1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@home mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door breex, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [​IMG]Ik weet niet hoe ik al die tekst in mijn antwoord paste.
    Een print screen krijg ik er niet in.
    Maar het eindstation is het volgende ip adres:
    smtp.groni1.gr.home.nl [213.51.130.40] met een 9ms hoptijd.
     
  2. Geen enkel probleem geconstateerd

    Bij mij werkt de e-mail uitstekend. Als pop3 en smtp server heb ik mail.home.nl ingesteld. Ik gebruik Outlook 2003.

    Blijkbaar is het dus een lokaal probleem, of een probleem die niet voor alle servers geldt.

    pvd

    De on-line klantenservice zegt: U heeft een vraag over een serveradres, maar ik weet niet precies welk adres u bedoelt. De ftp-server van @Home is homedrive.home.nl. Onze nieuwsserver bevindt zich op het volgende adres: news.home.nl. Bij zowel inkomende mailserver (pop3) als uitgaande mailserver (smtp) vult u mail.home.nl in.
     
  3. mail.home.nl en smtp.home.nl zijn daadwerkelijk verschillende servers,

    mail.home.nl zit op 213.51.146.46
    en
    smtp.home.nl zit op 213.51.146.40

    mocht je op beide adressen problemen hebben dan moet er haast iets anders aan de hand zijn. Zit ff te dubben........
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Bij mij stonden deze opties dus ook actief en had ik dezelfde soort problemen, heel af en toe kon ik nog een mail verzenden.

    Zonder authenticatie/beveiliging werkt het zonder problemen.
    (Voor het ophalen van email is uiteraard wel authenticatie nodig!)

    Mijn SMTP settings voor Thunderbird (Multikabel):
    [​IMG]
     
  5. Hier hetzelfde probleem met @home, bij vista met windows mail.
    Wel ontvangen van mail, verzenden gaat zelden goed.
    Nog vreemder maakt het probleem, dat indien ik dezelfde internetverbinding op een oudere pc aansluit, met windows98 se
    en outlook express 6 en identieke accountinstellingen,
    dat iedere testmail wel direct verzonden wordt.
    Iemand een verklaring? Of zouden mensen bij wie het wel/niet werkt
    hun e-mailprogramma en besturingssysteem willen vermelden?
     
  6. gezien mijn vorige antwoord, ik vanuit groningen gebruik maak van de volgende mail server 213.51.146.40 en jij 213.51.130.40

    Maken we toch gebruik van andere smtp servers.
    de vraag is dus nu, opmoment dat jij in je mail programma bij smtp de volgende server invult, 213.51.146.40 kan jij dat mailen? m.a.w. heb jij toegang tot deze sever?
     
  7. Helaas, bij mij werkt dit niet.....
    P.S. Hoe krijg jij zo mooi het deelvenster in je antwoord?
     
  8. Goed idee, maar ook op dit IP adres geen resultaat.
    Via tracert zie ik wel dat de verbinding via meerdere routers (4 stuks) loopt.
    Zou het probleem in een van de routers kunnen liggen?

    Ik moet weg. Sporten. Misschien krijg ik daar een goede inval.
     

  9. doet hij door gebruik te maken van http://imageshack.us/
    Wel eerst ff een printschreen van je het venster maken en dit van uit je klembort naar b.v. paint plakken/kopieren
     
  10. Kan, maar dan moeten er meerder mensen die in jou ipreeks zitten het zelfde probleem hebben. Ken jij meer mensen uit Emmen, (liefst bij jou uit de buurt ivm technische opzet kabelnetwerk) met het zelfde probleem?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina