet hoe het @home netwerk in elkaar steekt, maar het lijkt erop dat er verschillende SMTP servers zijn die afhankelijk van wat de DNS terugmeldt gekozen wordt.



    Het zou dus zo kunnen zijn dat:
    • 1 van de SMTP servers niet goed werkt, maar dan zou iedereen die deze smtp server gebruikt niets weg kunnen krijgen.
    • Sommige SMTP servers fout geconfigureerd zijn en geen smtp mail van bepaalde ip-ranges willen versturen omdat ze denken dat dit niet hun eigen subnet is.
    • De DNS server in een regio een verkeerd ip geeft waardoor je mail probeert te sturen via een ip waar geen smtp server op draait.
    Of dat zo is, is natuurlijk gissen (ik zit bij multikabel dus kan het niet checken) maar misschien moeten de mensen die problemen hebben met verzenden even doorgeven welk ip-adres je ziet als je "ping smtp.home.nl" doet en je eigen ip-adres als je dat weet (http://watismijnip.nl geeft dit ook bijvoorbeeld). Misschien is er een gezamelijk 'iets' te zien.
     
  7. Hi!

    Ze staan op twee locaties maar is geen generieke issue. De problemen die we tot nu toe uitgezocht hebben zijn vaak users die onbewust geinfecteerd een virus of worm hadden. Die ook continue met de mailserver aan het praten was.

    We hebben van een aantal mensen uit het forum de IP adressen nagelopen en wat steekproeven gedaan, maar generiek is het dus niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Raymond, er zijn vele @home-gebruikers de afgelopen dagen welke soms wel en soms niet kunnen verzenden. Het is dus wel een algemeen probleem. Er is gewoon ergens iets mis tussen bepaalde modems/ip's en de e-mail server.

    Vraagje voor de klagers: zitten jullie 1 op 1 achter het modem of via een router?? Raymond: zou dit een deel van het probleem kunnen zijn?

    Overigens heb ik vandaag vele @home-gebruikers gesproken en vele van hem konden of geen e-mail ontvangen of niet verzenden en soms allenbei niet.
     
  9. Hi!

    Ja dat kan. Als je met een aantal pc's werkt, die komen vanaf hetzelfde IP, vanaf een intern nat routertje bijvoorbeeld. Maar dan zou je het als je de andere PC's uitzet niet meer mogen hebben.

    Een aantal andere posters in Multikabel gebied hadden hetzelfde, daar bleek de virus scanner in de weg te zitten.

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Geen uitgaande @Home mail

    Ook hier in Deventer kan ik al een aantal dagen geen mail verzenden.
    Via webmail gaat het wel.
    Ik heb de computer achter een router.
    De mailinstellingen zijn niet veranderd.

    Marcel
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina