1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@home mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door breex, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik had dus precies hetzelfde probleem en dacht ook dat het aan Multikabel/Ziggo lag. :?
    Het bleek toch een verkeerde instelling te zijn.

    Check:
    Multikabel: SMTP server niet beschikbaar
     

  2. Ik gebruik ook Thunderbird.
    Maar op een andere PC gebruik ik de standaard mail client van windows vista.
    Daar kan ik ook geen mail mee verzenden.

    Bij mij staat authenticatie natuurlijk actief, anders komt iedereen bij mijn mail. Dus gewoon inloggen. Maar de beveiliging staat uit.

    Nog meer ideeen?
     
  3. Ziggo sucks

    Sinds @home is over gegaan in Ziggo kan ik maar heel af en toe mail versturen. Dat moet aan Ziggo liggen want als het bij mij verkeerd zat zou het niet af en toe wel werken. Dit is echt zwaar waardeloos. Ik heb tenslotte een aansluiting omdat ik hem nodig heb en niet omdat ik graag Ziggo sponsor. Volgens mij heb ik 4 weken de tijd om mijn abonnement op te zeggen. Wie weet een provider die wel betrouwbaar is? Dat was ooit voor mij immers de reden om naar @home over te stappen. Hoop dat het dan ook nog even lukt om al mijn contacten mijn nieuwe adres te mailen. Anders is het helemaal een ramp.
     
  4. Hi!

    Apart is dan wel dat er nog niets aan het mail platform van @home aangepast is. Dat komt pas in een later stadium. Gevoelsmatig kan ik het me voorstellen. Technisch niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Het is gewoon een raar probleem.

    Net is het mij 3 keer gelukt om met thunderbird een mail te sturen.
    Welliswaar duurt het erg lang voordat het woordje 'test' wordt verzonden, maar goed.
    Maar bij test4 gaat het weer mis: Geen contact.
    Het is een soort Lotto.
    Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom ik met telnet geen response krijg op mail.home.nl 25
    Dat is toch een basic netwerk probleem?
    mail.home.nl is bereikbaar: ping is ok.
    port 25 van de server (email server) is onbereikbaar.
    En ik zit echt niet met een firewall die het dan af en toe wel of niet zou moeten doen.
     
  6. Ik gebruik de volgende instelling en heb GEEN problemen.


    Als SMTP server smtp.home.nl
    en als POP3 server pop.home.nl

    de POP3 server is voor iedereen bereikbaar.
    voor de SMTP server heb je een verbinding via @home nodig.

    Door providers wordt het vaak niet toegestaan om via een extrern ipadres de smtp server te gebruiken om te verzenden.

    Voorbeeld:

    Stel je hebt een laptop, je kan via je ZIGGO verbinding normaal mailen (verzenden en ontvangen) dan kan je dit niet via bijvoorbeeld je werk, wanneer men daar bijvoorbeeld een DSL verbinding heeft via de KPN

    Wil je dan toch mailen, maak dan gebruik van de webmail.

    dit is voor @home gebruikers webmail.home.nl
    Ook voor de mensen die nu niet via hun mail programma kunnen mailen, probeer hier eens in te loggen om te kijken als je account het wel gewoon doet.
     
  7. Mijn webmail doet het.
    Dus account ok.
    Verder zit ik niet op een extern netwerk.
    Ik praat gewoon met @home waar het af en toe goed gaat maar heel vaak mis. Hoe verklaar je het af en toe wel en niet mailen probleem?
    De enige logische verklaring voor mij is een overbelaste, slecht werkende server die het af en toe wel en heel vaak niet doet.
     
  8. gebruik je mail.home.nl of smtp.home.nl?

    Ze werken beide, maar ik zou voor de laatste gaan ivm stabiliteit.
    Een verklaring kan zijn waarom een bepaalde server niet werk is bijvoorbeeld het verzenden van SPAM op jou server. Kan je de server wel pingen? via start uitvoeren CMD intypen, daarna ping smtp.home.nl of mail.home.nl

    je zou evt ook een tracert uitkunnen voeren, commando: tracert smtp.home.nl
     
  9. Nogmaals pingen naar mail.home.nl of smtp.home.nl gaat goed.
    Het is gewoon de email server (port 25) op dat IP adres die het niet doet.
    pop3 en http doen het wel.

    Een slechte server kan komen doordat hij continu bezig is met het verzenden van spam. Maar ja, dat is toch echt een probleem van ziggo...

    Gewoon een techneut van @home op de server achter dat ip adres van mail.home.nl zetten en kijken waarom die email server niet werkt.
    Is dat anno 2008 nou zo moeilijk?
    Bovendien is het ongevraagd verlangen van gebruikers dat ze hun instellingen moeten nalopen of erger nog: aanpassen niet erg klantvriendelijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2008

  10. Vraag steeds meer af als jou mail server de zelfde is als die van mij, ik heb namelijk totaal nergens last van.... net een ping laten lopen van 1 min... en geen uitval.

    wil je eens een tracert doen naar smtp.home.nl?

    ff kijken waar hij langs gaat en terecht komt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina